خانهاخبار
بررسی اپلیکیشن اتاقک؛ اجاره ارزان ویلا، سوئیت و اقامتگاه

بررسی اپلیکیشن اتاقک؛ اجاره ارزان ویلا، سوئیت و اقامتگاه

در سفر یکی از مهمترین گزینه‌ها هزینه اقامتگاه است که اگر بتوانیم آن را کاهش دهیم می‌توانیم این هزینه را برای کارهای دیگر از جمله استفاده از امکانات جذاب محل سفر خرج کنیم.
۱۳۹۷/۱۰/۱۰

برای اینکه به سفری دل‌چسب برویم همیشه نباید هزینه‌های زیادی پرداخت کنیم. به‌طورمعمول یکی از مهم‌ترین دلایل گران شدن سفر محل اقامت است که اغلب گردشگران و مسافران از هتل‌ها برای محل اقامت در سفر استفاده می‌کنند؛ اما نباید این نکته را فراموش کرد، که به‌خصوص اگر سفری دسته‌جمعی در پیش داریم، انتخاب اقامتگاه‌ها می‌تواند به طرز چشمگیری از هزینه‌های سفر بکاهد. در این بررسی در مورد اپلیکیشنی صحبت می‌کنیم که کارش اجاره و رزرو آنلاین ویلا، سوئیت و اقامتگاه است و می‌تواند در کاهش هزینه‌های سفر به خوبی به شما کمک کند؛ اقتصادی بودن سفر از طریق انتخاب از اپلیکیشن اتاقک در مقایسه با رزرو هتل دلیل اصلی ما برای بررسی و معرفی این اپلیکیشن به شما است.

بررسی اپلیکیشن اتاقک

اپلیکیشن را که باز کنید بدون هیچ معطلی به صفحه اصلی آن می‌روید. در این صفحه همه‌چیز کاملا ساده و کاربردی در نظر گرفته شده است.

image

اولین گزینه‌ای که نظر شما را در صفحه اصلی جلب می‌کند بخش جستجو در بالای صفحه است. در این بخش می‌توانید نام محلی که قصد سفر به آنجا را دارید جستجو کنید تا اقامتگاه‌های آن محل به شما نشان داده شود. با تایپ 2 یا 3 حرف از نام محل اپلیکیشن چندین شهر یا منطقه را به شما بر اساس این حروف پیشنهاد می‌دهد و برای ادامه باید کلید جستجو را زیر باکسی، که برای نوشتن مکان مورد نظر سفر در نظر گرفته شده، لمس کنید.

image

پایین این باکس عکس‌هایی از اقامتگاه‌ها به همراه نوشته‌هایی که برایشان در نظر گرفته شده نمایش داده می‌شوند. عکس‌ها در اندازه کوچک هستند اما کاملا واضح. توضیحات هم اطلاعات بسیار مفید و کاملی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این بخش نام اقامتگاه، قیمت، مکان، رتبه بر اساس آراء و در نهایت ظرفیت و تعداد اتاق‌ها به نمایش در می‌آیند.

image

چیدمان کارت‌ها در صفحه اصلی به گونه‌ای در نظر گرفته شده تا کاربردی باشند. در این صفحه 8 دسته‌بندی دیده می‌شود که عبارت‌اند از: اتاقک‌ها و اقامتگاه‌های تخفیف‌دار، اتاقک‌های ساحل شمالی، اتاقک‌های ساحل جنوبی، اتاقک‌های اقتصادی، اتاقک‌های بوم گردی، هتل‌های سنتی، اتاقک‌های مناطق روستایی و عشایری و پرطرفدارترین مقصدها.

image

این دسته‌بندی سبب می‌شود به‌راحتی بتوانید با توجه به محلی که می‌خواهید به آنجا سفر کنید یا با توجه به بودجه خودتان بهترین اقامتگاه را از میان 4500 اقامتگاه ثبت شده در این اپلیکیشن در 230 شهر ایران انتخاب کنید.

برای هر دسته گزینه‌ای به نام مشاهده همه در نظر گرفته شده که با لمس آن تمام اقامتگاه‌هایی که در آن دسته جای می‌گیرند به نمایش در می‌آید. در این صفحه دو قسمت دیده می‌شود یکی نقشه و دیگری فیلتر. نقشه را که انتخاب می‌کنید روی صفحه نقشه کاملی از ایران را مشاهده می‌کنید که محل تمام اقامتگاه‌های آن دسته روی نقشه پین گذاری شده و می‌توانید از روی نقشه اقامتگاه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

image

گزینه بعدی فیلتر است که در منوی آن می‌توانید با توجه به تعداد نفرات (تعداد بزرگ‌سال، کوک و نوزاد)، نوع اقامتگاه (از آپارتمان گرفته تا قایق) و در نهایت با توجه به قیمت اقامتگاه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

image

بالای صفحه سه خط کوچک در نظر گرفته شده که با لمس آن‌ها منوی همبرگری باز می‌شود. اگر ابتدا در حساب کاربری خودتان وارد نشده باشید منو خلاصه‌تر است. بخش‌هایی آموزشی در آن در نظر گرفته شده تا کاربر قبل از انتخاب بتواند با عملکرد و قوانین اتاقک آشنا شود و انتخاب بهتر و آگاهانه‌تری در اقامتگاه‌ها داشته باشد.

image

اولین گزینه درباره اتاقک است که در آن می‌توانید خلاصه‌ای از نوع عملکرد اتاقک و شماره تلفن پشتیبانی ومجوزهای کامل اتاقک را مشاهده کنید که نشان می‌دهد فعالیت این سرویس‌دهنده کاملا قانونی است.

دومین گزینه قوانین و مقررات است که بهتر است قبل از رزرو کردن آن را به‌طور کامل بخوانید تا در صورت بروز مشکل با قوانین سرویس‌دهنده از قبل آشنایی داشته باشید.

گزینه بعد قوانین رزرو در اتاقک است که باید برای شروع رزرو واجد این شرایط باشید که شامل قوانین رزرو و قوانین لغو رزرو است.

گزینه استانداردهای میزبانی اتاقک بیشتر مخصوص کسانی است که قصد دارند اقامتگاه خودشان را برای اجاره در اختیار مهمان‌ها قرار بدهند اما اگر شما مهمان هستید می‌توانید با خواندن این بخش از این استانداردها مطلع شوید و ببینید میزبانتان تا چه حد این استانداردها را رعایت می‌کند.

الزامات خانه سفر گزینه دیگری است که به مهمان‌ها ارتباطی ندارد و نیازی نیست به آن سر بزنید.

خط مشی کیفیت اتاقک گزینه بعدی است که در منوی همبرگری دیده می‌شود و با مراجعه به آن می‌توانید راهنمایی‌ای کلی در مورد عملکرد اتاقک بخوانید.

و در نهایت گزینه استاندارد کیفیت ارائه امکانات و خدمات اتاقک گزینه‌ای است که راهنمایی برای میزبان‌ها است تا بتوانند بهترین میزبانی را انجام دهند که ازنظر اتاقک استاندارد حساب می‌شود.

اگر در اتاقک ثبت‌نام کنید علاوه بر این‌ها چند گزینه دیگر هم مشاهده می‌کنید که مربوط به ‌حساب کاربری شما است. گزینه‌های پروفایل من، اتاقک‌های موردعلاقه من، سفرهای من، اتاقک‌های من و خروج از حساب کاربری.

بعد از آشنایی با صفحه اصلی به داخل منو می‌رویم. با انتخاب یک آگهی وارد منوی آن می‌شوید. در منوی هر آگهی محتوای متنی و بصری کاملی در مورد اقامتگاه‌ها در نظر گرفته شده که برای انتخاب آگاهانه اقامتگاه واجب هستند. اول از همه تصاویر آن اقامتگاه به شما نمایش داده می‌شود که با کشیدن انگشت به چپ یا راست می‌توانید تصاویر بیشتر را مشاهده کنید. پایین‌تر که بیایید امتیاز آن اقامتگاه با توجه آراء و امتیازی که مشتریان به آن اقامتگاه داده‌اند نمایش داده می‌شود.

image

بعد از امتیاز، بخشی از امکانات اقامتگاه مانند تعداد حمام، امکان بردن چند مهمان، تعداد اتاق‌ها و تعداد تختخواب‌ها به نمایش در می‌آید.

پایین‌تر خلاصه‌ای از جزئیات اقامتگاه که توسط میزبان نوشته شده را می‌بینید و کمی که به سمت پایین‌تر اسکرول کنید گزینه امکانات دیده می‌شود که با لمس آن منویی روی صفحه ظاهر می‌شود و امکانات کامل اقامتگاه را به شما نشان می‌دهد. در این منو هر چیزی که در مورد این اقامتگاه می‌خواهید بدانید گنجانده شده؛ از امکانات رفاهی گرفته تا چشم‌انداز و موقعیت جغرافیایی و امکانات آشپزخانه.

image

گزینه بعدی در این صفحه قیمت‌ها است که قیمت پایه و قیمت اجاره در زمان‌های متفاوت مانند ایام تعطیل، تابستان و ایام نوروز را نشان می‌دهد.

image

تختخواب‌ها گزینه دیگری است که شما را راهنمایی می‌کند در این اقامتگاه چند تخت خواب چند نفره قرار دارد.

image

گزینه بعد قوانین صاحب‌خانه را نشان می‌دهد که برای مهمان‌ها در نظر گرفته است. به‌طور مثال این صاحب‌خانه به شما اجازه همراه داشتن حیوان خانگی را می‌دهد یا خیر؛ یا اینکه می‌توانید با کفش وارد خانه شوید یا خیر. توصیه می‌کنیم به دقت این بخش را مطالعه کنید تا بعد از رسیدن به اقامتگاه مشکلی با صاحب‌خانه در این مورد پیدا نکنید.

image

مشخصات صاحب‌خانه گزینه بعدی است که نام آن را به شما نشان می‌دهد. با لمس نام صاحب‌خانه می‌توانید اطلاعاتی از آن شخص را که توسط خودشان تهیه شده مشاهده کنید.

گزینه بعدی نقشه است که محل دقیق اقامتگاه را روی نقشه گوگل به شما نشان می‌دهد؛ و در نهایت قیمت و کلید رزرو را در انتهای صفحه مشاهده می‌کنید.

image

 

اگر یک اقامتگاه را پسند کردید می‌توانید با لمس کلید رزرو وارد منوی بعدی شوید. در این منو باید زمان ورود و خروج خودتان را انتخاب کنید که انتخاب با کمک تقویم، که به‌صورت صفحه‌ای جداگانه باز می‌شود، امکان‌پذیر است. بعد از آن تعداد مهمان‌ها را باید مشخص کنید؛ در بخش بعدی باید کد ملی خودتان را وارد کنید و در نهایت اگر کد تخفیف‌دارید آن را بزنید و در مرحله آخر کلید رزرو را لمس کنید و بعد از آن کار تمام است و رزرو را انجام داده‌اید.

image

اتاقک اپلیکیشنی است که کار کردن با آن بسیار آسان است درعین‌حال که می‌توانید با امکانات کاملی که برایش در نظر گرفته شده رزرو آنلاین و قطعی اقامتگاه را به‌راحتی انجام دهید.

 

image
 
image

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهسا

۱۳۹۸/۳/۱۸
بدترین اپلیکیشن
ده روز دنبال پولم بودم
در صورتی که من لغو. نکرده بودم و. لغو از. سوی اتاقک بود
اسنپ تریپ عالی هستش
برخورد. کارکنان اتاقک خیلی بد است