خانهاخبار
مشکلات رایج در پرچمدار Mate 20 Pro و روش‌هایی برای رفع آن‌ها

مشکلات رایج در پرچمدار Mate 20 Pro و روش‌هایی برای رفع آن‌ها

پرچمدار Mate 20 Pro چندی پیش رسما به بازار راه یافت. برخی کاربران از آن زمان تا به حال به مشکلاتی رایج از کار با این دستگاه اشاره کرده‌اند که در مطلب پیش رو می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم.
۱۳۹۷/۹/۶

پرچمداران تازه سری Mate هوآوی چندی پیش رسما روانه بازار شدند. این گوشی‌ها Mate 20، Mate 20 Pro و Mate 20X نام دارند و از سطح بالاترین پرچمداران امسال به شمار می‌روند. از طرفی بروز مشکل در گوشی‌ها هرقدر هم پیشرفته باشند، اجتناب ناپذیر است. به همین خاطر در مطلب پیش رو مجموعه‌ای از مشکلات رایج کار با Mate 20 Pro را گردآوری کرده‌ایم و همچنین راهکارهایی برای رفع این موارد به شما پیشنهاد می‌کنیم.

image

مشکل: رنگ سبز در صفحه نمایش

از زمان عرضه این گوشی تا به حال بسیاری از کاربران گزارش کرده‌اند که صفحه نمایش دستگاه‌هشان را رنگ سبز فرا کرفته و این وضعیت هر روز بدتر می‌شود. این رنگ سبز ظاهرا از کناره خمیده پنل نمایش نشأت می‌گیرد و ممکن است تا لبه بالا پیش برود. این وضعیت مخصوصا در مواقعی پیش می‌آید که گوشی در شرایط با نور کم قرار گیرد یا کاربر از تصاویر پس زمینه بسیار تاریک استفاده می‌کند. مدیر تالارهای گفتگوی هوآوی در این باره به کاربران پاسخ داده است که باید دستگاه‌های خود را به نمایندگی‌های مجاز بسپارند اما کمپانی هنوز به صورت جدی بیانیه‌ای را در این باره منتشر نکرده است.

راهکار احتمالی:

  • بهترین کار مراجعه یا برقراری ارتباط با یکی از مراکز خدمات کمپانی هوآوی و یا حتی فروشنده‌ای است که گوشی خود را از آن تهیه کرده‌اید؛ چراکه Mate 20 Pro مدت کوتاهیست که به بازار راه یافته و همچنان شامل گارانتی می‌شود.
image

مشکل: اختلال در عملکرد حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش

تکنولوژی‌های تازه همواره مشکلات مخصوص به خودشان را دارند. حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش هم تکنولوژی تازه‌ایست که البته هنوز تکامل پیدا نکرده اما انتظار می‌رود که میزان تکامل و پیشرفتش به مرور زمان پیشرفت کند. اگر تا به حال برایتان پیش آمده است که برای وارد شدن به گوشی مجبور شوید چندین بار اثرانگشت خود را تأیید کنید در حالی که پیشتر این روند برایتان تنها با یک بار اسکن اثرانگشت اجرا می‌شد، پیشنهاد می‌کنیم که اطلاعات نقشه اثرانگشت خود را دوباره برای دستگاه خود تعریف کنید.

راهکار احتمالی:

  • منوی تنظیمات را روی گوشی Mate 20 Pro خود باز کنید و به Security & Privacy بروید. حالا در منوی Fingerprint ID کد ورود امنیتی خود را وارد کنید. حالا اثرانگشت ثبت شده را انتخاب و سپس آن را حذف کنید. حالا سیستم از شما درخواست می‌کند که اثرانگشت تازه‌ای را تعریف کنید. اگر این گزینه به صورت خودکار پدیدار نشد، خودتان New In-Screen Fingerprint را انتخاب کنید.
  • اگر محافظ صفحه استفاده می‌کنید، همین لایه ممکن است در روند ثبت یا خوانش اثرانگشت روی پنل نمایش اختلالاتی را به وجود آورد. علاوه بر این، برخی محافظ‌های صفحه ممکن است اعتبار حسگر اثرانگشت کاهش یابد.

مشکل: عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها

Mate 20 Pro با ناچ در قسمت بالا توسعه یافته و البته فضای در دسترس در کناره‌های آن چندان بزرگ نیستند. کم بودن فضای خالی باعث شده است سازنده تنها آیکون‌های دائمی مانند وضعیت باتری، سیگنال شبکه، زمان، بلوتوث و NFC را در آن به نمایش بگذارد. بدین ترتیب اپلیکیشن و نوتیفیکیشن‌ها معمولا ظاهر نمی‌شوند. همچنین از بین بردن ناچ در منوی تنظیمات هم نمی‌تواند این مشکل مهم را مرتفع سازد.

راهکار احتمالی:

  • این مشکل درواقع مشکل  رابط کاربری EMUI هوآوی است که روی اندروید 9.0 پای نصب شده و همچنین همه گوشی‌های مجهز به ناچ این سازنده هم به آن دچار خواهند شد. در حال حاضر هیچ راهکاری برای رفع آن وجود ندارد مگر آنکه کاربران دائما به کمپانی سازنده فشار بیاورند. هوآوی همواره به نظرات کاربران اهمیت می‌دهد و ممکن است در آینده و به همراه نسخه‌های بعدی EMUI این مشکل را برای کاربران خود رفع کند.

مشکل: نبود قابلیت‌های هوش مصنوعی در ویدیو

هوش مصنوعی مدتیست که در گوشی‌های هوشمند هوآوی برای بهبود در وضعیت عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و حالا Mate 20 Pro به گونه‌ای طراحی شده است که از این تکنولوژی فوق العاده در ضبط ویدیو هم بهره می‌برد. به کمک هوش مصنوعی می‌توان پس زمینه را تار کرد؛ رنگ مشخصی را در صفحه با پس زمینه سیاه و سفید ایزوله کرد و یا حتی فیلترهای زنده را به ویدیو افزود. اگر Mate 20 Pro شما از این قابلیت‌های جالب پشتیبانی نمی‌کند، احتمالا نسخه فرم ویر آن قدیمی است.

راهکار احتمالی:

  • فرم ویرهای نسخه‌های 9.0.0.122 و 9.0.0.126 این قابلیت‌ها را باتوجه به موقعیت مکانی، مشخصات دستگاه و شبکه ارتباطی به پرچمدار مذکور اضافه می‌کنند. برای بررسی نسخه فرم ویر Mate 20 Pro خود در منوی تنظیمات به System و سپس About Phone بروید. اگر نسخه فرم ویر شما از دو نسخه مذکور قدیمی‌تر است، یک قدم به عقب برگردید و به Software Update مراجعه کنید. حالا می‌توانید جستجو کنید که تازه‌ترین به روزرسانی‌های نرم افزاری در دسترس برای دستگاه‌ شما کدام است.
  • انتشار نسخه تازه فرم ویر به موقعیت مکانی و شبکه ارتباطی شما وابسته است؛ اگر هنوز نتوانسته‌اید به فرم ویر تازه دست یابید، کمی صبوری کنید.

این موارد همه مشکلاتی هستند که تا به حال کاربران به دفعات درباره‌شان گزارش کرده‌اند. پرچمدار Mate 20 Pro تازه‌ترین و سطح بالاترین گوشی هوشمند هوآوی در حال حاضر به شمار می‌رود که از مشخصات فنی سطح بالایی برخوردار است و طراحی ظاهری چشمگیری هم دارد. این گوشی مشکلات اندکی دارد که انتظار می‌رود سازنده آن‌ها را به روزرسانی‌های نرم افزاری آینده به راحتی رفع کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Sab8

۱۳۹۷/۹/۶
جوری میگن نخریم انگار با این وضعیت میتونن بخرن...........(خواهشا بخرین هواوی به شماها نیاز داره چون شما ها نخرین ورشکست میشه??)

Mn

۱۳۹۷/۹/۶
جی اس ام عزیز مشغول ماله کشی و ماست مالی اشکالات گوشی عکست حداقل پانزده ملیون پول بدی و گوشی با صفحه نمایش خراب تحویل بگیری؟؟؟؟این راهکارها ی ارایه شده خیلی باحاله اما اگر از برند دیگه ای بود گوشی رو با خاک یکسان میکردید درسته؟پول چه کارها که با ادما نمیکنه

فرهاد

۱۳۹۷/۹/۶
داداش مطمنی glx رکورد فروش زده

امین

۱۳۹۷/۹/۶
معلومه نمیخریم گوشی بی کیفیت چینی همینه شما بخر بعد یک هفته صفحه نمایشت سبز میشه خخخخخخخخخ

dr.moheb9

۱۳۹۷/۹/۶
هواوی کجا سامسونگ کجا اصلا آدم به این چرندیات هوش مصنوعی و شارژ معکوس وغیره این گوشی مضخرف اطمينان نمیکنه شرکت تازه به دوران رسیده اصلا خوشم نمیاد از این برند هواوی.