خانهاخبار
کیا از خودرویی با قابلیت تشخیص احساسات سرنشینان رونمایی می‌کند

کیا از خودرویی با قابلیت تشخیص احساسات سرنشینان رونمایی می‌کند

کمپانی‌های خودرویی جهان هرروز در حال ساخت خودرویی جدید باقابلیت‌های شگفت‌انگیز هستند کمپانی کیا موتورز نیز از این قاعده مستثنا نیست و از این رقابت عقب نیفتاده چراکه قرار است در جریان نمایشگاه CES 2019 از خودرویی با فناوری جالب تشخیص احساسات سرنشینان رونمایی کند.
۱۳۹۷/۱۰/۵

کمپانی کیا موتورز قرار است در جریان نمایشگاه CES 2019 از فناوری جدیدی در خودروهای خود رونمایی کند که در آینده برای خودروهای خودران کارایی بیشتری خواهد داشت. این شرکت کره‌ای به کمک موسسه فناوری ماساچوست در حال کار روی فناوری به نام READ است. فناوری که پای هوش مصنوعی را به دنیای خودروها بازکرده است.

image


کوتاه شده عبارت Real-time Emotion Adaptive Driving به معنی رانندگی سازگار با احساسات لحظه‌ای است و اولین سیستم هوشمند در جهان خواهد بود که احساسات سرنشینان خودرو را تشخیص می‌دهد.

کیا از هوش مصنوعی در این فناوری بهره بسیاری برده است و به کمک سیگنال‌های منتشرشده از داخل خودرو این تکنولوژی قادر خواهد بود احساسات و شرایط روحی مسافران خودرو را تشخیص داده و با توجه به احساسات آنها تغییراتی در تنظیمات خودرو ایجاد کند.

آلبرت بیرمن سرپرست تحقیقاتی کیا درباره این تکنولوژی گفته است: کمپانی کیا فناوری READ را برای ارزیابی احساسات سرنشینان به کمک هوش مصنوعی توسعه داده است تا بتواند ارتباطی میان خودرو و سرنشینان ایجاد کرده تا شرایط کابین خودرو هرلحظه باتوجه به احساسات و حالت روحی سرنشینان تغییر کند.

کیا اعلام کرده که قصد دارد نسخه شبیه‌سازی‌شده تکنولوژی READ را در نمایشگاه CES 2019 به نمایش بگذارد و فعلا خبری از نسخه واقعی نیست.

شرکت کیا از معدود کمپانی‌هایی است که در حال تحقیق بر روی فناوری‌های جدید برای خودروهای خودران است و اعلام کرده که از سال 2021 قصد دارد اتومبیل‌های خودران ساخت خود را در شهرهای هوشمند آزمایش کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)