خانهاخبار
پردازنده Kirin 980 هوآوی میت 20 رقبا را به خاک و خون کشید!

پردازنده Kirin 980 هوآوی میت 20 رقبا را به خاک و خون کشید!

یک نسخه از پرچمداران جدید هوآوی از سری میت 20 با تراشه Kirin 980 در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است؛ ظاهرا میت 20 از نظر قدرت پردازشی، عملکرد بهتری نسبت به رقبای اندرویدی خود دارد.
۱۳۹۷/۷/۱۰

هوآوی در تاریخ 16 اکتبر، جدیدترین پرچمداران خود را از سری «میت 20» معرفی خواهد کرد؛ دوربین سه‌گانه و پردازنده قدرت‌‌مند Kirin 980 دلایل قانع‌کننده‌ای برای انتخاب پرچمداران آینده هوآوی به‌نظر می‌رسند. اخیرا یک گوشی هوآوی با شماره مدل LYA-L29 در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است که اطلاعات به‌دست آمده، از عرضه این گوشی با شش گیگابایت رم، سیستم‌عامل اندروید پای 9.0 و یک تراشه نامشخص که همان Kirin 980 است؛ خبر می‌دهد. مدل فوق توانسته در بررسی عملکرد تک هسته پردازشی، امتیاز 3390 را به ثبت برساند؛ این در حالی است که در ارزیابی تمامی هسته‌های پردازشی فعال امتیاز گوشی جدید هوآوی به 10318 می‌رسد. 

image

لازم به‌ذکر است که گوشی جدید هوآوی با تراشه Kirin 980 در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی فعال، به مراتب از رقبای اندرویدی خود بهتر ظاهر شده است. با این‌حال، نمی‌توان آن‌را قدرت‌مندترین گوشی نامید؛ iPhone Xs اپل با تراشه Apple A12 Bionic توانسته امتیاز خیره‌کننده 11472 را در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی فعال به‌دست آورد. 

پرچمداران سری میت 20 علاوه‌بر قدرت پردازشی بالا، عملکرد خیره‌کننده‌ای در زمینه عکاسی خواهند داشت. میت 20 و میت 20 پرو به دوربین سه‌تایی مجهز شده‌اند که امتیاز فاش شده از دوربین نسخه «پرو» در آزمون DXOMark نشان می‌دهد که پرچمدار آینده هوآوی در زمینه عکاسی با اختلاف از رقبای خود، برتر است. البته سری «میت 20» قابلیت‌های دیگری نیز ارائه می‌دهند که آن‌ها را نسبت به دیگر پرچمداران اندرویدی یا حتی آیفون‌های اپل متمایز خواهد کرد؛ مدل «میت 20 پرو» به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز خواهد بود که براساس ادعای هوآوی، سیستم تشخیص چهره این گوشی نسبت به Face ID آیفون X اپل سریع‌تر است. البته نسخه استاندارد یعنی هوآوی میت 20 فاقد سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی خواهد بود.

image

قابلیت جذاب دیگر پرچمداران جدید هوآوی، اتصال آن‌ها به صورت بی‌سیم به تلویزیون یا مانیتور است؛ نسخه جدید ویژگی Easy Projection کاربران را از اتصال هرگونه سیم یا کابل به پرچمدار میت 20 و میت 20 پرو بی‌نیاز خواهد کرد و تنها از طریق امواج وایرلس می‌توانید پرچمدار جدید هوآوی را با اتصا به یک نمایشگر بزرگ، به رایانه شخصی با سیستم‌عامل اندروید تبدیل کنید. 

هوآوی میت 20 پرو با حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش عرضه خواهد شد؛ ظاهرا عملکرد این حسگر نسبت به نمونه‌های مشابه سریع‌تر خواهد بود. هوآوی میت 20 نیز از یک سنسور اثرانگشت معمولی در قاب پشتی استفاده می‌کند. هر دو گوشی جدید از سری «میت» به قابلیت‌هایی نظیر بزرگنمایی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی و پشتیبانی از شارژرهای 40 واتی مجهز خواهند بود؛ میت 20 از باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و نسخه «پرو» با باتری به ظرفیت 4200 میلی‌آمپر ساعت عرضه خواهد شد.

image

طراحی هوآوی میت 20 و میت 20 پرو نیز با یک‌دیگر تفاوت دارد؛ نسخه «پرو» در بالای نمایشگر خود بریدگی نسبتاً ضخیمی دارد که محل جای‌گیری سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی این گوشی است. در همین حال، هوآوی میت 20 بریدگی بسیار نازک به شکل قطره آب دارد که تنها دوربین سلفی را درون خود جای داده است. انتظار داریم حداقل سه رنگ برای پرچمداران سری میت 20 هوآوی معرفی شود که یکی از آن‌ها مشکی و دیگری آبی خواهد بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

mazileo

۱۳۹۷/۷/۱۱
احسنت?

کیوان

۱۳۹۷/۷/۱۱
تو این همه سال که بین طرفدارای اندروید و آی او اس بحث وجود داره، این عجیب ترین مقایسه ای بود که خوندم :)))))) می شه بفرمایید چطوری متوجه شدید که وظیفه پردازشی در اندروید از آی او اس بیشتره؟ و دقیقا می شه بفرمایید چه محدودیت های عملکردی از نظر نرم افزاری در آی او اس وجود داره که باعث می شه کار سی پی یو سبک تر بشه؟ ببینید دوست عزیز وقتی بنچمارک انجام می شه یعنی همه دستگاه ها یک سری کارهای مشخص و استاندارد براشون تعریف می شه که اونها رو انجام بدن. پس این چیزی که شما فرمودید حداقل در بنچمارک معنی نداره. در استفاده روز مره هم اگر فرض کنیم (اگر فرض کنیم!) حرف شما صحیح باشه که پردازش ها در اندروید بیشتره این به خاطر نحوه عملکرد متفاوت ( شاید بشه گفت ضعیف تر) سیستم عامله که یک کار مشخص رو مجبوره با پردازش بیشتر انجام بده. مثل اینکه بعضی از اپلیکیشن ها رو وقتی باز می کنید و می بندید در اندروید دوباره باید همه چی رو پردازش کنه ولی در آی او اس همه چی از همون جایی که اپ رو بستید ادامه پیدا می کنه. بزرگترین برتری اپل هماهنگی فوق العاده بین سخت افزار و نرم افزارشه.

H fariborz

۱۳۹۷/۷/۱۱
مغز یک گوشی پردازنده اون گوشیه به لحاظ قدرت و سرعت تصمیم گیری در هوش مصنوعی و این اپل هست که حرف اول و آخر میزنه ?

محمد

۱۳۹۷/۷/۱۰
این که هنر نیست یه سیستم عامل سنگیییین بسازی بعد یه سی پی یو صد هسته ای مجبور باشی بسازی تا سیستم عامل رو بتونه هندل کنه اپل با سیستم عامل به قول شما محدودش که البته این جوریام نیست تونسته سرعت بالا رو به کاربر بده در ضمن حتما اپل رو هم تجربه کن شاید نظرت کلا عوض شد.

soroosh

۱۳۹۷/۷/۱۰
قدرت نمایی اندروید.....