خانهاخبار
سامسونگ تأیید کرد که از بریدگی حاشیه در گوشی‌های خود استفاده می‌کند

سامسونگ تأیید کرد که از بریدگی حاشیه در گوشی‌های خود استفاده می‌کند

سامسونگ در خلال برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان خود علاوه بر معرفی One UI و Infinity Flex همچنین به طراحی بریدگی حاشیه در برخی گوشی‌های آینده خود اشاره کرد. این بریدگی‌ها در سه مدل متفاوت معرفی شده‌اند و نام‌های متفاوت Infinity-U، Infinity-V و Infinity-O دارند.
۱۳۹۷/۸/۱۹

به نظر می‌رسد که سامسونگ هم قصد دارد در آینده برخی گوشی‌های هوشمند خود را با طراحی بریدگی حاشیه (ناچ) توسعه دهد. درواقع اینگونه به نظر می‌رسد که سازنده مذکور در نظر دارد نه تنها از ناچ در گوشی‌های آینده خود استفاده کند بلکه در تلاش است تا این ترند را به سطح بالاتری هم ارتقا دهد؛ چراکه براساس تصاویر به نمایش درآمده در کنفرانس توسعه دهندگان در روزهای اخیر، کمپانی سامسونگ چند طراحی مختلف با ناچ‌های متفاوت را توسعه داده است.

سامسونگ دو روز پیش کنفرانس توسعه دهندگان خود را در سان فرانسیسکو برگزار کرد و در خلال برگزاری آن از صفحه نمایش Infinity Flex مخصوص گوشی‌های هوشمند منعطف خود و همچنین رابط کاربری تازه One UI به منظور بهبود تجربه کاربری در اندروید پرده برداشت. هر دو محصول مذکور بدین منظور توسعه یافته‌اند تا در کنار هم در گوشی منعطف آینده سامسونگ که مجهز به پنل نمایش تاشو است به کار گرفته شوند و تجربه‌ای بی نظیر ارائه کنند. این کمپانی علاوه بر موارد مذکور در نطق اصلی رویداد توسعه دهندگان همچنین به سه طراحی ناچ متفاوت که ممکن است در آینده آن‌ها را در توسعه گوشی‌های خود به کار ببرد، اشاره کرد. سامسونگ مختصرا به این موضوع اشاره کرد و البته اسلاید جالبی را هم منتسب به این ناچ‌های متفاوت به نمایش گذاشت که می‌توانید آن را در ادامه مطلب مشاهده کنید. این اسلاید به خوبی نشان می‌دهد که سامسونگ برخلاف پیش بینی‌های قبلی مانند بسیاری از سازندگان گوشی‌های همراه به تعبیه ناچ در پنل نمایش محصولات خود فکر کرده است اما برخلاف آن‌ها رویکرد متفاوت دیگری در پیش گرفته و قصد دارد طراحی ظاهری این بریدگی حاشیه پر سر و صدا را دستخوش تغییر کند. به عبارت ساده‌تر، سامسونگ می‌خواهد نه تنها از ناچ بهره ببرد بلکه آن را به کلی دستخوش تغییر سازد و قالب تازه‌تری از آن بیافریند.

image

سامسونگ در نظر دارد سه مدل مختلف بریدگی حاشیه را در گوشی‌های خود به کار گیرد. این طراحی‌ها سه نام مختلف دارند و آن‌ها را باید به اسامی Infinity-U، Infinity-V و Infinity-O بشناسیم. البته همه این بریدگی‌ها با اسامی منحصر به فردشان متعلق به پنل‌های نمایش اینفینیتی سامسونگ هستند و به طور اختصاصی برای این صفحه نمایش طراحی شده‌اند. علاوه بر این موارد جالب است بدانید که اسامی مذکور با توجه به طراحی ظاهری این بریدگی‌ها انتخاب شده‌اند. Infinity-U نشان دهنده بریدگی کوچکی شبیه حرف U و تقریبا مشابه اکثر بریدگی‌های حاشیه در گوشی‌های موجود در بازار است. در مقابل بریدگی حاشیه Infinity-V قرار دارد که شبیه به حرف V توسعه یافته نسبت به سایر ناچ‌های سامسونگ و همچنین گوشی‌های موجود در بازار تیزتر و زاویه‌دارتر است. در آخر Infinity-O همان‌طور که از نامش برمی‌آید، بریدگی بسیار کوچکی به شکل دایره است و حتی می‌توانیم ادعا کنیم که اصلا ناچ به شمار نمی‌رود. Infinity-O بیشتر شبیه به یک دایره شناور به نظر می‌رسد که برخلاف اکثر بریدگی‌های حاشیه فعلی در گوشه سمت چپ پنل تعبیه شده است. این ناچ اساسا یک بریدگی کوچک شمرده می‌شود که برای تعبیه دوربین سلفی با یک لنز طراحی شده است. شایان ذکر است که در کنار سه مدل و نام مذکور همچنین یک پنل نمایش بدون بریدگی حاشیه دیگر در اسلاید سامسونگ دیده می‌شود. باتوجه به آنچه در این تصویر شاهدش هستیم، پنل نمایش New Infinity کاملا بدون حاشیه و بریدگی حاشیه توسعه می‌یابد. از طرفی سامسونگ جزئیاتی را درباره این پنل جالب توجه در خلال کنفرانس خود اعلام نکرد.

اولین گوشی که با بریدگی حاشیه معرفی شد آیفون 10 اپل بود که در سال 2017 به بازار راه یافت. پس از آن شاهد بودیم که اغلب سازندگان از این نوع طراحی در توسعه محصولات آینده خود الهام گرفتند و مخصوصا در سال 2018 آن را به ترندی در زمینه طراحی ظاهری تبدیل کردند. از طرف دیگر، سامسونگ سازنده‌ایست که هنوز از ناچ در هیچ شکل و قالبی در توسعه محصولات خود استفاده نکرده و اغلب این موضوع را بهانه‌ای برای انتقاد از رقیبان خود قرار داده است. این غول تکنولوژی مخصوصا ناچ‌های بزرگ اپل را دست انداخته است و معتقدیم که به همین خاطر تصمیم گرفته موضوع احتمال توسعه گوشی‌های آینده خود را با نوعی ناچ متفاوت بدون سر و صدا به تأیید برساند. این رویکرد جالب ممکن است باعث شود که خبر پیش رو به آرامی توسط کاربران و بازار پذیرفته شود و در مراسم رونمایی از گوشی هوشمند با طراحی ناچ به یکباره همگان را شگفت زده نکند. زمانی که سامسونگ تصمیم بگیرد گوشی هوشمند آینده خود را با ناچ (احتمالا در سال 2019) معرفی کند، دیگر خبر توسعه به همراه بریدگی حاشیه قدیمی شده است و کسی را متعجب نمی‌کند.

بسیاری از کمپانی‌ها ازجمله هوآوی در حال حاضر به دنبال توسعه گوشی‌های هوشمند با تنها یک بریدگی کوچک به اندازه لنز دوربین سلفی هستند تا حاشیه‌های صفحه نمایش را تا حد امکان کاهش دهند. به همین خاطر طراحی Infinity-O از نظر ما محتمل‌ترین سناریو برای تحقق پیدا کردن در آینده نه چندان دور به نظر می‌رسد. با توجه به آنچه درباره هوآوی گفتیم، ظاهرا ایده Infinity-O دیگر تنها مخصوص سامسونگ نخواهد بود. از طرفی نمایش اسلاید پیش رو توسط سامسونگ نشان می‌دهد که این سازنده احتمالا قصد دارد هر سه طراحی مختلف را با نام‌های متفاوت در برخی محصولات خود به کار گیرد.

برخی کاربران فعلی گوشی‌های هوشمند سامسونگ ممکن است تلاش این سازنده را برای طراحی ناچ به نوعی ناامید کننده قلمداد کنند اما تصمیم و اظهار نظر قطعی درباره این موضوع در طول زمان مشخص خواهد شد. سامسونگ تلاش کرد بدون دلیل از ناچ استقبال نکند و تا به حال هم هیچکدام از گوشی‌های خود را با بریدگی حاشیه عرضه نکرده است اما حرکت بازار موبایل به سمت استفاده از این ترند نه تنها در بخش سخت افزاری گوشی‌ها بلکه در سطح توسعه دهندگان همچنان ادامه دارد. بدین ترتیب طبیعی به نظر می‌رسد اگر سامسونگ رویکرد محصول خود را تغییر دهد و به سمت استفاده از بریدگی حاشیه در آینده میل کند.

آنچه در حال حاضر نامشخص باقی مانده این است که سامسونگ قصد دارد دقیقا چه زمانی از ناچ در توسعه گوشی‌های خود استفاده کند. سخنگوی طراحی سامسونگ در خلالنمایش این اسلاید تأیید کرد که سامسونگ اخیرا مشغول به توسعه هر سه مدل مذکور بوده و به زودی شاهد معرفی محصولاتی خواهیم بود که از این طراحی‌ها در توسعه‌شان استفاده شده است. اولین احتمال مرتبط این است که سامسونگ در اولین ماه‌های ابتدایی سال 2019 چند گوشی هوشمند با با ناچ‌های V، U یا O رسما معرفی می‌کند. اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، احتمالا در خلال برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی CES یا MWC که در ژانویه و فوریه برگزار می‌شوند، شاهد رونمایی از این محصولات یا حداقل معرفی جزئی آن‌ها توسط سازنده خواهیم بود. همچنین اگر سامسونگ قصد داشته باشد که گلکسی اس 10 خود را با طراحی بریدگی حاشیه معرفی کند، انتظار می‌رود که این سری پرچمداران تازه یک روز پیش از برگزاری نمایشگاه MWC 2019 و در خلال رویدادی اختصاصی رونمایی شوند. از طرفی همچنین ممکن است که سامسونگ طراحی ناچ را ابتدا به جای گوشی‌های پرچمدار خود روی یک میان رده و به صورت آزمایشی تعبیه کند تا بتواند واکنش بازار و کاربران را نسبت به این طراحی تازه بسنجد. بسیاری از کاربران متعصب سری پرچمداران گلکسی اس مخالف تعبیه ناچ هستند و سامسونگ احتمالا قصد ندارد فروش نسل دهم را با این ریسک مواجه کند. این احتمال مخصوصا با توجه به سابقه سامسونگ در آزمودن قابلیت‌های تازه توسط میان رده‌ها به جای پرچمداران قوت بیشتری دارد. هنوز نمی‌دانیم کدام گوشی سامسونگ با بریدگی حاشیه معرفی می‌شود اصلا چه زمانی شاهد رونمایی رسمی از آن خواهیم بود اما حالا دیگر به خوبی متوجه هستیم که حداقل یک گوشی از محصولات آینده این سازنده با بریدگی حاشیه روانه بازار خواهد شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

salim

۱۳۹۷/۸/۲۰
فن های سامبمب بقیه برند هارو مسخره میکردن و میگفتن عمرا سامی جونشون از بریدگی صفحه استفاده کنه فعلا خودتون مسخره شید تابفهمین مسخره کردن کار اشتباهیه

salim

۱۳۹۷/۸/۱۹
خخخخخخخخخخ هرکی هرکی رو مسخره کرد خودشم مسخره شد حالا فن های سامبمب زبون از پاهاشون دراز تر بیان جیک جیک کنن توی پیج میت بیست مسخره کنن بگن سامبمب عمرا گوشی دارای ناچ بزنه مسخره ها

ل

۱۳۹۷/۸/۱۹
huawei honor magic 2
xiaomi mi mix 3
lenovo z5 pro
zte nubia x
vivo nex s
oppo find x
همیشه یه راهی وجود داره

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۱۹
"ناچ" مثلِ آشِ خاله‌س?
باید بخوری، نخوری میریزنش یقه‌ت?
مطمئن باشید اگه راهی وجود داشت، حتماً شرکت‌اپل انجامش میداد