خانهاخبار
CES 2019: ایسوس سه مانیتور HDR گیمینگ معرفی کرد

CES 2019: ایسوس سه مانیتور HDR گیمینگ معرفی کرد

در خلال نمایشگاه CES امسال، ایسوس از سه نمایشگر غول پیکر جدید با قابلیت HDR رونمایی کرد که مخصوص گیمینگ طراحی شده‌اند و در بهار 2019 به بازار می‌آیند.
۱۳۹۷/۱۰/۱۷

ایسوس در CES 2019 سه مانیتور گیمینگ جدید با برند ROG Strix XG معرفی کرده که همگی از پنل‌های بزرگ VA، پشتیبانی از FreeSync 2 و تاییدیه DisplayHDR برخوردارند.

مدل XG438Q یک مانیتور غول پیکر ۴۳ اینچی 4K با استاندارد DisplayHDR 600 و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است. این مانیتور با دو بلندگوی ۱۰ وات استریو بیشتر از این که یک صفحه نمایش کامپیوتری عادی باشد، شبیه تلویزیون‌های مخصوص بازی است. اگر می‌خواهید با موس و کیبورد جلوی این نمایشگر بنشینید، باید یک میز نسبتا بزرگ داشته باشید.

در عین حال، مدل XG49VQ پنلی ۴۹ اینچی و بسیار عریض با نسبت تصویر ۳۲:۹ و رزولوشن ۳۸۴۰ در ۱۰۸۰ دارد که مشخصات آن شبیه دو مانیتور ۲۷ اینچی 1080p است که در کنار یکدیگر چسبانده شده. این یعنی تراکم پیکسل این مانیتور تعریف چندانی ندارد، خصوصاً اگر این محصول را با نمایشگرهای 1440p که به تازگی توسط سامسونگ، دل و فیلیپس معرفی شد مقایسه کنیم. البته نرخ رفرش مانیتور ایسوس به ۱۴۴ هرتز می‌رسد که با توجه به گستره نمایشیِ عریض آن باعث می‌شود این دستگاه گزینه بسیار خوبی برای بازی باشد. این مدل همچنین از استاندارد DisplayHDR 400 استفاده می‌کند.

image

مانیتور سوم مدل XG32VQ است که با 1440p از استاندارد DisplayHDR 400 استفاده می‌کند، نرخ رفرش آن ۱۴۴ هرتز و نسبت تصویرش ۱۶:۹ است، اما اندازه ۳۱.۵ اینچی آن نسبت به اکثر مانیتورهایی که با این رزولوشن در بازار وجود دارد خیلی بزرگ‌تر است. البته در این مدل هم تراکم پیکسل تا حدی کم است، ولی اگر کارت گرافیک شما از قابلیت 4K پشتیبانی نمی‌کند با خیال راحت می‌توانید از این مانیتور تصویر خوبی بگیرید. این مدل ۹۴ درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد، در حالی که میزان پوشش بقیه مدل‌ها ۹۰ درصد است.

XG49VQ و XG32VQ تا اواخر ماه جاری روانه بازار می‌شود، و انتظار می‌رود که مدل XG438Q هم در بهار ۲۰۱۹ به بازار بیاید. ایسوس هنوز قیمت این مانیتورها را اعلام نکرده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)