خانهاخبار
شاید اندروید Q از قابلیت آپدیت معکوس برخوردار باشد

شاید اندروید Q از قابلیت آپدیت معکوس برخوردار باشد

اعضای سایت XDA Developers با بررسی نسخه لو رفته از اندروید Q به مجوزهایی برخوردند که می‌تواند حاکی از وجود قابلیتی برای آپدیت معکوس اپلیکیشن‌ها در نسخه بعدی اندروید باشد.
۱۳۹۷/۱۱/۹

آپدیت‌ها به طور کلی چیزهای خوبی هستند چون قابلیت‌های خوبی را برای اپلیکیشن‌های ما به ارمغان می‌آورند و مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کنند. اما گاهی اوقات همین آپدیت‌ها باعث می‌شوند اپ‌های ما از کار بیفتند یا تغییراتی را در برنامه‌ها ایجاد می‌کنند که موجب می‌شود استفاده از آن اپلیکیشن دیگر برای ما فایده‌ای نداشته باشد.

در این مواقع، تنها راهی که دارید این است که اپلیکیشن را به صورت کامل حذف کرده و نسخه قدیمی آن را از روی یک فایل APK نصب کنید. با این همه اما به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد در اندروید Q به کاربران خود اجازه دهد تا امکان آپدیت معکوس اپلیکیشن را داشته باشند. این خبر توسط وبسایت XDA Developers منتشر شده و نتیجه جستجوهای اعضای این سایت در نسخه‌ای از اندروید Q است که به تازگی لو رفته است.

بر اساس این کشف جدید، ارجاعاتی در کد این نسخه از سیستم عامل اندروید دیده می‌شود که حاکی از وجود قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند به نسخه قدیمی یک اپلیکیشن برگردند. این ویژگی در قالب مجوزهایی تحت عنوان PACKAGE_ROLLBACK_AGENT و MANAGE_ROLLBACKS و همچنین MANAGE_ROLLBACKS و PACKAGE_ROLLBACK EXECUTED مشاهده شده است.

البته هنوز مشخص نیست که این مجوزها واقعا مربوط به همان ویژگی مورد نظر ما باشد، اما اگر چنین فرضی درست باشد، می‌توانیم منتظر آپدیت بسیار جذابی باشیم. برای مثال اگر کاربر اسنپچت هستید حتما می‌دانید که آپدیت و طراحی جدید این اپلیکیشن انتقادات زیادی در پی داشت. ولی با کمک این ویژگی، کاربران حداقل بر روی کاغذ می‌توانند به راحتی نرم‌افزار خود را به نسخه قبلی آن برگردانند. نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید Q هنوز به طور رسمی منتشر نشده اما مدت زمان زیادی تا انتشار این نسخه باقی نمانده است و به زودی می‌توانیم اطلاعات بیشتری درباره این قابلیت و سایر قابلیت‌های نسخه بعدی اندروید دریافت کنید.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)