خانهاخبار
تماشا کنید: تیزر جدید پرچمداران میت 20 با تمرکز روی تراشه Kirin 980

تماشا کنید: تیزر جدید پرچمداران میت 20 با تمرکز روی تراشه Kirin 980

هوآوی پرچمداران سری میت 20 را با تراشه Kirin 980 ارائه خواهد داد و در تیزر جدیدی که منتشر شده است، به پردازنده پرچمداران میت 20 و میت 20 پرو توجه می‌شود.
۱۳۹۷/۷/۶

هوآوی تا چند هفته دیگر از پرچمداران سری «میت 20» به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد و این موضوع باعث شده است تا در طی روزهای اخیر شایعات بیشتری از جانشین میت 10 و میت 10 پرو منتشر شود. شرکت چینی تاکنون تیزرهای مختلفی را منتشر کرده است تا عطش علاقه‌مندان را برای معرفی گوشی‌های جدید افزایش دهد و در آخرین تیزر ارائه شده، شرکت چینی روی پردازنده میت 20 و میت 20 پرو متمرکز شده است.

هوآوی در اواخر ماه اوت در نمایشگاه IFA 2018 اعلام کرد که پرچمداران سری میت 20 را با تراشه Kirin 980 عرضه خواهد کرد. چیپ‌ست Kirin 980 اولین تراشه موبایلی محسوب می‌شود که برمبنای فرآیند ساخت 7 نانومتری توسعه پیدا کرده است؛ البته اپل نیز تراشه Apple A12 Bionic را معرفی کرده که لیتوگرافی 7 نانومتری دارد. آن‌طور که در بنچمارک‌ها پیداست، Kirin 980 عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل یا حتی تراشه موبایلی اسنپدراگون 845 کوالکام دارد. همچنین هوآوی خود مدعی است که پردازنده جدیدش 37 درصد قدرت‌مندتر شده است و از نظر مصرف انرژی، 32 درصد نسبت به اسنپدراگون 845 کوالکام بهینه‌تر خواهد بود. همچنین به صورت جداگانه، هوآوی اعلام کرد که تراشه Kirin 980 قادر است با پردازنده موبایلی Apple A12 Bionic رقابت کند و چیپ‌ست جدید اپل را شکست دهد؛ هرچند فعلا مشخص نیست که این ادعا تا چه اندازه صحت دارد.

image

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری که گوشی‌های جدید هوآوی ارائه خواهند داد، باید گفت میت 20 پرو و میت 20 با دوربین سه‌تایی همراه خواهند بود؛ البته مشخصات دوربین پرچمداران 2018 هوآوی متفاوت است. جدا از آن، جانشین میت 10 و میت 10 پرو در نمایشگر و حسگر اثرانگشت با یک‌دیگر تفاوت دارند؛ هوآوی برای میت 20 پرو از یک نمایشگر OLED با لبه‌های منحنی استفاده کرده است اما میت 20 با نمایشگر OLED بدون انحنا عرضه خواهد شد. همچنین در بالای نمایشگر میت 20 پرو، بریدگی ضخیم‌تری نسبت به ناچ میت 20 وجود دارد؛ علت این امر تجهیز نسخه «پرو» میت 20 به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی خواهد بود. میت 20 فاقد بریدگی ضخیم است و ناچ بسیار کوچکی دارد که شبیه به قطره آب است؛ درون این زائده کوچک دوربین سلفی قرار می‌گیرد.

همان‌طور که گفته شد، حسگر اثرانگشت نیز دیگر تفاوت عمده میان میت 20 و میت 20 پرو خواهد بود؛ نسخه استاندارد میت 20 به حسگر اثرانگشت در قاب پشتی مجهز می‌شود و هوآوی مدل «پرو» را با سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش عرضه خواهد کرد. چینی‌ها برای اینکه از عملکرد حسگر اثرانگشت درون نمایشگر اطمینان حاصل کنند؛ با کوالکام وارد همکاری شده‌اند و پرچمدار خود را به حسگر اثرانگشت اولتراسونیک کوالکام مجهز خواهند کرد.

در رابطه با زمان عرضه یا قیمت احتمالی پرچمداران 2018 هوآوی اطلاعاتی در دست نیست؛ آیا شرکت چینی مانند سامسونگ و اپل پرچمدار جدیدش را با قیمت سرسام‌آور عرضه خواهد کرد یا تصمیم می‌گیرد با قیمت رقابتی، آیفون‌های 2018 اپل و گلکسی نوت 9 سامسونگ را به چالش بکشد. انتظار داریم میت 20 و میت 20 پرو به سیستم‌عامل اندروید پای 9.0 و رام EMUI 9 مجهز شده‌ باشند. هر دو گوشی در تاریخ 16 اکتبر به صورت رسمی معرفی خواهند شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۳۹۷/۷/۶
حتی بهترین گوشی هم باشه فرقی نمی کنه کدام برند خرید گوشی برای خیلی ها ارزو شده دیگه کسی اهمیت نمیده کدوم برند خوبه