خانهبررسی‌ها
مقایسه کامل پرچمداران پیکسل 3 ایکس ال و آیفون 10 اس مکس

مقایسه کامل پرچمداران پیکسل 3 ایکس ال و آیفون 10 اس مکس

پرچمدار تازه گوگل به نام پیکسل 3 ایکس ال چند روز پیش رسما معرفی شد. اپل هم در ماه سپتامبر از تازه‌ترین پرچمداران خود پرده برداشت و بدین ترتیب آیفون 10 اس مکس را می‌توان یکی از رقیبان 2018 نسل سوم پیکسل قلمداد کرد. در مطلب پیش رو مقایسه‌ای اجمالی میان این دو گوشی برگزار کرده‌ایم که می‌توانید آن را در ادامه مطالعه کنید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۷/۲۳

اپل امسال با دوگانه معمولی و پلاس در بازه قیمتی 1000 دلار خداحافظی کرد و به جای این دو گوشی مورد انتظار امسال شاهد رونمایی از آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس بودیم. مدل مکس از قابلیت‌های پیشرفته‌تری نسبت به مدل معمولی بهره می‌برد و البته به صفحه نمایش بسیار بزرگی مجهز شده است که تا به حال هیچکدام از آیفون‌های اپل در این ابعاد معرفی نشده‌اند. حالا که گوگل تازه‌ترین پرچمداران خود را معرفی کرده است به نظر می‌رسد پیکسل 3 ایکس ال جدیدترین پرچمدار سطح بالای رقیب آیفون 10 اس مکس باشد. تنها چند روز از رونمایی پرچمداران پیکسل می‌گذرد و تازه‌ترین پرچمدار پیکسل گوگل حدودا 200 دلار از پرچمدار اخیر اپل ارزان‌تر است. وقتی تفاوت در قیمت و سطح قابلیت‌ها میان دو گوشی چندان محسوس نباشد، ما هم می‌توانیم آن‌ها را با هم مقایسه کنیم و ببینیم کدام‌یک در کدام بخش‌ها توانمندتر هستند.

طراحی ظاهری

هر دو پرچمدار مذکور از جنس شیشه و فلز طراحی شده‌اند. بدین صورت که پنل جلو و پشتی در هر دو شیشه‌ای ساخته شده و در میان فریم فلزی قرار گرفته است. از نظر طراحی ارگونومیک باید بگوییم که اپل بهتر عمل کرده است چراکه آیفون 10 اس مکس حس بهتری در دست دارد. علاوه بر این باید به فریم استیل ضدزنگ این گوشی اشاره کنیم که به سطح و ظاهر سطح بالای آن کمک بسیاری کرده است. از طرف دیگر پیکسل 3 ایکس ال در دست کاربر بسیار سبک و راحت حس می‌شود اما به طور کلی طراحی ظاهری آن به اندازه آیفون 10 اس مکس اپل سطح بالا و پیشرفته به نظر نمی‌رسد.

image

ممکن است در نگاه اول تصور کنید که زبان طراحی ظاهری در توسعه این دو پرچمدار کاملا متفاوت است اما باید خاطرنشان کنیم که هر دو از اصول پایه و ترندهای روز در طراحی ظاهری پیروی می‌کنند و از این نظر مشترک هستند. برای مثال جک هدفون 3.5 میلی متری از بدنه آن‌ها حذف شده است و البته بلندگوهای دوگانه و بریدگی حاشیه (ناچ) در هر دو آن‌ها وجود دارد. البته هرکدام کاراکتر به خصوص خود را در طراحی ظاهری دارند اما اگر بخواهیم بهترین و سطح بالاترین را انتخاب کنیم، باید آیفون 10 اس مکس را برگزینیم.

صفحه نمایش

پیکسل 3 ایکس ال تنها براساس مشخصات فنی‌اش در این زمینه برتری دارد. این گوشی از صفحه نمایش 6.3 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2960 از نوع OLED بهره می‌برد و در مقابل آن آیفون 10 اس مکس پنل نمایش 6.5 اینچی با وضوح تصویر 1242 در 2688 از نوع Super Retina OLED دارد. اگر بخواهیم مقایسه را تنها براساس مشخصات اجرا کنیم، پیکسل 3 ایکس ال با اختلاف کمی برنده میدان می‌شود اما حقیقت این است که در دنیای واقعی تفاوت چشمگیری میان این دو دیده نمی‌شود.

image

رابط کاربری

آیفون 10 اس مکس و پیکسل 3 ایکس ال از دو سیستم عامل کاملا مجزا و متفاوت بهره می‌برند اما نقطه مشترک و تحسین برانگیزشان رویکرد مینیمال و ساده در طراحی رابط کاربری است. اغلب کاربران به خوبی به تفاوت‌های اکوسیستم داخلی اندروید در مقابل iOS واقف هستند. در این میان نمی‌توان برندهای را برگزید چرا که زمینه رقابت از دو طیف کاملا متفاوت است و ترجیح هر کاربر برای انتخاب سیستم عامل مورد علاقه‌اش به سلیقه او بستگی دارد. هر دو سیستم عامل iOS 12 و اندروید 9.0 پای از ژست‌های حرکتی سنگین پشتیبانی می‌کنند و از این نظر در طراحی کلی شباهت دارند. از طرفی گوگل در توسعه پیکسل 3 ایکس ال از یادگیری ماشینی هم بهره گرفته است و کنجکاویم بدانیم این تکنولوژی پیشرفته چقدر می‌تواند به این پرچمدار سطح بالای تازه در رقابت با سایر گوشی‌های سطح بالای بازار کمک کند.

عملکرد

این مورد در مقایسه بسیار جالب توجه است چراکه هر دو پرچمدار تازه گوگل و اپل بسیار پرسرعت هستند. پیکسل 3 ایکس ال از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد و باتوجه به اندروید نابش پرسرعت و روان به نظر می‌رسد. در مقابل آن آیفون 10 اس مکس از پردازنده 7 نانومتری A12 Bionic ساخت اپل بهره می‌برد و بسیار پرسرعت است.

image

وقتی پای حافظه داخلی به میان می‌آید، هر دو در نسخه پایه از 64 گیگابایت بهره می‌برند و هیچکدام هم از کارت حافظه جانبی برای ارتقا پشتیبانی نمی‌کنند. از طرفی نسخه سطح بالای پرچمدار گوگل 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد اما پرچمدار سطح بالای اپل در دو نسخه 256 و 512 گیگابایتی به جز نسخه استاندارد در دسترس کاربران قرار گرفته است. از نظر قیمت هم پیکسل 3 ایکس ال مناسب‌تر به نظر می‌رسد. این گوشی برای نسخه 64 گیگابایتی 900 دلار قیمت دارد در حالی که نسخه 64 گیگابایتی آیفون 10 اس مکس به قیمت 1100 دلار روانه بازار شده است.

دوربین

اپل امسال با معرفی آیفون 10 اس مکس و دوربین دوگانه توانمند آن ثابت کرد می‌تواند دوربین بی نقصی توسعه دهد که قادر تصاویر بسیار باکیفیتی را در شرایط مختلف ثبت کند. البته پیکسل 3 ایکس ال هم گوشی توانمندی به شمار می‌رود که مانند سایر نسل‌های قبلی قادر است با همان دوربین تکی عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش بگذارد. آیفون 10 اس مکس از لنزهای دوگانه 12 مگا پیکسلی بهره می‌برد و در مقابل لنز تکی رقیبش 12.2 مگا پیکسلی در نظر گرفته شده است. گوگل در توسعه این گوشی همچنان به تلاش خود در یادگیری ماشینی ادامه داده و به همین خاطر است که لنز تکی پیکسل 3 ایکس ال می‌تواند تصاویری با کیفیت مشابه دوربین دوگانه در پرچمدار تازه اپل ثبت کند.

باتری

در نگاه اول باید پرچمدار پیکسل را برنده اعلام کنیم. پیکسل 3 ایکس ال به باتری بزرگی با ظرفیت 3430 میلی آمپر ساعت مجهز شده در حالی که ظرفیت باتری در آیفون 10 اس مکس 3179 میلی آمپر ساعت است. البته نتیجه نهایی این مقایسه زمانی مشخص می‌شود که بتوانیم هر دو را در شرایط یکسان مورد آزمون قرار دهیم و ببینیم دوام باتری کدامیک بیشتر است.

از نظر مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری هم باید دوباره پرچمدار تازه کمپانی گوگل را برنده بدانیم. آیفون 10 اس مکس برای شارژ کامل به مدت زمان بسیار طولانی حداقل 2 ساعت و نیم زمان نیاز دارد در حالی که پیکسل 3 ایکس ال از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

انتظارات

پیکسل 3 ایکس ال با قیمت 900 دلار معرفی شده و ارزان‌تر از آیفون 10 اس مکس است. این دو گوشی در بسیاری از بخش‌ها به یکدیگر شبیه هستند و اختلاف جزئی دارند. برای مثال در توسعه هر دو بر بهبود تجربه کاربری، عملکرد سریع، رابط کاربری روان و ساده و همچنان دوربین باکیفیت تأکید شده است. این دو همچنین در طراحی ظاهری هم تاحدودی شبیه به یکدیگر به نظر می‌رسند و تفاوت‌های چشمگیری میان آن‌ها دیده نمی‌شود.

برای خرید آیفون 10 اس مکس باید چند صد دلار بیش از پرچمدار تازه و بزرگ گوگل بپردازید. البته این گوشی به طور کلی عملکرد بهتری ارائه می‌دهد و ممکن است قیمت آن را باتوجه به همین عامل بتوانیم توجیه کنیم. در نهایت انتخاب برنده اصلی به سلیقه کاربر وابسته است و نمی‌توان ب طور قطعی اظهار نظر کرد.

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ali

۱۳۹۷/۷/۲۶
جی اس ام این چه وضعشه چرا نصف نظرای من تایید نمیشه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۷/۲۴
هر دو گوشی در برابر میت‌ِ۲۰پرو خار و ذلیل‌اند. امروز میت‌ِپرو دنیا را "تکان میده" عینهو زلزله?
به مکان‌های ایمن پناه بگیرید، داخل چارچوب‌درب، کارتونِ یخچال، پشتِ بُشکه احیاناً اگر هست

احمد

۱۳۹۷/۷/۲۴
به نظرم پیکسل انقلاب کرده و واقعا تو هرچی پیشرفت داشته طرفدارای پیکسل هیچوقت نمیاند به خاطر دوربین برتر.اسپیکر برتر و بهترین صفحه نمایش جهان و همچنین بهترین هوش مصنوعی دنیای موبایل فدای طراحی اون بکنند هرچند که من حتی طراحی اون رو هم دوس دارم.

ali

۱۳۹۷/۷/۲۳
به نام خدا
نسبت صفحه نمایش به بدنه طبق سایت معتبر gsmarena
ایفون ایکس اس مکس =82.9
وحال پیکسل3ایکس ال =82.8
یعنی تقربیا یکیه ولی از اون جا که اپل حاشیه یکنواخت پخش کرده ایفون خیلی زیبا به نظر میرسه