خانهاخبار
کالبدشکافی آیفون XR از شباهت این گوشی با آیفون 9 و 10 خبر می‌دهد

کالبدشکافی آیفون XR از شباهت این گوشی با آیفون 9 و 10 خبر می‌دهد

آیفون 10 آر اپل سرانجام روانه بازار شد. اولین گزارش مفصل از کالبدشکافی کارشناسانه این گوشی نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد شبیه آیفون 10 توسعه یافته است و انتظار می‌رفت تحت عنوان آیفون 9 معرفی شود.
۱۳۹۷/۸/۷

اپل در سپتامبر امسال از سه گانه تازه آیفون‌های خود رونمایی کرد. چندی پیش شاهد عرضه دو پرچمدار آیفون 10 اس و 10 اس مکس بودیم و حالا نوبت به عرضه مدل سطح پایین‌تر رسیده است. این گوشی آیفون 10 آر نام دارد و با مشخصات فنی و ظاهری کمی سطح پایین‌تر از دو مدل مذکور توسعه یافته است و البته ارزان‌تر هم هست. اگر برایتان این سوال پیش آمده است که اپل چه تغییراتی در آیفون 10 آر ایجاد کرده است و این مدل اساسا نسبت به دو پرچمدار دیگر چه کمبودهایی دارد، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا پاسخ این پرسش‌ها را دریافت کنید.

گزارش اولین کالبدشکافی مفصل گوشی آیفون 10 آر روز گذشته منتشر شد تا پرسش کاربران را در این باره پاسخ دهد. این کالبدشکافی توسط کارشناسان تعمیر iFixit اجرا شده است و نشان می‌دهد که هزینه تعمیرات ساده ارزان‌ترین آیفون 2018 اپل تقریبا هم اندازه دو مدل سطح بالای دیگر است.

image

امتیاز قابلیت تعمیرات آیفون 10 آر معادل 6 از 10 اعلام شده است که نشان می‌دهد اساسا روندهای رایج تعمیرات در این گوشی از اغلب گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار ساده‌تر خواهد بود.

از نظر iFixit تعویض باتری و پنل نمایش دو مورد از رایج‌ترین موارد تعمیراتی در گوشی‌ها به شمار می‌روند. از نظر کارشناسان این کالبدشکافی دسترسی به باتری غیرقابل تعویض درون آیفون 10 آر آسان است و برای درآوردن پنل نمایش LCD آن هم تنها به یک ابزار مخصوص نیاز دارید.

البته iFixit اشاره کرده که قطعه LCD درون آیفون 10 آر کمی از قطعه AMOLED درون دو مدل دیگر بزرگ‌تر است. از طرفی این اختلاف به قدری ناچیز است و تفاوت‌های مهم دیگری میان آن‌ها دیده می‌شود که می‌توانیم فعلا از آن چشم‌پوشی کنیم.

یکی از جالب توجه‌ترین نکته‌ها درباره قطعات داخلی آیفون 10 آر شکل مستطیلی باتری آن است که مشابه باتری درون آیفون 8 به نظر می‌رسد در حالی که دو مدل آیفون 10 اس و 10 اس مکس باتری‌هایی شبیه L دارند. نکته مهم‌ دیگر برد منطقی درون این گوشیست که باز هم قالب مستطیل دارد و مانند برد منطقی درون آیفون 10 پارسال توسعه یافته است.

به طور کلی می‌توانیم تصور کنیم آیفون 10 آر همان آیفون 9 رویایی است که البته هرگز توسعه نیافت و معرفی نشد. از طرفی این گوشی به پردازنده تازه و سطح بالای A12 Bionic مجهز شده است و از این نظر با دو مدل پرچمدار دیگر وجه تشابه دارد.

همان‌طور که پیش تر هم انتظار می‌رفت، آیفون 10 آر قادر است آیفون 10 اس را حداقل در یک بخش مغلوب خود کند. این ویژگی مهم ظرفیت باتری است. باتری 11.16 وات ساعتی درون آیفون 10 آر حتی از باتری 10.28 وات ساعتی درون آیفون 8 پلاس هم بزرگ‌تر است!

البته صفحه نمایش هم در آیفون 10 آر بزرگ‌تر طراحی شده است اما وضوح تصویر پایین 1792 در 828 آن باعث شده است نتوانیم آن را برنده پنل نمایش بدانیم. از طرفی مصرف انرژی در این پنل نمایش پایین‌تر است و باعث می‌شود دوام باتری در ارزان‌ترین آیفون 2018 اپل افزایش پیدا کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

mking

۱۳۹۷/۸/۸
الان خوشحالی باید موبایلو بخری 17 میلیون؟؟؟

ذوالقرنین قزوینی

۱۳۹۷/۸/۸
ذوالفقاری جان، پسر عمو !
خیلی شیرینی جیگر ؛ قوت‌قلبی ???
[یعنی فقط پلاسی کف جی‌اس‌ام.. ]

ذوالقرنین قزوینی

۱۳۹۷/۸/۸
ذوالفقاری جان، پسرعمو ، قوت‌قلبی ???

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۷
ظاهراً حبابِ قیمت‌ها دارن می‌ترکن?..?،،?
xS دیدم شده ۱۷ تومان?