خانهاخبار
چرا OnePlus 6T فاقد جک هدفون است؟

چرا OnePlus 6T فاقد جک هدفون است؟

رئیس وان‌پلاس در مصاحبه‌ای مدعی شده است که OnePlus 6T فاقد جک هدفون خواهد بود؛ تجهیز این گوشی به سنسور اثرانگشت درون نمایشگر باعث شده تا چینی‌ها چنین تصمیمی بگیرند.
۱۳۹۷/۷/۱۲

شرکت وان‌پلاس به‌زودی از گوشی پرچمدار جدید خود رونمایی خواهد کرد؛ جانشین وان‌پلاس 6 با نام تجاری OnePlus 6T عرضه خواهد شد. تاکنون شایعات مختلفی از پرچمدار آینده شرکت چینی وان‌پلاس به‌دست آمده است؛ می‌دانیم OnePlus 6T در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی به شکل قطره‌ آب خواهد داشت. در مدل قبلی یعنی OnePlus 6 زائده بالای نمایشگر ضخیم‌تر بود اما شرکت چینی تصمیم گرفته است تا نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه را در گوشی جدیدش افزایش دهد. 

image

OnePlus 6T اولین گوشی شرکت وان‌پلاس محسوب می‌شود که به حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش مجهز شده است؛ قابلیتی که سازندگان را از تعبیه حسگر اثرانگشت در قاب پشتی بی‌نیاز خواهد کرد و دسترسی کاربران را به سنسور اثرانگشت ساده‌تر می‌کند. پرچمدار آینده چینی‌ها فاقد جک هدفون خواهد بود؛ قابلیتی که مدت‌هاست از برخی پرچمداران کنار گذاشته شده و به‌نظر می‌رسد که OnePlus 6T نیز در نهایت با این درگاه 3.5 میلی‌متری خداحافظی خواهد کرد. Pete Lau در مصاحبه جدیدش پیرامون علت حذف جک هدفون از پرچمدار OnePlus 6T توضیح می‌دهد و به کاربران اطمینان می‌دهد که سنسور اثرانگشت جدید، ارزش دارد تا جک هدفون از پرچمدار آینده شرکت متبوع‌اش کنار گذاشته شود. در همین رابطه اعلام شده است:

حذف جک هدفون یکی از چالش‌برانگیزترین تصمیمات وان‌پلاس محسوب می‌شود. سخت‌ترین وظیفه‌ای که داریم، یافتن تعادل میان قابلیت‌هایی است که به محصول نهایی راه پیدا خواهد کرد و ویژگی‌هایی است که باید کنار بگذاریم.

آن‌طور که اعلام شده است، تعبیه سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر باعث شده تا شرکت چینی نسبت به حذف جک هدفون مصمم شود. چینی‌ها برای گسترش فضای داخل گوشی، جک هدفون را حذف کرده‌اند تا سنسور تصویر حسگر اثرانگشت جدید را در زیر صفحه‌نمایش OnePlus 6T جای دهند؛ در همین رابطه اعلام شده است:

همه‌ ما گوشی خود را چندین‌بار در روز آنلاک می‌کنیم و Screen Unlock تعداد مراحلی را که لازم است تا قفل گوشی خود را باز کنیم، کاهش می‌دهد. 

شرکت چینی وان‌پلاس تصمیم گرفته است تا نام Screen Unlock را برای سیستم احراز هویت OnePlus 6T درنظر بگیرد و Pete Lau نسبت به عملکرد آن، اطمینان دارد. آن‌طور که وی ادعا می‌کند، پس از تجربه قابلیت Screen Unlock، شیفته‌ی آن خواهید شد و اطمینان می‌دهد که این همان قابلیتی است که از گوشی خود انتظار دارید. با حذف جک هدفون، کاربران باید به دنبال هدفون‌های جدید با اتصال USB-C باشند یا هدفون‌های بی‌سیم خریداری نمایند. شرکت وان‌پلاس نیز هدفون‌های بی‌سیم خود را با نام تجاری OnePlus Bullets ارائه می‌دهد. البته می‌توانید از مبدل‌های USB-C به جک هدفون نیز استفاده کنید که اتصال هدفون‌های قدیمی را به پرچمدار جدید وان‌پلاس ممکن می‌سازد.

OnePlus 6T به نمایشگر 6.4 اینچی با رزولوشن FHD+، شش گیگابایت رم یا هشت گیگابایت رم (بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید)، 64 / 128 یا 256 گیگابایت حافظه (نسخه 256 گیگابایتی، هشت گیگابایت رم دارد)، دوربین دوگانه 16 و 20 مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز خواهد شد. این مدل از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نخواهد کرد زیرا شرکت سازنده مدعی است که شارژ بی‌سیم سرعت مطوبی را ارائه نمی‌دهد. ضمن اینکه OnePlus 6T نسبت به آب مقاومت خواهد داشت اما از گواهی IP68 یا IP67 برای این گوشی خبری نیست!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)