خانهبررسی‌ها
مقایسه کامل پرچمداران گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس

مقایسه کامل پرچمداران گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس

پرچمداران آیفون 10 اس مکس و گلکسی نوت 9 آخرین و سطح بالاترین پرچمداران دو کمپانی نام آشنای اپل و سامسونگ به شمار می‌روند. در مطلب پیش رو هر دو مدل را از هر نظر مورد بررسی و مقایسه قرار می‌دهیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۷/۲۱

گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت 9 سامسونگ و آیفون 10 اس مکس بدون شک از قدرتمندترین پرچمداران سال 2018 به شمار می‌روند. پرچمداران سری نوت سامسونگ همواره از سطح بالاترین گوشی‌های این سازنده بوده‌اند و از تازه‌ترین و آخرین تکنولوژی‌های سازنده بهره برده‌اند. آیفون 10 اس مکس هم یک آیفون بزرگ است که نسخه پلاس آیفون 10 اس به شمار می‌رود و همچنین از طراحی بدون حاشیه، پنل نمایش OLED و پردازنده سطح بالای A12 Bionic بهره می‌برد.

image

 نسخه استاندارد پرچمدار گلکسی نوت 9 با 128 گیگابایت 999 دلار قیمت دارد و نسخه 512 گیگابایتی‌اش هم به قیمت 1249 دلار در بازار به فروش می‌رسد. قیمت نسخه استاندارد آیفون 10 اس مکس از 1099 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی آغاز می‌شود و برای خرید نسخه 256 گیگابایتی آن هم باید 1249 دلار بپردازید. شایان ذکر است که سطح بالاترین نسخه این گوشی از 512 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و 1449 دلار قیمت دارد.

هر دو گوشی پرچمدار گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس مرز قیمت 1000 دلار را پشت سر گذاشته‌اند و البته در حال حاضر سطح بالاترین گوشی‌های دو برند محبوب سامسونگ و اپل هستند. اما کدام یک از این گوشی‌ها بهتر هستند و ارزش خرید بیشتری دارند؟ در ادامه هر دو را از هر جهت با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا به پاسخی منطقی دست پیدا کنیم.

طراحی ظاهری

هر دو گوشی مذکور صفحه نمایش بزرگ و باکیفیتی دارند و کاربران برای هر منظوری از فعالیت حرفه‌ای تا بازی می‌توانند از آن به خوبی بهره ببرند. گلکسی نوت 9 به پنل نمایش 6.4 اینچی با نسبت تصویر 18.5:9 مجهز شده است و آیفون 10 اس مکس پنل نمایش 6.5 اینچی با نسبت 19.5:9 دارد. هر دو پنل نمایش کاملا کشیده هستند و فضای مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

image

خوشبختانه حاشیه‌های صفحه نمایش در هر دو گوشی بسیار باریک طراحی شده و همین موضوع باعث شده است تا ابعاد کلی گوشی‌ها علی رغم اندازه پنل نمایش چندان بزرگ نباشد. گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس همچنان گوشی‌های بزرگی به شمار می‌روند و اغلب کاربران قادر نیستند با یک دست با آن‌ها کار کنند اما در برخی موارد همچنان می‌توان بدون انداختن آن‌ها روی زمین با یک دست هم برخی دستورات را اجرا کرد.

هر دو گوشی با پنل‌های شیشه‌ای و فریم‌های فلزی طراحی شده‌اند. البته گلکسی نوت 9 از فریم آلومینیومی بهره می‌برد اما اپل فریم آیفون 10 اس مکس خود را از جنس استیل ضدزنگ ساخته است. پنل پشتی گلکسی نوت 9 از کناره‌ها خمیده طراحی شده است و با خمیدگی در پنل جلو هماهنگی دارد. این خمیدگی باعث می‌شود کاربر حس خوبی از دست گرفتن گوشی داشته باشد اما فریم بسیار نازک آلومینیومی تا حدودی این حس را تحت تاثیر می‌گذارد. از طرف دیگر پنل‌های شیشه‌ای در آیفون 10 اس مکس بسیار مسطح‌تر هستند و به همین خاطر بیشتر می‌توان فریم استیل آن را در دستان خود لمس کرد.

وقتی صفحه نمایش را روشن می‌کنید، تفاوت چشمگیری دیگری را در طراحی این دو پرچمدار می‌بینید. حاشیه‌های کناری صفحه در پرچمدار سامسونگ بسیار باریک هستند اما همچنان حاشیه نواری نه چندان باریکی در قسمت بالا و پایین صفحه نمایش آن دیده می‌شود. البته طراحی این حاشیه‌ها فلسفه به خصوص خودش را دارد و برای مثال حسگرهایی مانند بلندگوی مکالمه، دوربین سلفی و حسگرهای مجاورتی در آن‌ها تعبیه شده‌اند. از طرف دیگر حاشیه‌های سه طرف صفحه نمایش در آیفون 10 اس مکس به یک اندازه باریک شده‌اند در قسمت بالایی هم دوباره شاهد طراحی ناچ هستیم. حسگرهای Face ID، دوربین سلفی و همچنین بلندگوی مکالمه در این ناچ تعبیه شده‌اند.

اما طراحی ظاهری کدامیک بهتر است؟ ناچ یا حاشیه نواری؟ ناچ یکی از بحث برانگیزترین ترندهای طراحی در سال اخیر بوده است و در حالی که بسیاری کاربران از آن متنفرند، برخی دیگر معتقدند که باعث شده است اپل همچنان امضای منحصر به فرد خود را با تعبیه آن در گوشی‌هایش بار دیگر حفظ کند. از طرفی بسیاری از سازندگان بعد از آن گوشی‌های اندروید خود را با الهام از آیفون 10 روانه بازار کردند و از همین رو می‌توان ادعا کرد که طراحی ناچ دیگر امضای منحصر به فرد اپل شمرده نمی‌شود. البته نمی‌توان منکر شد که حاشیه‌های باریک و متقارن در سه طرف آیفون 10 اس مکس باعث شده‌اند طراحی ظاهری این گوشی بسیار مرتب و زیبا به نظر برسد. اگر با ناچ مشکی ندارید، این گوشی می‌تواند با توجه به نسبت نمایش بالا و حاشیه‌های باریک گزینه بسیار مناسبی برایتان باشد. اگر از ناچ خوشتان نمی‌آید، گلکسی نوت 9 بهترین و سطح بالاترین گوشی موجود در بازار است که با ظاهر مستطیلی و گوشه‌های کمی خمیده ظاهر بسیار زیبایی به ارمغان آورده است؛ هرچند حاشیه‌های رایج نواری در بالا و پایین پنل نمایش آن منجر به طراحی کشیده‌تر و بلندترش شده است.

image

از نظر حس خوشایند دست گرفتن باید بگوییم که آیفون 10 اس مکس با اختلاف بسیار جزئی برنده است. البته هر دو گوشی مورد بحث بسیار بزرگ و سنگین هستند اما فریم ضخیم و همچنین طول بدنه کوتاه‌تر مهم‌ترین عواملی هستند که باعث می‌شوند آیفون برنده میدان شود.

صفحه نمایش

هر دو کمپانی سامسونگ و اپل همواره به خاطر ساخت پنل‌های نمایش سطح بالا مورد تحسین قرار گرفته‌اند. تکنولوژی Super AMOLED سامسونگ در خلال سال‌های اخیر به قدری تکامل یافته که حالا قادر است رنگ‌های واقعی‌تری را به نمایش بگذارد. پنل‌های نمایش آیفون‌های اپل هم همیشه به خاطر نمایش رنگ‌های واقعی محبوب بوده‌اند و آیفون 10 اس مکس از این قاعده مستثنی نیست.

image

آیفون 10 اس مکس اپل از پنل باکیفیت OLED ساخت سامسونگ بهره می‌برد که باتوجه به استانداردهای این برند توسط سازنده تنظیم شده است. صفحه نمایش آیفون 10 اس مکس با نمایش رنگ‌های زیبا و مشکی واقعی واقعا چیزی کم ندارد. البته برخی مواقع در برخی زوایای دید ممکن است متوجه مشکلی در رنگ‌ها شوید اما این موضوع در پنل‌های OLED کاملا رایج است و در پنل‌های نمایش موجود در گوشی‌های سامسونگ هم دیده می‌شود.

سامسونگ وضعیت‌ها و تنظیمات متعددی را برای گلکسی نوت 9 خود ارائه کرده است. Adaptive Mode سفید سرد و کلاسیک را با قرمز و زرد تند نمایش می‌دهد در حالی که Basic Mode همه تناژهای رنگی را ملایم‌تر به نمایش می‌گذارد.

البته هر دو گوشی گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس از فیلتر رنگ آبی تحت عنوان Night Shift پشتیبانی می‌کنند. این فیلتر رنگ آبی را از سایر رنگ‌ها جدا می‌کند تا تصاویر گرم‌تر به نظر بینند برسند. البته مشکلی که فیلتر رنگ آبی در سامسونگ ایجاد می‌کند هم این است که قرمزها کمی آزاردهنده می‌شوند.

آیفون 10 اس مکس از قابلیت True Tone اپل بهره می‌برد. این قابلیت به گونه‌ای عمل می‌کند که ابتدا نور محیط دریافت و تحلیل می‌شود، سپس گرمای نورهای صفحه را با توجه به آن تنظیم می‌کند. این ویژگی‌ روی آیپد پروها و آیفون‌های قبلی هم وجود داشت و با توجه به پنل نمایش LCD آن دستگاه‌ها توانست عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد. از طرفی آیفون‌های پرچمدار 2018 به پنل نمایش OLED مجهز شده‌اند و قابلیت True Tone باعث می‌شود رنگ زرد تصویر تشدید شود. ظاهرا اپل همچنان قرار است این تنظیمات را دستکاری کند.

اما صفحه نمایش کدامیک بهتر است؟ باید بگوییم هر دو از پنل نمایش بسیار خوبی بهره می‌برند که بزرگ، رنگی و با جزئیات کامل توسعه یافته است و همین آن‌ها را مناسب یک پرچمدار واقعی نشان می‌دهد. همان‌طور که گفتیم، در تنظیمات گلکسی نوت 9 امکان تغییر به رنگ‌های تند و زنده وجود دارد و از طرف دیگر اپل امکان گرم کردن تصویر در شرایط شب با نور کم را فراهم آورده است. البته هیچکدام از این موارد نمی‌توانند عواملی برای تعیین برنده باشند بلکه هر دو از بهترین‌ها هستند.

رابط کاربری

گلکسی نوت 9 با سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو به همراه پوسته اختصاصی Samsung Experience 9.5 UI معرفی شده است. وجود پوسته اختصاصی سنگین سازنده اساسا بدین معنیست که بسیاری از جزئیات سیستم عامل گوگل دستکاری و شخصی سازی شده‌اند.

البته پوسته اختصاصی سامسونگ هم نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و حالا کاملا روان کار می‌کند. ممکن است بسیاری از قابلیت‌های پیش فرض سامسونگ در گلکسی نوت 9 اصلا خوشایند کاربران نباشند اما همچنان برخی از آن‌ها مفید و کارآمد قلمداد می‌شوند. Secure Folder، Game Launcher، Always On، Dual Messenger و Device Maintenance تنها برخی از این ویژگی‌های اختصاصی سامسونگ هستند.

علاوه بر این باید به بهترین قسمت از اکسسوری‌های سری گلکسی نوت که همان قلم استایلوس است اشاره کنیم. قلم S در گلکسی نوت 9 با تغییرات بسیاری نسبت به نسل گذشته توسعه یافته است و حالا از امکان برقراری ارتباط بلوتوثی هم پشتیبانی می‌کند. حالا علاوه بر امکان یادداشت برداشتن و نقاشی کشیدن روی صفحه قادر خواهید بود از قلم استایلوس برای تغییر قطعه موسیقی در حال پخش استفاده کنید و حتی از فاصله 10 متری گوشی هم شاتر دوربین را فعال سازید.

آیفون 10 اس مکس هم به طور پیش فرض از iOS 12 که سیستم عامل انحصاری محصولات اپل است بهره می‌برد. iOS در مقایسه با رابط کاربری سامسونگ بسیار ساده‌تر طراحی شده است و در آن می‌توانید با همان اپلیکیشن‌های موجود در صفحه کار کنید. در این سیستم عامل دیگر از پنجره شناور و نصف کردن صفحه نمایش برای دو اپلیکیشن متفاوت خبری نیست. ممکن است این موضوع در نگاه اول جذاب به نظر برسد اما تصور کنید که پس از دریافت نوتیفیکیشن به آن پاسخ داده‌اید. حالا دیگر نوتیفیکیشن ناپدید شده است و نمی‌توانید پاسخ را ادامه دهید. البته نشانه قرمز پیام‌های خوانده نشده همچنان روی اپلیکیشن باقی می‌ماند و تا آن را باز نکنید از بین نمی‌رود. این موضوع چندان اهمیتی ندارد اما به خوبی نشان می‌دهد که iOS به اندازه اندروید و Samsung Experience UI در مالتی تسکینگ قدرتمند عمل نمی‌کند.

البته که iOS فواید مخوص به خودش را هم دارد. همه عوامل ریز تا درشت در رابط کاربری، ژست‌ها و تصمیمات طراحی با توجه به توانمندی‌ها و ارگونومی گوشی‌های آیفون اجرا شده‌اند. این نرم افزار همچنین مخصوصا برای گوشی‌های اپل و توسط خود اپل توسعه یافته است و به همین خاطر میزان واکنش‌گرایی آن را باید تحسین کرد.

علاوه بر این موارد به کمک iOS به محیط زیبای اپل وارد می‌شوید و قادر خواهید بود از iMessage به طور رایگان بهره ببرید. می‌توانید گوشی خود را با ساعت هوشمند اپل واچ هماهنگ کنید؛ ایرپاد را تحت کنترل خود دربیاورید و اپلیکیشن‌های اختصاصی AR را از اپ استور دریافت کنید.

سیری در مقابل بیکسبی

سیری اساسا دستیار هوشمند توانمندی نیست و به همین خاطر سال‌هاست که همه اپل را دست می‌اندازند. از طرف دیگر سامسونگ هم در این زمنیه حرف چندانی برای گفتن ندارد و سال گذشته اولین بار با معرفی دستیار هوشمند بیکسبی مورد تمسخر قرار گرفت.

گوگل اسیستنت را باید دستیار صوتی بی رقیبی قلمداد کرد که سیری هنوز نتوانسته است به اندازه آن یا شبیه به آن توسعه یابد. البته سیری همچنان در دریافت و اجرای دستورات ساده می‌تواند نیازهای اصلی کاربران را مرتفع سازد.

image

از طرف دیگر درباره توانمندی بیکسبی نمی‌توانیم نظر قطعی صادر کنیم چراکه این دستیار هوشمند کاملا تازه است و سامسونگ دائما در تلاش است آن را به روزرسانی کند و ارتقا دهد.

سامسونگ ایده‌های بزرگی برای بیکسبی در سر دارد و می‌خواهد آن را به راهکاری برای تعامل بدون لمس گوشی تبدیل کند. برای مثال در آینده قادر خواهید بود رمز صوتی برای گوشی خود تنظیم کنید و بیکسبی هم می‌تواند این رمز را با توجه تشخیص صدا و الگوی صحبت کردن شما تأیید کند. دستیار هوشمند بیکسبی از نظر تئوریک باید بتواند براساس دستورات شما اپلیکیشن‌ها را به اجرا درآورد و دستورات شما را داخل این نرم افزارها عملی سازد. این انتظارات در عمل چندان موفق ظاهر نشده‌اند و بیکسبی مخصوصا در ارتباط با اپلیکیشن‌های جانبی طبق برنامه ریزی عمل نکرده است. در هر صورت توانمندی‌های بالقوه بیکسبی شامل این موارد می‌شود و سامسونگ در تلاش است همه آن‌ها را محقق سازد.

سخت افزار و عملکرد

هر دو پرچمدار مذکور به تازه‌ترین و سطح بالاتری سخت افزارها و پردازنده‌ها مجهز هستند. گلکسی نوت 9 از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد و از 8 گیگابایت رم بهره می‌برد. در مقابل، آیفون 10 اس مکس به پردازنده A12 Bionic اپل مجهز شده است و 4 گیگابایت رم دارد.

کدام پردازنده توانمندتر است؟ قطعا Apple A12 Bionic. این پردازنده 6 هسته با قدرت پردازش 2490 مگاهرتز دارد و بر ساختار 7 نانومتری ساخته شده است. در مقابل پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 8 هسته با قدرت پردازش حداکثر 2800 مگاهرتز دارد و با معماری 10 نانومتری توسعه یافته است. از نظر مشخصات تئوریک انتظار می‌رود پردازنده کوالکام علی رغم ساختار 10 نانومتری‌اش قدرتمندتر باشد اما نتایج افشاشده بنچمارک این دو واقعیت دیگری را نشان می‌دهد.

نتایج بنچمارک نشان می‌دهد که A12 Bionic امتیاز بالاتری نسبت به اسنپ‌دراگون 845 دریافت کرده است. البته این موضوع اصلا بدین معنی نیست که پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 توانمند نیست بلکه همچنان سطح بالاترین پردازنده این سازنده به شمار می‌رود و اغلب پرچمداران اندرویدی 2018 هم به آن مجهز شده‌اند.

کارآمدی و مالتی تسکینگ

توضیح این قابلیت برای کاربرانی مفید است که میزان استفاده‌شان از گوشی‌های همراه زیاد است و به ندرت از آن جدا می‌شوند. این کاربران به دنبال دوام باتری بالا، عملکرد سریع و امکان مالتی تسکینگ روی گوشی‌های خود هستند. البته که گلکسی نوت 9 در این زمینه ستاره است و می‌توانید صفحه نمایش آن را هم به دو اپلیکیشن به طور هم‌زمان اختصاص دهید. همچنین می‌توانید ویدیوها را شناور نگه دارید و به کمک صفحه نمایش بسیار بزرگ آن به همراه قلم استایلوس مالتی تسکینگ را در سطح پیشرفته‌تری امکان پذیر کنید.

image

 

در ابتدای هر چیز به Samsung DeX باید اشاره کنیم. کابل تبدیل HDMI به USB Type-C را بردارید و با اتصال به یک نمایشگر و ماوس از این ویژگی جالب لذت ببرید.

آیفون 10 اس مکس هم گوشی قابل و توانایی است و می‌توانید به کمک ژست‌های حرکتی آن از یک اپلیکیشن به دیگری بروید. از طرفی فلسفه iOS درباره انجام تنها یک کار در هر شرایط ممکن است مخصوصا برای کسانی که تجربه کار با نوت‌های سامسونگ را دارند،  آزاردهنده باشد. صفحه نمایش این پرچمدار هم بسیار بزرگ است اما در آن از پنجره شناور و تقسیم صفحه هیچ خبری نیست.

image

در حالی که هر دو گوشی بسیار قدرتمند هستند و پرسرعت پردازش می‌کنند، باید بگوییم امکان مالتی تسکینگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و گلکسی نوت 9 برنده این بخش اعلام می‌شود.

کدامیک برای گیمینگ مناسب هستند؟

آیفون‌های اپل سال‌هاست که در زمینه گیمینگ بهترین هستند. بازی‌ها روی این گوشی‌های توانمند همواره بهتر دیده  و اجرا می‌شوند. البته برخی گیمرها هم در مقایسه گوشی‌های اندرویدی را برمی‌گزینند و به امکان انتخاب کنترلرهای بازی اشاره می‌کنند. در استفاده از گوشی اندرویدی قادر خواهید بود از میان بازه وسیع کنترلرها هرکدام را مایل بودید برگزینید اما اگر دستگاه‌تان اپل باشد، مجبور هستید تنها کنترلری را انتخاب کنید که مجوز MFi داشته باشد. این کنترلرها همچنین گران‌تر هستند.

image

علاوه بر این اپلیکیشن Steam Link که اخیرا منتشر شده و امکان پخش بازی‌های کامپیوتری را به واسطه Wi-Fi روی گوشی همراه هم ممکن می‌سازد، منحصر به دستگاه‌های اندرویدی توسعه یافته است.

مالتی مدیا

صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت هر ود گوشی قادر است تصاویر و ویدیوها را با کیفیت خیلی خوبی به نمایش بگذارد. علاوه بر هر دو دستگاه از بلندگوهای استریو هم بهره می‌برند.

بلندگوهای AKG سامسونگ صدای بلند و باکیفیتی ارائه می‌کنند و علاوه بر آن Equalizer و نرم افزار Dolby Atmos هم در کاربر قرار گرفته است.

بلندگوهای آیفون 10 اس مکس صدای بلندتری دارند و در باس قوی‌تر عمل می‌کنند. اگر هر دو را در کنار هم مورد آزمون قرار دهیم، تفاوت میان آن‌ها به وضوح مشخص خواهد شد اما انتخاب برنده میدان به سلیقه شنیداری کاربران بستگی دارد.

دوربین

اپل امسال ما ار با معرفی قابلیت تازه‌ای به نام Smart HDR شگفت زده کرد. این قابلیت شبیه به HDR+ گوگل است و پس از ثبت فریم‌های متعدد کمک می‌کند تا بهترین تصویر در نهایت ذخیره شود.

این قابلیت در گلکسی نوت 9 وجود ندارد اما این گوشی طبق معمول تمایل دارد جزئیات را تند و تیزتر ثبت کند. علاوه بر این به نظر می‌رسد اپل در روند پردازش تصویر نهایی کمی آن را گرم‌تر می‌کند چراکه تصویر در آخر با تناژ زرد دیده می‌شود.

image

ثبت تصویر در نور شب برای هم دو گوشی پرچمدار چالشی به نظر می‌رسد. قابلیت ثبت جزئیات در سامسونگ به حفظ این بخش‌های تصویر در نور شب کمک می‌کند و البته پرچمدار تازه اپل هم در این زمینه ناکام باقی نمی‌ماند و می‌تواند میزان مجاورت با نور را به شکل مناسبی حفظ کند.

Portrait Mode

این روزها اغلب گوشی‌ها از این قابلیت بهره می‌برند و البته سامسونگ از آن تحت عنوان Live Focus یاد می‌کند. هر دو گوشی در ثبت این تصاویر محبوب بسیار خوب عمل می‌کنند و علاوه بر این امکان دستکاری تنظیمات و میزان تار بودن زمینه حتی پس از پردازش نهایی تصویر را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

ضبط ویدیو

هر دو گوشی می‌توانند ویدیوی 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند. این دو همچنین از لرزشگیر دیجیتالی و اپتیکال تصویر بهره می‌برند و می‌توانند ویدیوی روان و بسیار باکیفیتی را ضبط کنند.

البته آیفون 10 اس مکس از امکان ضبط 4K با سرعت 24 فریم بر ثانیه هم پشتیبانی می‌کند و با این ویژگی می‌توانید ویدیوهایی شبیه فیلم‌های سینمایی بگیرید.

البته تنظیمات دوربین در آیفون 10 اس مکس هم همچنان به جای اپلیکیشن دوربین در منی تنظیمات عمومی گوشی قرار گرفته‌اند و این موضوع ممکن است تاحدودی برای کاربران آزاردهنده باشد. برای مثال وقتی قصد دارید FPS یا وضوح تصویر را دستکاری کنید، مجبور هستید بارها از اپلیکیشن دوربین به منوی تنظیمات مراجعه کنید و این مسیر را دوباره بازگردید.

از طرف دیگر کنترل‌های بزرگنمایی در این گوشی بسیار آسان طراحی شده‌اند. روی دکمه ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید  وسپس به سمت بالا یا پایین بکشید تا تصویر بزرگنمایی یا کوچکنمایی شود. گلکسی نوت 9 هم از قابلیت مشابهی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از دکمه شاتر آن به عنوان اسلایدر زوم بهره ببرید اما این روش کمی عجیب طراحی شده است و نتیجه دلخواه کاربر را هم به دنبال نخواهد داشت. این ادعا مخصوصا در هنگام تلاش برای بزرگنمایی و کوچکنمایی تصویر در حین فیلم برداری ثابت می‌شود.

دوام باتری

گلکسی نوت 8 سال گذشته با باتری 3300 میلی آمپر ساعتی معرفی شد اما سامسونگ امسال نسل تازه این سری را به باتری بزرگتری با ظرفیت 4000 میلی امپر ساعت مجهز کرد. نتیجه این ارتقای چشمگیر حدودا نیم ساعت زمان مصرف و همچنین چندین ساعت استندبای بیشتر از گذشته است.

آیفون 10 اس مکس هم مانند اغلب گوشی‌های اپل دوام باتری چشمگیری دارد. ظرفیت باتری این گوشی زیاد نیست اما اپل آن را بهینه سازی کرده و با توجه به پردازنده سطح بالا و نرم افزار بهینه‌اش می‌توان 9 ساعت استفاده مداوم و چندین ساعت زمان استندبای را از آن انتظار داشت.

هر دو گوشی مذکور دوام باتری زیادی دارند اما در مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری متفاوت هستند. گلکسی نوت 9 از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و کمتر از دو ساعت برای شارژ کامل باتری بسیار بزرگ آن کافیست در حالی که برای شارژ کامل باتری در پرچمدار اپل باید 3 ساعت و 30 دقیقه منتظر بمانید. البته شارژر مجهز به تکنولوژی شارژ سریع اپل را می‌توانید جداگانه هم تهیه کنید ولی باید هزینه آن را هم علاوه بر دستگاه خود بپردازید در حالی که این قابلیت در پرچمدار سامسونگ به صورت پیش فرض طراحی شده است.

نتیجه نهایی

هر دو گوشی‌های مذکور تازه‌ترین و سطح بالاترین‌های موجود در بازار هستند. گلکسی نوت 9 آخرین پرچمدار سامسونگ است که از همه پرچمداران این سازنده کامل‌تر طراحی شده است و آیفون 10 اس مکس هم بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین آیفون اپل به شمار می‌رود. گلکسی نوت 9 گوشی هوشمند توانایی است که از قابلیت‌های بی شماری پشتیبانی می‌کند و می‌تواند بسیاری از این ویژگی‌ها را در کنار هم به صورت مالتی تسکینگ به اجرا درآورد. پنجره چندگانه، تقسیم صفحه نمایش، شناور کردن برخی عناصر رابط کاربری، قلم استایلوس برای طراحی و یادداشت برداری، ضبط فایل GIF و Samsung DeX تنها برخی از این موارد هستند.

image

آیفون 10 اس مکس اپل هم سخت افزار سطح بالایی دارد و در سرعت و روان بودن عملکرد و همچنین پردازش گرافیکی بهتر عمل می‌کند. از طرفی میزان تمرکز در سیستم عامل iOS بیش از حد زیاد است و هر دستور و اپلیکیشن در هر لحظه به صورت یکتا اجرا می‌شود.

گلکسی نوت 9 گوشی هوشمند سطح بالاییست که با توانایی‌های متعدد خود مرز میان یک گوشی هوشمند با یک دستگاه چند منظوره را درنوردیده است. از طرف دیگر آیفون 10 اس مکس تنها یک گوشی هوشمند به شمار می‌رود.

Apple iPhone XS Max

  • طراحی ارگونومیک
  • رابط کاربری بسیار روان و راحت
  • برتری Face ID با امکان اسکن سه بعدی نسبت به قابلیت‌های تشخیص چهره و عنبیه چشم در سامسونگ
  • پردازنده سطح بالا و توانمند با امکان پردازش تصویری قدرتمند و مناسب برای گیمینگ
  • امکان دسترسی به اکوسیستم مخصوص اپل و استفاده رایگان از iMessage، AirPod و Home Pod
  • فریم اصلی از جنس استیل ضدزنگ

Samsung Galaxy Note 9

  • صفحه نمایش خمیده از دو طرف
  • گوشی هوشمندی با قابلیت مالتی تسکینگ و امکان اجرای دستورات و ویژگی‌های متعدد
  • حسگر فیزیکی اثرانگشت
  • برخورداری از قلم استایلوس برای اجرای برخی فرمان‌ها علاوه بر امکان یادداشت برداری و طراحی روی صفحه نمایش
  • صفحه نمایش Always On
  • امکان انتخاب بین نسخه‌های مختلف با کانفیگ‌های متفاوت و همچنین پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

tara

۱۳۹۷/۱۰/۵
سنسور فشارخون و اکسیجن؟!! دروغ و فیک

ثالث

۱۳۹۷/۱۰/۵
چرا دروغ می گی؟ کدوم آی پی؟ تحریم بله! اما اپل نکرده؛ دولت کرده.

Arman

۱۳۹۷/۸/۴
سونی xz2 premium در حال حاضر از تمام گوشی های دنیا ایزوی بالاتری داره و در شب بهتر از گوشی دیگه‌ی عکس میگره.

علی

۱۳۹۷/۸/۲
تو این گرونی و وضع بازار نداشتن پول درست حسابی هنوز یه عده ای هستن که سر گوشی ها بحث می کنن برادر من چشماتو باز کن از خواب زمستونی بیا بیرون ببین قیمت گوشی ه سر به فلک کشیده گوشی که قیمتش 200 هزار تومان بود شده 600 هزار تومان به کجا چنین شتابان

آسام

۱۳۹۷/۷/۲۲
خیلی ممنون از سایت خوب و کامل Gsm سپاس فراوان...