خانهاخبار
سامسونگ با استراتژی جدید خود در حال بازپس‌گیری بازار چین است

سامسونگ با استراتژی جدید خود در حال بازپس‌گیری بازار چین است

چین با جمعیتی بیش از 1 میلیارد نفر، یکی از مهم‌ترین بازارهای جهانی را در اختیار دارد. سامسونگ مدت‌هاست که در این بازار به در بسته خورده و رقابت را به دیگر شرکت‌های تولیدکننده واگذار کرده است.
۱۳۹۷/۸/۹

سامسونگ به تازگی بسیاری از طرفداران خود را در هند از دست داده و شیائومی جایگاه سامسونگ در این کشور را به اشغال خود در آورده است. با این حال اخیرا گزارش‌های منتشر شده که نشان می‌دهند غول تکنولوژی کره‌ای در تلاش است تا استراتژی جدید خود را در این کشور پیاده‌سازی کند و از این طریق به مقابله با شیائومی بپردازد. در کشور چین نیز سامسونگ چنین برنامه‌ای را در ذهن می‌پروراند و قصد دارد با به‌کارگیری استراتژی جدید خود، بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده را هدف گیرد تا شکوه از دست رفته‌ی خود بازیابد. در سه ماهه چهارم سال 2017، از نظر سهم بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین، سامسونگ در رده دوازدهم قرار داشت. با این حال، گزارش تازه‌ای به دست رسیده که نشان می‌دهد استراتژی جدید سامسونگ در مسیر درستی قرار دارد و این شرکت باری دیگر خود را میان 10 تولیدکننده برتر در این کشور رسانده است.

یکی از دلایلی که سامسونگ سهم خود را از بازار این کشور از دست داد؛ این بود که گوشی‌های هوشمند بالارده خود را با قیمت بسیار گزافی به فروش می‌رساند، در حالی که رقبای چینی گوشی‌های پرچمدار خود را با قیمت نسبتا کمتری در بازار عرضه می‌کردند. سامسونگ گلکسی نوت 9 را با قیمت 6999 یوان (1006 دلار) روانه بازار چین کرد اما طرفداران استقبال چندان گرمی نسبت به این گوشی نشان ندادند. همچنین شرکت‌های تولیدکننده چینی اخیرا ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار را در درون گوشی‌های میان‌رده قرار می‌دهند.

این شرکت کره‌ای به تازگی گوشی‌ Galaxy A9s با دوربین چهارگانه و گوشی Galaxy A6s را به ترتیب با قیمت 3499 یوان (503 دلار) و 1799 یوان (259 دلار) روانه بازار چین کرده است. بنا بر گزارش‌های به دست آمده، گوشی Galaxy A6s توانسته نسبتا خوبی را در بازارهای این کشور تجربه کند. علاوه بر گوشی‌های بالارده و پرچمدار، سامسونگ اکنون توجه‌ ویژه‌ای را برای گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده در بازار چین اختصاص داده است. همچنین غول کره‌ای هم‌اکنون گوشی‌های سفارشی و انحصاری را برای این کشور در نظر دارد.

image

طبق گزارش‌های وبسایت Sino، سامسونگ در سه ماهه سال 2018، توانسته 1.23 میلیون دلار فروش داشته باشد.این در حالی است که در سه ماهه اول سال 2018 سهم این شرکت در بازار با 0.8 درصد کاهش روبه‌رو بوده اما در سه ماهه سوم توانسته سهم خود را 1.1 درصد افزایش دهد. این امر باعث شده تا سامسونگ جایگاه نهم را در بازار چین از آن خود کند. بی‌توجهی سامسونگ به گوشی‌های میان‌رده موجب شده بود تا دیگر شرکت‌های چینی همچون هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی به سرعت تقاضای بازار را در اختیار بگیرند. البته سامسونگ برای قرار گرفتن میان 5 شرکت برتر، رقبای سرسختی را در پیش دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

pars71

۱۳۹۷/۸/۱۰
هرچقدر این تلاش میکنه از اون طرف هواوی و شیائومی مخصوصا هواوی هم حسابی داره تلاش میکنه