خانهاخبار
برخی از شرکتهای چینی برای نشان دادن اتحاد و همبستگی، گوشی‌های هواوی در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهند

برخی از شرکتهای چینی برای نشان دادن اتحاد و همبستگی، گوشی‌های هواوی در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهند

اتحاد و همبستگی در میان شرکت‌های چینی موج می‌زند. آن‌ها برای جلوگیری از ورشکستگی یکدیگر شانه به شانه حرکت می‌کنند.
۱۳۹۷/۱۰/۸

شرکت تولید کننده گوشیهای تلفن همراه چینی هواوی در سال گذشته چندین ماه سخت را پشت سر گذاشت. آن‌ها با از دست رفتن بازارهای خود مواجه بودند. اما یک نکته فرهنگی مردم چین باعث رهایی آنان از ورشکستگی شد.

image

شرکت‌های چینی به تازگی بر روی انگیزه‌های کارمندان خود متمرکز شده‌‍اند. این شرکت‌ها حتی تلفن‌هایی را به رایگان در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهند تا اعضای این سازمان‌ها نشان از همبستگی بیشتری داشته باشند. بعضی از شرکت‌ها با نتایج تلاش‌های خود خشنود می‌شوند در حالی که شاید سیاست کاری شرکت‌های دیگر در این زمینه کمی ستیزه جویانه باشد.

بنا بر بررسی‌های  Nikkei Asian Review، بسیاری از شرکت‌های چینی مشوق کارمندان خود برای خرید محصولات شرکت هواوی هستند. حتی برخی از شرکت‌ها تا جایی پیش رفته‌اند که به سادگی کارکنان خود را به تلفن‌های هوشمند هواوی مجهز می‌کنند.

این انگیزه بخشی، قسمتی از ابتکار گسترده‌ای است که برای حمایت از جلوگیری از ورشکست شدن هواوی، غول صنعت تلفن همراه چین اتخاذ شده است. متاسفانه هواوی سال خوبی را پشت سر نگذاشته و شرکت‌های دیگر چین اعم از سازمان‌های حوزه فناوری تا کارخانه‌های تولید نوشابه که همیشه سرآمد اتحاد هستند، دست به دست هم دادند تا حمایت خود را نشان دهند.

اکثر این شرکت‌ها به راحتی کارمندان خود را برای خرید محصولات هوآوی تشویق می‌کنند. به عنوان مثال، سازنده نمایشگر شنژن تا 18 درصد از قیمت خرید محصولات هواوی را برای کارمندان خود پوشش می‌دهد، در حالی که شرکت سرویس ارتباطات Fuchun به هر یک از 200 کارمند خود که یک گوشی هوشمند هواوی را تا پایان سال 2018 خریداری کنند، یک جایزه نقدی بین 100 تا 500 یوان پرداخت می‌کند.

در سخاوتمندانه‌ترین پیشنهاد از طرف یک سازمان، شرکت سازنده محصولات الکترونیک Youluoke شانگهای هزینه کامل خرید دو گوشی هوشمند را به کارمندان خود پرداخت می‌کند. این بدان معنی است که این تلفن‌ها برای کارمندان رایگان خواهد بود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در غیر متعارف‌ترین حرکت، یک کارخانه نوشابه سازی در استان هنان به کارکنان و مشتریان خود به ازای 30 درصد ارزش محصول خریداری شده از هواوی، نوشابه رایگان ارائه می‌دهد!

با این حال، برخی از شرکت ها از این هم فراتر می‌روند. به طور مثال یک شرکت تولید کننده ماشین آلات در شنزن، تهدید کرد که دستگاه‌های اپل را از کارکنان خود مصادره کند و دستگاه کسانی را که نمی‌پذیرند، درون آتش اندازد. این شرکت همچنین اعلام کرد گوشی اپل کارکنان خود را که داوطلبانه این کار را انجام دهند، از آن‌ها خریداری خواهد کرد.

این که چرا این شرکت‌ها به طور خاص اپل و یا دیگر رقبای هواوی را مورد هدف قرار دادند مشخص نیست. با این حال، این وضعیت با این واقعیت توام است که اپل یک شرکت مستقر در خارج از ایالات متحده است، در حالی که دیگر رقبای اصلی مانند سامسونگ، ال جی و سونی نسبت به کشورشان این طور نیستند.

بسیاری از مشکلات اخیر هواوی ناشی از سیاست‌های دولت ایالات متحده امریکا است. دولت ایالات متحده ممنوعیت محصولات هواوی را در دستور کار خود قرار داده و کشورهای دیگر را نیز تشویق می کند تا از ورود محصولات این غول تکنولوژی خودداری نمایند. تا کنون کشورهای استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و فرانسه قبول کرده‌اند تا واردات محصولات هواوی را مورد تجدید نظر قرار دهند.

نگرانی‌های مسائل هواوی از جایی آغاز شد که شایعاتی پیرامون ارتباط عمیق این شرکت ارتباطات با دولت چین مطرح گردید. این شایعات مبنی بر نصب بدافزارهایی به منظور جاسوسی از سایر کشورها منتشر شد. البته شرکت هواوی همواره این ادعا را انکار می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۹
هواوی هنوز نصف سامسونگ فروش نداره در مورد سود هم که چیز ی نگم شاید یک پنجم اونم در قسمت موبایل چون هواوی تولید کننده نیست ولی سامسونگ خودش قطعات موبایل رو تولید میکنه هواوی هم شاید یکی دو ماه از نظر فروش از اپل جلو زد ولی همه میدونن از نظر سود یک صدم اپل هم نیست برو با ارزش ترین برند های دنیا رو ببین اگه هواوی جزو 10 تا بود بیا با هم حرف بزنیم در غیر این صورت بهتره سکوت کنی و از گوشی تقلیدی و بنجولت لذت ببری

salim

۱۳۹۷/۱۰/۹
باز چرت و پرت گفتی بچه

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۸
اونا دشمن هستن چون گوشی های هواوی یک بار مصرفه پرچمدارش که کلی ایراد داره میانرده هاش بماند

azim

۱۳۹۷/۱۰/۸
الان سينه چاکان اپل و سامسونگ قند تو دلشون آبه اما خودشونم ميدونن چين بخواد اپل رو تحريم کنه کلا بايد فاتحه اشو خوندچون آمار جهاني ميگه وقتي بازار چين را از دست بدي يعني چيزي ديگه نداري

هادی

۱۳۹۷/۱۰/۸
ما هم GLX