خانهاخبار
فهرست بدترین پسوردهای سال ۲۰۱۸ اعلام شد

فهرست بدترین پسوردهای سال ۲۰۱۸ اعلام شد

لیست جدید بدترین پسوردهای سال ۲۰۱۸ در حالی اعلام می‌شود که همچنان می‌توانیم تکرار عبارت‌های رایج سال‌های گذشته را در میان آن‌ها ببینیم و با شخصیت‌های معروفی آشنا شویم که از نامشان به عنوان پسورد استفاده می‌شود.
۱۳۹۷/۹/۲۴

بالاخره بدترین پسوردهای سال ۲۰۱۸ نیز معرفی شد. این پسوردها رمزعبورهایی هستند که به‌هیچ عنوان نباید از آن‌ها استفاده کنید و حتی نگذارید که دوستان یا خانواده‌ی شما هم از آن‌ها استفاده کنند. چون این عبارت‌ها نه تنها خیلی رایج‌اند، بلکه آن‌قدر ضعیف هستند که حتی یک بچه‌ی شش ساله هم می‌تواند آن‌ها را بشکند.

image

۱۰ مورد از بدترین پسوردهای ۲۰۱۸ عبارت‌اند از:

  1. 123456
  2. password
  3. 123456789
  4. 12345678
  5. 12345
  6. 111111
  7. 1234567
  8. sunshine
  9. qwerty
  10. iloveyou

خیلی از این پسوردها با فهرست‌هایی که در سال‌های گذشته اعلام می‌شد مشترک است. نمونه‌هایی مثل password و qwerty، در کنار اعدادی که به راحتی به خاطر سپرده می‌شوند، نظیر 123456 و 111111، هر ساله در فهرست بدترین پسوردهای سال قرار می‌گیرند.

این یعنی در دنیا کسانی هستند که علی‌رغم این هشدارهای مکرر همچنان پسورد خود را عوض نمی‌کنند. در این میان حتی افراد سرشناسی مثل Kanye West نیز از جمله‌ی کسانی هستند که به استحکام پسورد خود اهمیتی نمی‌دهند.

دونالد ترامپ، الهام‌بخش پسوردهای بد

اگر نگاهی به ادامه‌ی فهرست بدترین پسوردهای سال بیندازیم، در رتبه‌ی ۶۷ عبارت maverick (از فیلم تاپ گان)، در رتبه‌ی ۶۰ عبارت starwars (از فیلم جنگ‌های ستاره‌ای)، در رتبه‌ی ۴۵ عبارت solo (از فیلم جنگ‌های ستاره‌ای)، در رتبه‌ی ۳۹ عبارت harley (از روی شخصیت کامیک هارلی کوئین)، و در رتبه‌ی ۲۳ عبارت donald را می‌بینیم.

می‌توان حدس زد که عبارت donald ارجاعی به نام دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکاست. ولی این ارجاع می‌تواند به دونالد داک، دونالد گلاور یا دونالد ساترلند هم اشاره داشته باشد، هرچند در حال حاضر هیچ‌کدام از این‌ها به اندازه‌ی نام ترامپ از زبان افراد مختلف به گوش نمی‌رسد.

از پسورد منیجرها کمک بگیرید

فهرست بدترین پسوردهای سال توسط شرکت SplashData منتشر شده که سازنده‌ی یکی از ابزارهای مدیریت پسورد به نام SplashID است. این پسوردها رایج‌ترین گذرواژه‌هایی است که از رخنه‌های اطلاعاتی اخیر کشف شده و شاهدی بر رواج بیش از اندازه و عدم کارایی آن‌هاست.

اگر از ابزارهای پسورد منیجر استفاده نمی‌کنید، بهتر است هرچه سریع‌تر با این برنامه‌ها آشنا شوید. در حال حاضر ابزارهای بسیاری مثل LastPass و 1Password وجود دارند که با یک جستجوی ساده می‌توانید ابزار مناسب خود را پیدا کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)