خانهاخبار
تصاویر رندری تازه از پرچمدار G8 ThinQ با طراحی آشنا

تصاویر رندری تازه از پرچمدار G8 ThinQ با طراحی آشنا

تصاویر رندری تازه‌ای منتسب به پرچمدار G8 ThinQ ال جی منتشر شده و آن را با دوربین دوگانه و طراحی ناچ به نمایش گذاشته است. این گوشی سطح بالا احتمالا ماه آینده معرفی خواهد شد.
۱۳۹۷/۱۱/۸

برخی تصاویر رندری از یک گوشی هوشمند ال جی با اسم رمز Alpha چندی پیش در فضای وب منتشر شدند. در ابتدا تصور می‌شد که این گوشی پرچمدار بعدی سازنده باشد اما مقامات ال جی به سرعت واکنش نشان داده و آن را رد کردند.

روز گذشته خبرگزاری XDA Developers برخی تصاویر رندری تازه را منتسب به G8 ThinQ منتشر کرد و جالب است که گوشی هوشمند درون این تصاویر بسیار شبیه به همان تصاویر رندری قبلی به نظر می‌رسد.

ناچ در پنل جلو و دوربین دوگانه در پنل پشتی

در این تصاویر رندر شده تازه هم شاهد تعبیه دوربین اصلی دوگانه با چینش افقی در پنل پشتی هستیم. بدین ترتیب G8 ThinQ مشابه Alpha به نظر می‌رسد و نسبت به ماژول عمودی تعبیه شده در G7 ThinQ متفاوت طراحی شده است. درواقع تنها تفاوت این تصاویر در این است که ماژول اصلی در G8 ThinQ با سطح پنل پشتی یکسان در نظر گرفته شده است در حالی که ماژول دوربین اصلی در Alpha کمی برجسته دیده می‌شد.

image

طبق معمول شاهد درج لوگوی ال جی در قسمت پایین پنل پشتی هستیم؛ نام G8 ThinQ در میانه این پنل نقش بسته و علاوه بر این موارد فلش LED تکی هم دیده می‌شود. گوشی G8 ThinQ همچنین از حسگر اثرانگشت فیزیکی در پنل پشتی برخوردار شده است. بدین ترتیب اگر این تصاویر رندری صحت داشته باشند، ال جی بار دیگر قادر نخواهد بود ترند محبوب حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را تحقق ببخشد در حالی که سازندگانی مانند سامسونگ، هوآوی و وان پلاس به خوبی در این زمینه موفق ظاهر شده‌اند.

تصاویر رندری G8 ThinQ در مقایسه با تصاویر منتسب به پروتوتایپ این مدل همچنین گوشه‌های خمیده‌تری دارد. به همین خاطر G8 ThinQ به جای G7 که نسل قبلی آن است به V40 ThinQ شبیه‌تر به نظر می‌رسد؛ البته حاشیه تقریبا ضخیم و ناچ بزرگ آن همچنان از نسل قبلی وام گرفته شده‌اند.

ناچ بزرگ درون پنل جلوی G8 ThinQ میزبان دوربین سلفی تکی و 4 حسگر دیگر شده است. عملکرد دقیق و مشخص این حسگر هنوز کاملا مشخص نشده اما ممکن است که ال جی هم مانند اپل و هوآوی از تکنولوژی به خصوصی برای تشخیص چهره استفاده کند. ال جی برای تعبیه چنین تکنولوژی پیشرفته‌ای به دوربین IR، حسگر ToF و همچنین پروژکتور نقطه‌ای نیاز دارد که به نظر می‌رسد همان حسگر کوچک درون تصویر باشد. دیگر حسگر باقیمانده ممکن است حسگر مجاورتی G8 ThinQ باشد.

یک قابلیت مهم دیگر وجود دارد که در ناچ دیده نمی‌شود. منظور از این ویژگی بلندگوی مکالمه است و براساس گزارش‌های قبلی ال جی قصد دارد از تکنولوژی sound on display برای پرچمدار بعدی خود استفاده کند و به همین خاطر دیگر شاهد تعبیه بلندگو در لبه بالای دستگاه نیستیم.

احتمال معرفی G8 ThinQ در ماه آینده

از آنجا که انتظار می‌رود G8 ThinQ یک گوشی پرچمدار و سطح بالا باشد، طبیعی به نظر می‌رسد که ال جی در توسعه آن از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 855 استفاده کند. از طرفی برخی از خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند که ممکن است شاهد رونمایی از این گوشی تازه با پردازنده داخلی اسنپ‌دراگون 845 باشیم. این پردازنده در حال حاضر درون G7 ThinQ و V40 ThinQ هم به کار رفته است و اگر در G8 ThinQ هم تعبیه شود، دومین باری خواهد بود که کمپانی ال جی از پردازنده قدیمی درون پرچمدار خود استفاده می‌کند. این سازنده پیش از این هم در روند توسعه G6 به جای اسنپ‌دراگون 835 از اسنپ‌دراگون 821 استفاده کرده بود.

image

پرچمدار G8 ThinQ ممکن است از 6 گیگابایت رم بهره ببرد و 128 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد. همچنین اندروید 9.0 پای به همراه رابط کاربری سازنده روی آن به صورت پیش فرض نصب شود و با پنل نمایش 6.1 اینچی OLED به بازار راه پیدا کند. هنوز اطلاعاتی درباره ظرفیت احتمالی باتری این گوشی منتشر نشده است و حدس می‌زنیم که ال جی جک هدفون 3.5 میلی متری را هم در طراحی آن همچنان باقی نگه دارد.

اگر شایعه‌ها صحت داشته باشند، در اواخر ماه آینده و در خلال برگزاری نمایشگاه MWC 2019 شاهد رونمایی ال جی از پرچمدار تازه‌اش خواهیم بود. بدین ترتیب G8 ThinQ به همراه اولین گوشی ال جی با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G در MWC امسال به نمایش در می‌آید. گفته می‌شود که پرچمدار مذکور مشخصات سطح بالایی دارد و علاوه بر پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G همچنین از پردازنده اسنپ‌دراگون 855 قدرت می‌گیرد و ظرفیت باتری آن معادل 4000 میلی آمپر ساعت است.

پرچمداران ال جی معمولا در ماه مارس روانه بازار می‌شوند تا بتوانند با پرچمداران تازه از سری گلکسی اس سامسونگ هم رقابت کنند. از طرفی اولین گوشی 5G این سازنده که هنوز هم نام نهایی آن را نمی‌دانیم، احتمالا در نیمه دوم امسال و در ماه ژوئن به بازار راه پیدا می‌کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)