خانهاخبار
آغاز عرضه Y35 digiFilm؛ بازگشت یاشیکا پس از 15 سال

آغاز عرضه Y35 digiFilm؛ بازگشت یاشیکا پس از 15 سال

مالک فعلی و هنگ‌کنگی یاشیکا سرانجام عرضه دوربین Yashica Y35 digiFilm را آغاز کرد. بازخوردهای اولیه درباره این دوربین متفاوت است.
۱۳۹۷/۶/۲۵
دوربین «یاشیکا وای35 دیجی‌فیلم» با شش نوع فیلم دیجیتال

سرانجام، عرضه دوربین Yashica Y35 digiFilm (در ابتدا برای حامیان مالی این پروژه) آغاز شد. همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شده بود، طراحان Y35 کوشیده‌اند فناوری روز دیجیتال را در کالبدی سنتی به کار بگیرند. یکی از مهم‌ترین اجزای این دوربین، کارتریجی موسوم به دیجی‌فیلم (فیلم دیجیتال) است که داخل بدنه قرار می‌گیرد و ضمن ذخیره عکس‌های گرفته شده، تنظیماتی همچون ایزو، رنگ و فیلترهای دیجیتال را نیز مشخص می‌کند. در واقع این دست از تنظیمات، نه روی دوربین بلکه از پیش روی همین فیلم دیجیتال تعیین شده‌اند. یاشیکا به همین علت دیجی‌فیلم‌های متفاوتی طراحی کرده است که کاربر می‌تواند در شرایط مختلف و بسته به نیاز خود هر کدام را که خواست در دوربین جای دهد و در شرایطی دیگر، آن را با دیجی‌فیلم دیگری عوض کند. تاکنون شش نوع دیجی‌فیلم برای دوربین Yashica Y35 digiFilm طراحی شده است که دیجی‌فیلم‌های ایزو 1600، ایزو 400، و ایزو 200 از آن جمله هستند.

ظاهراً بازخوردهای اولیه درباره این دوربین، آنگونه نیست که انتظار می‌رفت. برای مثال، برخی کاربران از کیفیت ساخت دوربین شکایت دارند و برخی دیگر از ظاهر آن که شبیه اسباب‌بازی است گلایه می‌کنند. کیفیت لنز و موادی که در ساخت دوربین به کار رفته است نیز از دیگر مواردی است که گلایه عده‌ای را به دنبال داشته است. گویا مشکلاتی از این دست، ناخرسندی کسانی را که با یاشیکاهای بادوام قدیمی کار کرده‌اند برانگیخته است.

دوربین عکاسی یاشیکا وای35 دیجی‌فیلم

از نظر برخی کاربران، «یاشیکا وای35 دیجی‌فیلم» یادآور دوربین‌های ارزان‌قیمتی است که به‌صورت «دوربین روی تراشه» طراحی شده‌اند و می‌توان نمونه‌های مختلف آن را در فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی سراسر جهان پیدا کرد.

اما با وجود همه این انتقادها باید توجه داشت که پروژه بازگشت یاشیکا از همان ابتدا نیز در صدد احیای یاشیکاهای پرآوازه قدیمی و رقابت با بزرگان دنیای عکاسی نبود.

انتظار می‌رود که با گذشت زمان، بررسی‌های دقیق‌تر (و شاید منصفانه‌تری) درباره این دوربین صورت بگیرد. در این صورت بهتر می‌توان قضاوت کرد که «یاشیکا وای35 دیجی‌فیلم» واقعاً چگونه دوربینی است.

طبق سنت رایج در کارزارهای کیک‌استارتر، نخستین یاشیکاهای تولید شده، ابتدا در اختیار حامیان مالی پروژه قرار گرفتند و عرضه آن به مشتریان دیگر، پس از آن صورت خواهدگرفت. این دوربین هم‌اکنون در فروشگاه‌ «لین کراوفرود» هنگ‌کنگ به نمایش درآمده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)