خانهاخبار
نقاط قوت و ضعف پرچمداران Mate 20 هوآوی

نقاط قوت و ضعف پرچمداران Mate 20 هوآوی

پرچمداران Mate 20 هوآوی چندی پیش رسما معرفی شدند. در این مطلب قصد داریم به مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف این سری سطح بالا اشاره کنیم.
۱۳۹۷/۸/۵

هوآوی چندی پیش در تاریخ 24 مهر از خانواده پرچمداران تازه خود از سری Mate 20 رسما پرده برداشت. در مطلب پیش رو سعی کرده‌ایم به همه نکات مثبت و منفی درباره این گوشی‌های تازه بپردازیم تا شما هم به خوبی با مزایا و معایب آن‌ها آشنا شوید و بتوانید تصمیم گیری کنید.

نقاط قوت

هوآوی دیگر بالغ شده است!

خانواده Mate 20 بدون شک سطح بالاترین پرچمداران کمپانی هوآوی در زمینه محصولات موبایلی هستند. Mate 20 Pro با مزیت قیمت رقابتی و به عنوان پرچمداری قیمت شکن معرفی نشده است بلکه سازنده تلاش کرده تا در توسعه آن بیش از هر چیز بر قابلیت‌های بیشتر و همچنین تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های خلاقانه‌تر تکیه کند.

image

Mate 20 Pro برای مثال در مقایسه با سطح بالاترین پرچمدار حال حاضر سامسونگ که گلکسی نوت 9 است، از دوربینی با زاویه بازتر، باتری بزرگ‌تر، امکان شارژ پرسرعت 40 واتی و همچنین پردازنده پیشرفته 7 نانومتری بهره می‌برد. این گوشی همچنین به طور پیش فرض به سیستم عامل اندروید 9.0 پای مجهز شده است و لنز استاندارد دوربین اصلی آن دیافراگم 1.1.7 به همراه قابلیت قابل توجه night mode دارد. البته قلم استایلوس در طراحی این گوشی در نظر گرفته نشده اما همچنین انتخاب برنده میان آن‌ها دشوار است.

Mate 20 تجربه کاربری مشابهی را نسبت به Mate 20 Pro ارائه می‌کند اما قادر خواهید بود آن را به قیمت کمتری تهیه کنید. این گوشی 800 یورویی البته اصلا ارزان نیست اما با توجه به بازار امروزی موبایل و رایج شدن حداقل قیمت 1000 دلار برای پرچمداران سامسونگ و اپل، تقریبا مناسب به نظر می‌رسد.

Mate 20X، محصول شگفت انگیز هوآوی

از نظر بسیاری از کاربران و کارشناسان گوشی Mate 20X بهترین محصولی بود که در رویداد اختصاصی هوآوی رونمایی شد. البته این مدل فاقد وضوح تصویر کواد اچ دی و همچنین شارژ پرسرعت 40 واتی است اما همچنان قابلیت‌های جالب توجهی دارد که در مقابل قیمت ارزان‌تر از مدل Mate 20 Pro می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند. منظور ما اصلا این نیست که Mate 20X فاقد بهترین ویژگی‌های Mate 20 Pro است؛ درواقع این مدل باتری بزرگ‌تر و حتی سیستم خنک کننده قوی‌تری هم دارد. علاوه بر این‌ها اگر عاشق تماشای فیلم یا گیمر هستید، هیچ چیز بهتر از صفحه نمایش بزرگ نیست.

image

از طرف دیگر همین صفحه نمایش 7.2 اینچی می‌تواند نقطه ضعف Mate 20X قلمداد شود. این گوشی از نظر بسیاری از کاربران بیش از حد بزرگ است و به همین خاطر ممکن است هوآوی آن را تنها محدود به بازار کشور چین نگه دارد. از طرفی باید خاطر نشان کنیم که سال‌ها پیش اولین گلکسی نوت 5.3 اینچی سامسونگ هم به خاطر پنل نمایش بزرگش مورد انتقاد و تمسخر قرار گرفت اما حالا به خوبی متوجه هستیم که پنل نمایش 5 اینچی نسبت به ترند حاضر حتی کوچک هم شمرده می‌شود.

دوربین سه گانه با طراحی مناسب

image

هوآوی امسال پرچمدار P20 Pro را هم با دوربین اصلی سه گانه در پنل پشتی معرفی کرد و با این اقدام تازه ترند دوربین‌های چندگانه را به سطح تازه‌تری منتقل کرد. از طرفی دوربین اصلی سه گانه در Mate 20 پیشرفته‌تر شده است و به نظر می‌رسد که هوآوی حالا اقدام اولیه خود را بهبود بخشیده و بهترین را معرفی کرده است. لنزهای سه گانه زاویه باز، تله فوتو و استاندارد در حال حاضر بهترین ترکیب ممکن برای توسعه دوربین سه گانه هستند و در Mate 20 هوآوی شاهد تعبیه همین طراحی هستیم. تصاویر سیاه و سفید ثبت شده توسط لنز مونوکروم این گوشی بسیار زیباتر و باکیفیت‌تر از تصاویر دستکاری شده و ثبت شده توسط لنز استاندارد آن هستند. مدت‌ها پیش توانایی لنزهای عکاسی در گوشی‌های هوشمند نسبت به نور کم بسیار اهمیت داشت اما حالا آن روزها گذشته است و قابلیت کاهش نویز هم خبر می‌دهد که در آینده بیش از پیش شاهد درخشش لنزهای مونوکروم در این دستگاه‌های هوشمند همراه خواهیم بود.

پردازنده تحسین برانگیز و افتخارآمیز Kirin

پردازنده‌های HiSilicon Kirin در سال‌های گذشته از نقاط ضعف پردازنده‌های کمپانی هوآوی قلمداد می‌شدند اما این سازنده چینی در سال 2018 موفق شد خلاف این تصور را ثابت و سری Mate 20 خود را به پردازنده سطح بالا و 7 نانومتری مجهز کند. البته پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 همچنان ممکن است که پردازنده گرافیکی (GPU) بهتری داشته باشد اما Kirin 980 در بخش CPU قطعا عملکرد سطح بالاتری دارد و همچنین ممکن است از رقیب کوالکام خود در مصرف انرژی بهینه‌تر باشد.

امنیت بیومتریک

حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش و همچنین حسگرهای تشخیص چهره سه بعدی امسال بسیار محبوب کاربران بودند و تقاضا برای گوشی‌های هوشمندی که به آن‌ها مجهز شده بودند هم در نتیجه بیشتر بود. Mate 20 Pro درواقع دومین گوشی هوشمندی است که با پشتیبانی از هر دو تکنولوژی سطح بالای مذکور معرفی شده است. اولین گوشی Mi 8 Pro شیائومی بود که از نظر عرضه عمومی و جهانی اصلا به پای پرچمداران هوآوی نمی‌رسد.

نقاط ضعف

NM Card

image

همه گوشی‌های تازه سری Mate 20 هوآوی از حافظه قابل ارتقا بهره می‌برند اما صبر کنید؛ این موضوع چندان هم ساده نیست. این گوشی‌ها از microSD پشتیبانی نمی‌کنند بلکه باید برای ارتقای آن‌ها NM Card تهیه کنید. مشکل اصلی هم اینجاست که NM Card به راحتی پیدا نمی‌شود و همه فروشندگان آن را موجود ندارند. این کارت‌های حافظه جانبی همچنین گران قیمت هستند.

هیچکدام از مدل‌ها بی نقص نیست!

هوآوی بار دیگر در سری پرچمداران تازه خود تلاش کرده است تا قابلیت‌ها را به شمل نامساوی میان مدل‌ها توزیع کند. در نتیجه حتی اگر سطح بالاترین نسخه از پیشرفته‌ترین مدل را هم تهیه کنید، نمی‌توانید به همه قابلیت‌های تازه معرفی شده این سازنده چینی دسترسی پیدا کنید. البته متوجه هستیم که تعبیه سیستم تشخیص چهره سه بعدی با ناچ قطره‌ای کوچک ناسازگار است، اما چرا Mate 20 می‌تواند جک هدفون 3.5 میلی متری را حفظ کند در حالی که این قابلیت محبوب از Mate 20 Pro حذف شده است. همچنین ارزان‌ترین مدل از صفحه نمایش بزرگ‌تری بهره می‌برد!

image

علاوه بر این اگر از M Pen خوشتان می‌آید یا مایل به تهیه گوشی هوشمندی با سیستم خنک کننده سطح بالا هستید، احتمالا Mate 20X تنها انتخاب‌تان خواهد بود. البته هیچکدام از این موارد احتمالا باعث نخواهند شد نظرتان درباره این گوشی‌ها به کلی تغییر کند و همین‌طور باید اشاره کنیم که سری Mate 20 با همین شرایط و کاستی‌ها همچنان از نسل گذشته Mate 10 بسیار بهتر و پیشرفته‌تر هستند.

M Pen؛ از ایده جالب تا اجرای ضعیف

وقتی به بی پاسخی هوآوی نسبت به S Pen در گلکسی نوت 9 سامسونگ اشاره کردیم، تنها تاحدودی حق با ما بود. گوشی گیمینگ Mate 20X با پشتیبانی از M Pen به همراه سطح تشخیص 4096 معرفی شده است اما این قابلیت با کیفیت متوسط تا ضعیفی در گوشی مذکور تعبیه شده است.

image

پیش از هر چیز باید بگوییم که M Pen درواقع یک اکسسوری انتخابی است و برای تهیه آن باید هزینه جداگانه‌ای را پرداخت کنید. بدین ترتیب تنها بخشی از کاربران Mate 20X موفق به تجربه آن خواهند شد در حالی که پرچمداران گلکسی نوت سامسونگ به طور پیش فرض به قلم استایلوس مجهز می‌شوند.

علاوه بر پرداخت هزینه برای تهیه M Pen باید بدانید که درگاه مشخصی برای تعبیه این اکسسوری در بدنه Mate 20X در نظر گرفته نشده است. بدین ترتیب امکان استفاده از M Pen روی Mate 20X بسیار محدود خواهد بود.

دوربین سلفی

هوآوی بهترین سیستم دوربین اصلی را در پرچمداران Mate 20 خود طراحی کرده اما ظاهرا نتوانسته است در توسعه دوربین سلفی آن قدرتمند و خلاق عمل کند. دوربین سلفی این گوشی‌ها از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند و با فوکوس ثابت خود نشان داد که کیفیت آن نسبت به دوربین اصلی بسیار پایین است.

Mate 20 کمی دیر معرفی شد

به نظر می‌رسد که پرچمداران Mate 20 با قیمت حدودی 1000 یورو درواقع رقیبان گلکسی نوت 9 هستند. از طرفی پرچمدار سامسونگ حدودا 2 ماه زودتر روانه بازار شد و این غول تکنولوژی هم به خوبی توانست به میزان فروش مورد انتظار خود دست یابد چراکه فرصت کافی را به این منظور در اختیار داشت.

image

در نتیجه گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ در حال حاضر به قیمت 800 یورو در بازار به فروش می‌رسد که درواقع هم قیمت Mate 20 است. از طرفی هرچه به تعطیلات سال نو نزدیک شویم، قیمت‌ها بیشتر دستخوش تغییر می‌شوند و فروشندگان احتمالا پروموشن‌های تخفیفی مختلفی را برای افزایش درآمد خود در نظر خواهند گرفت.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

امیر

۱۳۹۷/۸/۸
وقتی تونستی نوت 8 یا نوت 9 بگیری دستت و باهاش کار کنی بیا نقدش کن . کسی نقد مینویسه که با هر دو مدل گوشی کار کرده باشه نه فقظ از پشت ویترین دیده باشدش .

محمد

۱۳۹۷/۸/۶
جوک قرن خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

محمد

۱۳۹۷/۸/۶
خواهشا اسم برند بنجول هنگ تی سی رو کنار هواوی نبر که بیشتر مایه خنده دیگران میشی. اج سنس اصلا کاربردیه؟ بدرد خودش میخوره و طرفدارای آماتورش سامسونگ کلی نو آوری داشته مهمترینش دوربین دو گانه اس که با گوشی b710 به جهان معرفی کرد که بقیه من جمله هنگ تی سی ازش تقلید کردن. همونطور که گفته بودم کار هنگ تی سی تمومه هر سال رکورد ضرر و زیان خودش رو میزنه حتی glx فروشش بیشتر از این بنجول ساز تایوانیه. این میت 20 هم کلی باگ و ایراد داره یکیش تشخیص چهره سه بعدی یکیش دوربین سلفی داغون و..... نوت 9 شاید از نظر دوربین یکم ضعیفتر باشه ولی صفحه نمایشش خیلی بهتره قلمش بهترینه در دنیا بنچمارک ها در یک سطح هستن رابط کاربریش خیلی بهتر و کاربردی تر از هواویه حافظه داخلی 512 گیگ دیگه از یک گوشی چی میخوای؟البته از یک فن آماتور هنگ تی سی بیش از اینم انتظاری نمیره برو با همون هنگ تی سی ت بازی کن

AliReza_S7

۱۳۹۷/۸/۶
قرار دادن معایب و نقات قوت در گوشی های امروزی یک امر عادی هست برای ایدعال کردن قیمت گوشی و تنوع در بین مدلهای دیگر...شما گفتین میت بیست پرو جک 3.5 نداره اما در عذاش تبدیلش رو باهاش ارائه میکنن،برای من دوربین خیلی مهم هست و باطری...دوربین سلفی این مدل عکسهای با کیفیت تری از پی بیست پرو میگیره و کیفیت بهرتی داره...کما که دوربین اصلی تفاوت انچنانی در روز ندارن اما در شب میت بیست پرو کمی بهتره...میشه گفت بهترین گوشی حال حاضر هواوی...واقعا محشره

علی

۱۳۹۷/۸/۶
این گوشیها لنز مونوکروم ندارند ولی نوشتید:تصاویر سیاه و سفید ثبت شده توسط لنز مونوکروم این گوشی بسیار زیباتر و باکیفیت‌تر از تصاویر دستکاری شده و ثبت شده توسط لنز استاندارد آن هستند
درسته یا من اشتباه میکنم؟