خانهاخبار
انتقاد تند رییس جمهور از فیلتر فضای مجازی و بانیان آن

انتقاد تند رییس جمهور از فیلتر فضای مجازی و بانیان آن

رییس جمهور با اشاره به عواقب اعمال فیلتر در فضای مجازی در سال گذشته تاکید کرد که ما اشتباه کردیم و حالا چارچوب ها شکسته شده‌اند.
۱۳۹۷/۱۱/۱

همه این جمله معروف رئیس جمهور را شنیده‌ایم که گفت "دست وزیر ارتباطات روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت". بعد از این سخن رئیس جمهور به فاصله زمانی نه چندان خیلی زیادی تلگرام به دستور قضایی برای همیشه فیلتر شد. اکنون رئیس جمهور موضع خود را در مورد فیلترینگ شبکه‌اجتماعی بار دیگر واضح و روشن بیان کرده است.

به گزارش جی اس ام به نقل از فصل اقتصاد، رییس جمهور با اشاره به عواقب اعمال فیلتر در فضای مجازی در سال گذشته تاکید کرد که ما اشتباه کردیم و حالا چارچوب ها شکسته شده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهور صبح امروز طی نشستی با مدیران ارشد «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» به انتقاد از نحوه فیلترینگ فضای مجازی و تلاش برای محدود سازی کاربران پرداخت.
وی با اشاره به این نکته که نخستین بنیانگذار فیلترینگ در ایران رضا شاه پهلوی بوده افزود: «شما از همان روز موبایلی را به دست کاربران داده و به آنها می‌گویید در این پیام‌رسان وارد شو و در آن پیام‌رسان وارد نشو؛ این یکی بهشت است و آن یکی جهنم؛ در نتیجه خود ما آنها را به تجربه آنچه که نباید وادار و تحریک می‌کنیم».

رییس جمهور گفت: «ما طی سال‌های اخیر در برخی اقدامات ناموفق بوده ایم و فکر کردیم که این دستگاه تحت فرمان ما است که هرگاه خواستیم فیلتر شود اما پس از آن با فیلترشکن چه می‌کنید؟ با آن فیلترشکن مبارزه کردی بعدی را چه می‌کنی؟»
دکتر روحانی که ظاهرا فیلتر شدن تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی را مورد انتقاد قرار داده بود، افزود: «الان نتیجه بعد از یکسال چه شد؟ همه ما ضرر کردیم اما اول نوجوانان‌ها و جوانان ضرر کردند. قبلا یک چهارچوبی وجود داشت و اینطور نبود که در آن پیام‌رسان همه چیز پیدا شود اما متاسفانه همه چارچوب ها شکست».
رییس جمهور پس از بیان مشکلات ناشی از فیلترینگ بانیان آن را نیز مورد انتقاد قرار داد: «متاسفانه ما با یک تدبیر نادرست و غلط فکر کردیم یک نفر تحت هر عنوان و قوه‌ای می تواند روی یک برگ کاغذ بنویسید این ممنوع و فیلتر شود. سپس این دستور به مخابرات ابلاغ شود و آنها هم از روی ترس دستور را به ارگان‌های دیگر بفرستند».
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کردند که راه‌حل فیلتر نیست بلکه شناخت درست و فرهنگ‌سازی تنها راه مدیریت و پیشگیری از مشکلات فناوری است. به باور ایشان نباید با افراط و تفریط از این فضا برای بردن آبروی دیگران یا بیان سخنان غیر واقعی استفاده کرد اما ممنوع کردن کامل آن هم مشکلی را حل نخواهد کرد.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

S,h K

۱۳۹۷/۱۱/۲
ووووای بر شماها...

Rich

۱۳۹۷/۱۱/۲
ایشون ملت رو گیر اوردن...
اقای تدبیر حواسمون دیگه با این چیزا پرت نمیشه با این حرفا هم دلمون خوش نمیشه....

erfan

۱۳۹۷/۱۱/۱
رییس شورای انقلاب فرهنگی خود ایشون هستند...
دوباره با حاشیه سازی دارن حواس ها رو از گندی که تو اقتصاد زدن پرت میکنند...

علی اکبر

۱۳۹۷/۱۱/۱
اولین و آخرین بانی و مجری فیلترینگ (تلگرام) و شکسته شدن چهارچوب آن (فیلترشکن)وزارت ارتباطات دولت بود.

بابلی ریکا

۱۳۹۷/۱۱/۱
داره حواس ملت رو پرت میکنه بیا بگو گوشت چر ا شده 100 تومن پراید 40 و...........چرا برجام هیچی نشد چرا دوباره تحریم شدیم