خانهاخبار
نتایج بنچمارک آیپد پرو ۲۰۱۸ منتشر شد؛ عملکرد مشابه مک‌بوک پرو با پردازنده Corei7!

نتایج بنچمارک آیپد پرو ۲۰۱۸ منتشر شد؛ عملکرد مشابه مک‌بوک پرو با پردازنده Corei7!

بنچمارک‌های منتشر شده از آیپد جدید اپل، از عملکرد عالی و نزدیک به یک مک‌بوک پرو با پردازنده Corei7 خبر می‌دهد.
۱۳۹۷/۸/۱۱

درطی مراسم مطبوعاتی اپل در روز سه‌شنبه، این شرکت درباره پردازنده جدید خود یعنی A12X Bionic صحبت کرد و به ادعای این شرکت، پردازنده مذکور که در iPad Pro جدید استفاده شده، ۹۲ درصد سریع‌تر از کامپیوترهای موجود در میان کاربران است. در نگاه اول شاید تصور کنید که این‌ها تنها صحبت‌های تکراری اپل برای بازارگرمی است، اما بنچمارک‌های منتشر شده از عملکرد پردازنده A12X Bionic داستان دیگری را روایت می‌کند! برای جزییات بیشتر در ادامه با ما همراه شوید. 

image

همانطور که گفتیم، اپل ادعا کرده که پردازنده بکار رفته در آیپدهای جدید از ۹۲ درصد کامپیوترهای موجود سریع‌تر هستند؛ این کامپیوترها در واقع شامل محصولات مبتنی بر ویندوز و مک هستند و نتایج بدست آمده از طریق GeekBench، تا حد زیادی این موضوع را تایید می‌کند. آیپد پرو جدید اپل موفق شده که در آزمایش تک هسته‌ای بنچمارک GeekBench، امتیاز ۵۰۲۰ را برای خود ثبت کند. در آزمون چند هسته‌ای هم شاهد امتیاز فوق‌العاده ۱۸۲۱۷ هستیم؛ در واقع با توجه به این امتیاز‌ها، می‌توان گفت که عملکرد آیپد پرو جدید اپل، پا به ‌پای یک مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ است!

image

بگذارید کمی وارد جزییات موضوع شویم. عملکرد پردازنده A12X Bionic بکار رفته در آیپد پروهای جدید اپل، بسیار نزدیک به یک مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی با پردازنده Corei7 با سرعت فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز است. نکته جالب اینجاست که این مک‌بوک، قیمتی معادل ۲۷۹۹ دلار دارد و آیپد پرو اپل با چنین عملکردی، ۱۳۴۹ دلار برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی قیمت دارد که عملا نصف قیمت مک بوک پرو است. طبیعتا مک‌بوک اپل قدرت بیشتری دارد و پردازنده شش هسته‌ای Corei7 به خوبی کار می‌کند، اما پردازنده هشت‌هسته‌ای به کار رفته در این آیپد هم چندان عقب نمی‌افتد. این موضوعی بسیار فو‌ق العاده است که چنین محصولی، اینقدر قدرتمند است؛ هرچند سیستم عامل iOS درحال حاضر اندازه سیستم عامل macOS شاید چندان قدرتمند نباشد، حداقل برای الان. 

این تبلت جدید در آزمون تک هسته‌ای نزدیک ۳۰ درصد سریع‌تر از قبل شده است. همچنین بد نیست بدانید که در آزمون چند‌هسته‌ای، آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ امتیاز ۹۳۱۰ را بدست آورده که در مقایسه با امتیاز ۱۸۲۱۷ آیپد پرو جدید می‌توان فاصله زیاد را مشاهده کرد. بنابر جزییات منتشر شده در این بنچمارک، آیپد جدید اپل با حافظه یک ترابایتی دارای ۶ گیگابایت حافظه رم است که شایعات قبلی را کاملا تایید می‌کند. درکل می‌توان دید که آیپد پرو جدید یک محصول فوق العاده قدرتمند است. شاید سیستم عامل iOS 12 امکان استفاده از تمام قدرت این محصول را نداشته باشد، اما با حضور نسخه‌های بعدی و توسعه برنامه‌های بیشتر، قطعا می‌توان از آیپد استفاده‌های بیشتری داشت. نظر شما چیست؟ آیا این بهترین تبلت بازار است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

حمید

۱۳۹۷/۸/۱۹
همش تبلیغه تو واقعیت سرعتش با آیپد 11 نهایتا باید 20 درصد فرقش باشه یه جا دیکه نوشته بودن که شرکت اپل گفته که پردازنده گرافیکی آیپد پرو 12 در حد کنسول ایکس باکس وان اس هستش!

Behnamb11

۱۳۹۷/۸/۱۶
دوستانی که تابحال آیپد ایر هم دست نگرفتم میان نظر میدن واقعا خیلی زشته که دوستان عزیز دیگه رو گمراه کنین .همچین قدرتی برای برنامه فتوشاپ و خیلی گیم های دیگه که در حال توسعه هست و خیلی برنامه های اختصاصی ایپد لازمه

Amin

۱۳۹۷/۸/۱۲
خوبه، فقط حیف که بعد از چنتا آپدیت سرعتش در حد Galaxy S5 میشه?

erfan

۱۳۹۷/۸/۱۱
مثل این میمونه موتور بوگاتی رو بزارن رو ۴۰۵
همچین قدرتی برای کدام برنامه قابل استفادس؟