خانهاخبار
قابلیت‌‌های میت 20 و میت 20 پرو هوآوی؛ از سیستم تشخیص چهره 3D تا بزرگ‌نمایی هوشمند

قابلیت‌‌های میت 20 و میت 20 پرو هوآوی؛ از سیستم تشخیص چهره 3D تا بزرگ‌نمایی هوشمند

تصاویر تبلیغاتی فاش شده از پرچمداران میت 20 و میت 20 پرو هوآوی حاکی از آن است که چینی‌ها، رقبای بسیار قدرتمندی را برای آیفون Xs اپل و گلکسی نوت 9 سامسونگ توسعه داده‌اند.
۱۳۹۷/۷/۷

شرکت هوآوی در تاریخ 16 اکتبر از پرچمداران جدیدش با نام میت 20 و میت 20 پرو رونمایی خواهد کرد. طراحی هر دو گوشی در تصاویر مختلف به نمایش گذاشته شده است اما هنگامی‌که بحث از قابلیت‌ها و مشخصات فنی به میان می‌آید، پرسش‌های زیادی پیرامون پرچمداران آینده هوآوی در ذهن‌مان به وجود می‌آید. حال به لطف افشای اطلاعات جدید، می‌توان به برخی از این پرسش‌ها پاسخ داد. 

مدتی پیش مشخص شد که هوآوی میت 20 و میت 20 پرو به ترتیب باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت و 4200 میلی‌آمپر ساعت دارند. آخرین اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که پرچمداران جدید هوآوی از فناوری شارژ سریع SuperCharge 2.0 بهره خواهند برد؛ به لطف این فناوری، می‌توان انتظار داشت که 70 درصد از ظرفیت باتری تنها در مدت 30 دقیقه شارژ شود. 

image

در رابطه با دوربین گوشی و قابلیت‌هایی که جانشین میت 10 و میت 10 پرو ارائه خواهند داد، باید گفت که لنز تله‌فوتو در دوربین اصلی جای خود را به یک لنز واید خواهد داد. در پنل جلوی دستگاه نیز از یک سنسور 24 مگاپیکسلی استفاده خواهد شد که درون بریدگی در بالای صفحه‌نمایش جای می‌گیرد؛ بریدگی که برای میت 20 درنظر گرفته شده، به شکل قطره آب است اما میت 20 پرو بریدگی عریض‌تری خواهد داشت. علت ضخامت بیشتری ناچ در نسخه «پرو» پرچمدار جدید هوآوی، بهره‌گیری از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی است که براساس اطلاعات تازه منتشر شده، می‌توان چهره کاربر را در کم‌تر از 500 میلی‌ثانیه تشخیص دهد. هوآوی سیستم تشخیص چهره گوشی خود را با Face ID آیفون 10 مقایسه کرده است و به نظر می‌رسد که تشخیص چهره سه‌بعدی پرچمدار جدید هوآوی، می‌تواند دست‌یابی به فضای خصوصی (Private Space) یا بازگشایی قفل اپلیکیشن‌ها را ممکن کند. در میت 20 خبری از سیستم تشخیص چهره پیشرفته نیست و چینی‌ها از یک سیستم نرم‌افزاری استفاده خواهند کرد که با دوربین سلفی قادر است هویت کاربران را احراز نماید.

دیگر روشی که هوآوی برای آنلاک کردن پرچمداران جدیدش درنظر گرفته، Voice ID نامیده می‌شود و دستگاه با تشخیص صدای کاربر آنلاک خواهد شد؛ ظاهرا حتی در فضای شلوغ نیز می‌توان از این روش استفاده کرد. لازم به‌ذکر است که پرچمدار هوآوی میت 20 پرو بلندگوهای استریو خواهد داشت که ظاهرا از فناوری دالبی اتمز پشتیبانی می‌کنند.

انتظار داریم نسخه پایه گوشی هوآوی میت 20 با چهار گیگابایت رم عرضه شود و مدل پرو از هشت گیگابایت رم استفاده کند. هر دو گوشی 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهند داشت که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی آن‌ها را افزایش دهید اما ارتقای فضای ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه Micro SD ممکن نخواهد بود؛ ظاهرا هوآوی فرمت جدیدی را با نام nanoSD معرفی خواهد کرد. میت 20 بدنه ضدآب ندارد و تنها موفق به گواهی IP53 شده است؛ میت 20 پرو نیز مقاومت بالاتری در برابر نفوذ آب داشته و گواهی IP67 را به دست آورده است.

یکی از قابلیت‌های جدید میت 20 و میت 20 پرو، بزرگ‌نمایی هوشمند است که با تشخیص سوژهی متحرک، دوربین روی آن فوکوس خواهد کرد. همچنین هر دو پرچمدار جدید هوآوی می‌توانند بدون نیاز به کابل به مانیتور یا تلویزیون متصل شوند؛ بدین منظور از شبکه وای‌فای 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگاهرتز استفاده می‌شود. پرچمداران آینده هوآوی به قابلیتی با نام HiVision مجهز شده‌اند که دوربین اصلی می‌تواند متون و ... را تشخیص دهد یا براساس موقعیتی که در آن قرار دارید، مکان‌های دیدنی را به شما پیشنهاد دهد.

تراشه Kirin 980 قلب تپنده پرچمداران جدید هوآوی خواهد بود و آن‌طور که پیداست، این پردازنده از اسنپدراگون 845 کوالکام نیز قدرت‌مندتر خواهد بود؛ در آزمون گیک‌بنچ، Kirin 980 موفق شده در بررسی تک هسته پردازشی و تمامی هسته‌های پردازشی تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام و البته Kirin 970 را پشت سر بگذارد.

با تمامی این قابلیت‌ها، به‌نظر می‌رسد پرچمداران جدید هوآوی چندان ارزان نخواهند بود؛ قیمت میت 20 در حدود 840 دلار و میت 20 پرو در حدود 1115 دلار اعلام شده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۷/۸
رضا خالی بند هنگ جی رقیب جی ال ایکس هم نیست مشخصه رقیب اصلی هواوی سامسونگه بعدش اپل کسی اصلا به هنگ جی بوت لوپی پیکسل سوز توجه هم نمیکنه Hang Is Good

محمد

۱۳۹۷/۷/۸
آخه هنگ جی هم شد برند همین هواوی ارزشش صد تای هنگ جی بوت لوپیه که بیبشترین خرابی رو داره

salim

۱۳۹۷/۷/۸
واقعا خنده داره خوشم میاد فن های سامسونگ و اپل چیزی نگفتن چون میدونن امسال هواوی سنگ تموم گذاشته و شاید به جرات بتونم بگم امسال هیچ گوشیی نتونه با میت هاش رقابت کنه بعد الجی باز ها چی میگن این وسط اخه الجی در حدی نسیت ک حتی اعلام موجودیت کنه ک بخواد رقیبی حساب بشه هواوی اخه لعنتی ها عاشقتونم چطور خودتون رو با هواوی مقایسه میکنید چطور فکر کردین ک به این نتیجه رسیدین ک الجی بهتر از هواویه

رضا

۱۳۹۷/۷/۷
بازم حبابی چینی و تقلیذ و کپی برداری و عوام فریبی تشخیص صداش که کپی از الجیه

رضا

۱۳۹۷/۷/۷
چرا نوشتی رقبایی برای سامهنگ هنگ 9 و سیب های گندیده اپل هستند رقبایی برایی الجی هستند چون اون دو تا سامهنگ و اپلو می گم اصلا وابدا در حد الجی نیستن البته در کل باید گفتش که الجی بی رقیبه حبابیم در ندش نیست