خانهاخبار
پرفروش‌ترین خودروهای سدان حال حاضر در جهان کدامند؟

پرفروش‌ترین خودروهای سدان حال حاضر در جهان کدامند؟

در بازار خودروهای سدان زیادی حضور دارد. در این مطلب به معرفی پرفروش‌ترین خودروهای سدان کنونی در بازارهای جهانی می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۱۰/۴

برخلاف سال‌های دور، خودروهای سدان در سال 2018 کاهش فروش را تجربه کرده‌اند. این موضوع در چند سال اخیر نیز رخ داده است. دلیل کاهش فروش خودروهای سدان را باید در افزایش محبوبیت خودروهای کراس‌اوور و SUV در بازارهای جهانی جستجو کرد.

به علت کاهش فروش خودروهای سدان، شرکت فورد تصمیم گرفته فروش خودروهای سدان خود در آمریکای شمالی را متوقف کند. علاوه بر این کمپانی، شرکت جنرال موتورز نیز فروش بسیاری از خودروهای سدان خود را در بازار آمریکای شمالی متوقف خواهد کرد.

در حالی که برندهای آمریکایی و بعضا اروپایی سرمایه‌گذاری در توسعه خودروهای سدان جدید را متوقف کرده‌اند، شرکت‌های آسیایی همچنان به تولید خودروهای سدان جدید ادامه می‌دهند. اگرچه فروش این محصولات با کاهش مواجه بوده، ولی همچنان تعدادی از خودروها در بازار پرفروش هستند. در ادامه این مطلب به معرفی پرفروش‌ترین خودروهای سدان حال حاضر در بازارهای جهانی می‌پردازیم.

تویوتا کرولا

image

تویوتا کرولا پرفروش‌ترین خودروی سدان در بازارهای جهانی محسوب می‌شود. این خودرو ترکیبی از امنیت، قابلیت اطمینان پذیری بالا و ارزش خرید بسیار مناسب است. این خودرو از زمان معرفی در سال 1966 تا به امروز، فروش بسیار بالایی را در بازار تجربه کرده است. سال 1974 تویوتا کرولا تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی بازار شد و در سال 1997 با پیشی گرفتن از فولکس واگن بیتل، توانست تبدیل به پرفروش‌ترین محصول در صنعت خودرو شود.

فروش این خودرو در سال 2018 برابر با 478,122 دستگاه بوده است که در مقایسه با سال گذشته میلادی، افزایشی 3 درصدی را تجربه می‌کند. این برند ژاپنی به تازگی از نسل جدید نسخه هاچ‌بک و سدان این خودرو رونمایی کرده که سال آینده روانه بازار می‌شوند. انتظار می‌رود با ورود این محصولات به بازارهای جهانی، تویوتا فروش بیشتری را در این بخش از بازار تجربه کند.

هوندا سیویک

image

هوندا سیویک یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار است. این خودروی دوست داشتنی در سال 1972 برای اولین بار معرفی شد. برخلاف تویوتا کرولا، خریداران می‌توانند سیویک را در نمونه کوپه نیز سفارش دهند. در بازار آمریکای شمالی برای اولین بار پس از چند سال، هوندا نمونه هاچ‌بک این خودرو را برای فروش عرضه کرده است.

فروش هوندا سیویک در بازارهای جهانی در سال 2018 برابر با 412,664 دستگاه بوده که در مقایسه با میزان فروش آن در سال 2017، رشدی 6 درصدی را تجربه کرده است. متاسفانه در آمار منتشر شده، میزان فروش نمونه کوپه، سدان و هاچ‌بک این خودروی ژاپنی از یکدیگر تفکیک نشده است و نمی‌توان فروش هر یک را به صورت جداگانه اعلام کرد.

فولکس واگن پاسات

image

این خودروی آلمانی در بازارهای مختلف دارای نسخه‌های متفاوت است. برای مثال این خودرو با تجهیزات و چهره‌ای متفاوت در آمریکای شمالی، بازارهای اروپایی و چین به فروش می‌رسد که البته نمی‌توان چندان تغییر زیادی را در چهره آن‌ها مشاهده کرد. نسل جدید این خودرو به زودی معرفی می‌شود، بنابراین فولکس واگن امید به افزایش فروش آن در سال آینده میلادی دارد. نسل جدید این خودرو بر اساس پلتفرم کنونی آن توسعه پیدا می‌کند، این موضوع توسط فولکس واگن تایید شده است.

در حالی که فروش خودروهای سدان در بازار کاهش پیدا کرده است، فروش پاسات در بازارهای جهانی در سال 2018 افزایشی 5 درصدی داشته و به 356,566 دستگاه رسیده است. انتظار می‌رود سال آینده با معرفی نسل جدید فولکس واگن پاسات، فروش این خودرو در بازارهای آمریکای شمالی افزایش پیدا کند.

تویوتا کمری

image

نسل کنونی این خودروی ژاپنی را باید بهترین آن در میان نسل‌های مختلف دانست. این خودروی ژاپنی از زمان ورود خود به بازار تا به امروز، به قابلیت اطمینان پذیری بالا مشهور بوده است؛ با این حال تویوتا توانست ظاهری اسپرت و تجربه رانندگی لذت‌بخش‌تری را برای جدیدترین نسل آن ایجاد کند. فروش این خودرو در بازارهای جهانی در سال 2018 افزایش داشته است.

این خودرو با افزایش 13 درصدی در مقایسه با سال گذشته، به فروش 313,394 دستگاه دست پیدا کرده است. تویوتا باید این فروش بالا را یک موفقیت بزرگ برای خود در نظر بگیرد چرا که خودروهای کراس‌اوور تهدیدی جدی برای این بخش از بازار محسوب می‌شوند.

فورد فوکوس

image

فورد فوکوس هنوز در بازار فروش مناسبی را تجربه می‌کند. در حالی که این خودرو فروش بالایی را در بازارهای جهانی تجربه می‌کند، تولید نسخه‌های سدان و هاچ‌بک این خودروی آمریکایی در آینده نزدیک متوقف می‌شود. به نظر می‌رسد فورد از میزان فروش این خودرو رضایت کافی ندارد.

فروش این خودرو در سال 2018 در مقایسه با سال گذشته میلادی کاهشی برابر با 19 درصد داشته است. فورد موفق شده در سال جاری میلادی 270,183 دستگاه فوکوس در بازارهای جهانی به فروش برساند. میزان فروش نمونه‌های سدان و هاچ‌بک آن به صورت جداگانه مشخص نشده است.

مرسدس بنز کلاس C

image

حضور یک خودروی لوکس در این لیست تا حدودی تعجب‌آور است. این خودروی محور عقب در سال 2018 فروشی برابر با 244,377 دستگاه را تجربه کرده است. اگرچه این فروش برای بسیاری از شرکت‌ها یک رویا محسوب می‌شود، فروش این خودروی لوکس سدان در مقایسه با سال گذشته کاهشی 5 درصدی را تجربه کرده است. این خودرو در نمونه‌های مختلف سدان، کروک و استیشن به بازار عرضه شده است.

مرسدس بنز در بازارهای جهانی افزایش فروش را تجربه کرده که دلیل آن را باید مربوط به محبوبیت بالای محصولات کراس‌اوور این کمپانی آلمانی دانست. خودروهای کلاس C مرسدس بنز دارای رقیبان قدرتمندی در بازار است که در میان آن‌ها می‌توان به نسل جدید بی‌ام‌و سری 3 و جنسیس G70 اشاره کرد.

فولکس واگن جتا

image

فروش این خودرو در مقایسه با گذشته کاهش یافته است.  بر اساس آمار منتشر شده، این خودرو فروشی برابر با 227,516 دستگاه را در سال 2018 تجربه کرده است که در مقایسه با سال گذشته میلادی کاهشی برابر با 9 درصد داشته است. فروش این خودروی آلمانی در بازارهای جهانی در سال 2018 نزدیک به نصف فروش تویوتا کرولا بوده است. این موضوع می‌تواند برای فولکس واگن ناامیدکننده باشد؛ با این حال می‌توان فروش جتا را مناسب ارزیابی کرد.

فولکس واگن در سال 2018 بازطراحی شد و با طراحی کاملا جدید در اختیار خریداران قرار گرفت. این موضوع می‌تواند یکی از دلایل فروش مناسب این خودرو در بازارهای جهانی باشد. در حال حاضر آینده این خودرو در بازار آمریکای شمالی مشخص نیست، این احتمال وجود دارد که جتا به عاقبت فورد فوکوس در ایالات متحده آمریکا دچار شود.

هوندا آکورد

image

نسل کنونی هوندا آکورد عملکرد بسیار مناسبی دارد. آکورد رقیب اصلی تویوتا کمری محسوب می‌شود که در مقایسه با آن یک خودروی اسپرت‌تر بوده و رانندگی لذت‌بخش‌تری را برای راننده به همراه دارد. در حالی که جدیدترین نسل هوندا آکورد یک خودروی مناسب محسوب می‌شود، فروش مناسبی را در بازارهای جهانی تجربه نکرده است. فروش این خودروی سدان در سال 2018 به 224,121 دستگاه رسیده است که در مقایسه با سال گذشته میلادی کاهشی 10 درصدی را تجربه می‌کند.

در حالی هوندا آکورد کاهش فروش را تجربه کرده که تویوتا کمری در مقایسه با سال گذشته فروش بیشتری داشته است. با توجه به این موضوع که فروش آکورد کاهش چشمگیری را در بازارهای جهانی تجربه نکرده، احتمال دچار شدن این خودرو به سرنوشت فورد فوکوس بسیار کم است.

سوبارو ایمپرزا

image

این خودروی ژاپنی در سال 2018 فروش بالایی داشته است. در آمار فروش سوبارو ایمپرزا شاهد حضور نسخه‌های مختلف این خودرو هستیم و آمار منتشر شده تنها مربوط به نمونه سدان آن نمی‌شود. در همین راستا آمار منتشر شده مربوط به نمونه‌های سدان، هاچ‌بک، مدل WRX، مدل WRX STI و حتی نمونه کراس‌ترک آن است. علت حضور مدل کراس‌ترک در این آمار را باید در طراحی مشابه آن با نمونه هاچ‌بک ایمپرزا جستجو کرد. این دو خودرو از پلتفرم یکسانی بهره می‌برند.

سوبارو WRX و WRX STI همچنان برپایه پلتفرم گذشته این خودرو تولید می‌شود؛ با این حال شاهد افزایش فروش این خودروی ژاپنی در سال 2018 هستیم. فروش این خودرو با افزایشی 15 درصدی به 247,467 دستگاه رسیده است. انتظار می‌رود فروش این خودروها در روزهای پایانی سال 2018 افزایش اندکی را تجربه کند.

مرسدس بنز کلاس E

image

فروش این خودرو در مقایسه با سال 2017 افزایش پیدا کرده است. مرسدس بنز کلاس E برخلاف برادر کوچکتر خود، کلاس C فروش بیشتری را در سال 2018 نسبت به سال گذشته میلادی تجربه کرده است. فروش خودروهای کلاس E با افزایش 10 درصدی در مقایسه با سال گذشته میلادی، به 208,797 دستگاه رسیده است. این آمار فروش برای یک خودروی لوکس با قیمت پایه 53 هزار دلار بی‌نظیر است. هوندا آکورد با نصف قیمت این خودروی آلمانی، تنها فروشی برابر با 224,121 در سال 2018 داشته است.

در آمار اعلام شده، نمونه استیشن آن نیز حضور دارد. مرسدس بنز قصد دارد تولید این نمونه از خودروهای کلاس E را متوقف کند، بنابراین دیگر آمار فروشی برای این مدل وجود نخواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

همایون

۱۳۹۷/۱۰/۶
درسته با آرزوهامون به گور میرویم. ولی عوضش امنیط داریم

صفا

۱۳۹۷/۱۰/۴
دل رمیده این ملت به گور خواهدبرد.........چو لاله داغ ماشینی که بر جگر دارد....با درد وآه وحسرت مطالبی درباره ماشین های به روز ژاپنی هوندا وسوبارو وتویوتا میخونیم ونهایتش آرزو به گور خواهیم شد