خانهاخبار
احتمال معرفی یک گوشی هوشمند سامسونگ از سری Galaxy A با اسنپ‌دراگون 845

احتمال معرفی یک گوشی هوشمند سامسونگ از سری Galaxy A با اسنپ‌دراگون 845

گزارش شده است که سامسونگ یک گوشی هوشمند از سری Galaxy A را با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 در دست توسعه دارد. گفته می‌شود که این گوشی احتمالا به صورت محدودی عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۶/۲۶

یکی از منابع آگاه چینی گزارش کرده است که سامسونگ یک گوشی هوشمند تازه را از سری Galaxy A خود در دست توسعه دارد و قصد دارد آن را به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 مجهز کند. همان‌طور که می‌دانید، اسنپ‌دراگون 845 در حال حاضر تازه‌ترین پلتفرم موبایلی پرچمدار کمپانی کوالکام به شمار می‌رود و سامسونگ از آن در سایر پرچمداران 2018 ازجمله سری Galaxy S9 و Galaxy Note 9 بهره گرفته است. از طرفی شایعه شده است که این غول تکنولوژی در نظر دارد تا ماه آینده اولین گوشی هوشمند خود را با 4 دوربین و تحت عنوان Galaxy A9 Star معرفی کند اما ظاهرا این مدل به اسنپ‌دراگون 845 مجهز نمی‌شود.

image

در خلال سال‌های اخیر رقابت در بازارهای آسیایی چین و هند برای سامسونگ بسیار دشوار شده است چراکه اغلب سازندگان چینی محصولات سطح بالای خود را با قیمتی بسیار کمتر از گوشی‌های این سازنده روانه بازار می‌کنند و همین موضوع باعث شده است سهم این غول تکنولوژی کره‌ای در بازارهای بزرگ مذکور به تدریج کاهش یابد. اگر سامسونگ واقعا یک گوشی سطح بالا از سری Galaxy A خود را با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 توسعه دهد، پیش بینی می‌شود که این گوشی در جهت تلاش برای افزایش سهم بازار تنها در کشورهای چین و احتمالا هند عرضه شود. همان‌طور که اشاره کردیم، رقابت در برخی بازارها بسیار دشوار شده و سامسونگ به استفاده از استراتژی‌های دیگری مانند عرضه پرچمداران تاشو یا گوشی‌های مجهز به 4 دوربین روی آورده است. بدین ترتیب عرضه گوشی Galaxy A با پردازنده پرچمدار و سطح بالا هم می‌تواند سامسونگ را یک قدم دیگر در تحقق این رویکرد انحصاری به پیش براند. از طرفی هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ قصد دارد این گوشی هوشمند مرموز را واقعا روانه بازار کند یا این گزارش تنها در نتیجه آزمون‌های بخش تحقیق و توسعه آن منتشر شده است.

توسعه یک گوشی از سری Galaxy A آن هم با پردازنده داخلی پرچمدار حتی اگر تنها در دو بازار عرضه شود، می‌تواند پلی میان گوشی‌های میان رده و پرچمدار سامسونگ قلمداد شود. این گوشی احتمالا روانه بازارهای اروپایی و آمریکایی نخواهد شد چراکه میزان فروش پرچمداران سری‌های Galaxy S و Galaxy Note در آن‌ها برای سازنده مورد قبول به نظر می‌رسد. عرضه Galaxy A با پردازنده پرچمدار اما قیمت تقریبا مناسب می‌تواند پرچمداران برندهای چینی ازجمله شیائومی و هوآوی را در بازارهای هند و چین به چالش بکشد. این گوشی Galaxy A الزاما امسال معرفی نمی‌شود و ممکن است در سه ماهه اول سال 2019 شاهد رونمایی از آن باشیم؛ چراکه تازه‌ترین پلتفرم موبایلی کوالکام دسامبر امسال رونمایی می‌شود و به همین خاطر قیمت نسل قبلی (اسنپ‌دراگون 845) پس از معرفی رسمی آن کاهش می‌یابد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علیمردانی

۱۳۹۷/۶/۲۶
سامسونگ اگزینوس استفاده نکنه اسنپ دراگون 845 پیش کش !!!!
امیدوارم سامسونگ در A 2019 حداقل در یک مدل Snapdragon 710 استفاده کنه .