خانهاخبار
شرکت‌های موبایل کره‌ای نسبت به 16 سال گذشته کمترین میزان صادرات را داشتند

شرکت‌های موبایل کره‌ای نسبت به 16 سال گذشته کمترین میزان صادرات را داشتند

با انتشار گزارش عملکرد شرکت‌های کره‌ای از جمله سامسونگ و ال جی مشخص شد که این تولیدکنندگان موبایل پارسال بدترین میزان صادرات تلفن‌های هوشمند در طول 16 سال گذشته را به ثبت رساندند.
۱۳۹۷/۱۱/۲

شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سراسر دنیا در سال ۲۰۱۸ به‌لحاظ فروش و به خاطر اشباع بازار وضعیت نامناسبی داشتند. گزارشات مربوط به ۱۲ ماه گذشته کم‌کم دارد از راه می‌رسد، و اولین آن‌ها از کره جنوبی، موطن سامسونگ و ال جی، آمده است.

به گزارش وزارت علوم و ICT و موسسه اطلاعات و برنامه‌ریزی و ارزیابی فناوری‌های ارتباطاتی این کشور، کارشناسان حوزه موبایل در سال ۲۰۱۸ صادرات کلی این بازار را ۱۴.۶۱ میلیارد دلار برآورد کردند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ حدود ۲۳ درصد یا ۴.۴ میلیارد دلار کمتر است. این آمار کمترین میزان فروش از سال ۲۰۰۲ بوده، و این یعنی پارسال بدترین سال برای شرکت‌های سازنده تلفن هوشمند بوده است.

آخرین باری که شاهد چنین بازار بودیم به بیش از یک دهه پیش برمی‌گردد که هنوز عصر فراگیری اینترنت و صفحات لمسی فرا نرسیده بود. در آن سال کل فروش بازار موبایل ۱۱.۳۶ میلیارد دلار ثبت شد.

منابع کره‌ای می‌گوید بیشترین رکورد فروش تلفن همراه با ۳۳.۴۴ میلیارد دلار به سال ۲۰۰۸ برمی‌گردد، زمانی که این بازار حتی از بازار صادرات نیمه‌رسانای کره هم پیشی گرفته بود. ولی از آن به بعد بازار روند نزولی گرفت و در سال ۲۰۰۹ به زیر ۳۰ میلیارد رسید و حالا از سال ۲۰۱۷ هم به محدوده زیر ۲۰ میلیارد دلار وارد شده است.

اگر به دنبال علت این اتفاق بگردیم، متوجه می‌شویم که بزرگ‌ترین دلیل این شرایط وضع نابسامان بازار چین است. بزرگ‌ترین کشور جهان، با احتساب هنگ کنگ، در سال گذشته فقط ۴.۳ میلیارد دلار فروش داشته، و این یعنی نسبت به سال گذشته شاهد ۳۷ درصد ریزش هستیم. علاوه بر این، در سایر بازارهای بزرگ مثل آمریکا هم میزان فروش ۱۰ درصد افت داشت و به ۵.۰۵ میلیارد دلار رسید.

اگرچه تلفن‌های هوشمند مطابق انتظار عمل نکرده‌اند، ولی صادرات نیمه‌رساناها رشد بسیار خوبی داشته و میزان فروش آن به ۱۲۸.۱۵ میلیارد دلار رسیده که حدودا ۹ برابر فروش گوشی‌های موبایل است.

image

با توجه به این که انتظار می‌رود اوضاع این بازار همچنان نزولی باشد، شرکت‌ها به دنبال ارائه تکنولوژی‌های جذابی مثل 5G و نمایشگرهای منعطف هستند. در بحث تولیدکنندگان کره‌ای، در حال حاضر می‌دانیم که سامسونگ اول اسفند در رویداد آنپکد از خانواده گلکسی اس ۱۰ و احتمالا گلکسی اف رونمایی خواهد کرد.

از طرف دیگر ال جی نیز می‌خواهد با شرکت در MWC 2019 پرچمدار جی ۸ تینک و دستگاه تاشوی خود را معرفی کرد. گفته می‌شود دستگاه تاشوی این شرکت مشابه ZTE Axon M خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

salim

۱۳۹۷/۱۱/۳
نکته عجیبی نیست به خاطر اینه که نواوری و پیشرفت های ستودنی داشته و به سلایق تمامی مشتری هاش اهمیت میده و مدام درتلاش برای تغییر به بهترین شکل ممکنه

نظر کاربر

۱۳۹۷/۱۱/۲
یکی از دلایل کاهش فروش گوشی ها افزایش قیمت آنهاست
البته قدرت گرفتن شرکتهای چینی و حضور غولی مثل هواوی هم جز دلایل کاهش فروش برندهای کره ای شده اما اینکه چرا هواوی با وجود افزایش قیمت همچنان رشد فروش داشت نکته عجیبی هست

مسعود

۱۳۹۷/۱۱/۲
تیتر خبر اشتباه است لطفا اصلاح کنید." پارسال" نسبت به 16 سال گذشته، نه 16 سال گذشته

محمد

۱۳۹۷/۱۱/۲
بیشترش به خاطر برند بنجول ساز هنگ جیه تسلیت به تنها فن این برند داغون یعنی رضا خالی بند یا همون حمید خالی بند و سعید fm