خانهاخبار
احتمال همکاری مرسدس بنز و بی‌ام‌و در توسعه یک پلتفرم مشترک

احتمال همکاری مرسدس بنز و بی‌ام‌و در توسعه یک پلتفرم مشترک

گزارشی جدید به این موضوع اشاره می‌کند که نسل آینده مرسدس بنز کلاس A و بی‌ام‌و سری 1 دارای یک پلتفرم مشترک هستند.
۱۳۹۷/۱۱/۲

این احتمال وجود دارد که شرکت‌های دایملر و بی‌ام‌و مانند دو کمپانی فورد و فولکس‌واگن با یکدیگر همکاری کنند. نتیجه این همکاری توسعه یک پلتفرم مشترک و فناوری‌های مختلف برای استفاده در نسل آینده خودروهای این د‌و برند آلمانی است. در حالی که گزارشی در این رابطه توسط وب‌سایت آلمانی Hadelsblatt در اینترنت منتشر شده، در همین گزارش به این موضوع اشاره شده که هنوز قراردادی میان این دو برند مطرح در صنعت خودرو منعقد نشده است. در گذشته شایعه‌ای مشابه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود.

انتظار می‌رود این دو شرکت آلمانی برای توسعه یک پلتفرم مشترک با یکدیگر همکاری کنند. این پلتفرم احتمالا برای نسل آینده مرسدس بنز کلاس A و بی‌ام‌و سری 1 مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس گزارش منتشر شده، این پلتفرم زودتر از سال 2025 مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. علت این امر را باید در عرضه نسل جدید این محصولات در گذشته نه چندان دور جستجو کرد. در صورتی که این گزارش صحت داشته باشد، افراد زیادی در این دو شرکت با همکاری مرسدس بنز و بی‌ام‌و مخالف هستند و علاقه‌ای به توسعه این پلتفرم مشترک ندارند. این دو برند آلمانی در دهه‌های گذشته با یکدیگر رقابت سنگینی داشتند.

image

به نظر می‌رسد هدف اصلی از این همکاری، کاهش هزینه‌های مربوط به توسعه فناوری‌های خودران باشد. در حقیقت این دو برند آلمانی به دنبال توسعه یک سیستم خودران هستند. مرسدس بنز و بی‌ام‌و قصد دارند یک استاندارد برای صنعت خودرو ایجاد کنند. علاوه بر این موضوع، این همکاری می‌تواند در زمینه تامین قطعات مختلف برای خودروهای این برند باشد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی Handelsblatt، جعبه دنده و باتری دو قطعه اصلی محسوب می‌شوند که در آینده توسط این دو شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد در آینده شرکت‌های بیشتری با یکدیگر همکاری کنند. فورد و فولکس واگن قصد توسعه یک پیکاپ سایز متوسط، یک ون 1 تنی و یک ون شهری را با همکاری یکدیگر دارند. از دیگر زمینه‌های همکاری این دو شرکت می‌توان به توسعه خودروهای برقی و همچنین فناوری‌های خودران اشاره کرد. انتظار می‌رود در آینده اطلاعات بیشتری در رابطه با همکاری مرسدس بنز و بی‌ام‌و در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)