خانهاخبار
گوشی میان‌رده هوآوی میت 20 لایت معرفی شد؛ نمایشگر 6.3 اینچی و چهار دوربین

گوشی میان‌رده هوآوی میت 20 لایت معرفی شد؛ نمایشگر 6.3 اینچی و چهار دوربین

گوشی هوآوی میت 20 لایت با نمایشگر 6.3 اینچی و چهار دوربین در فروشگاه‌های لهستان و آلمان لیست شده است؛ این مدل 400 یورویی از تاریخ 9 سپتامبر عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۶/۶

هوآوی پرچمداران جدید خود را از سری «میت 20» در ماه اکتبر (نیمه دوم مهر) معرفی خواهد کرد؛ میت 20 و میت 20 پرو دو پرچمدار جدیدی است که هوآوی برای عرضه آن‌ها برنامه‌ریزی کرده و هم‌اکنون این دو گوشی را توسعه می‌دهد. اما سری میت 20 شامل یک مدل ارزان‌قیمت‌تر خواهد بود که با پسوند لایت از نسخه‌های پرچمدار متمایز شده است. با اینکه هوآوی میت 20 لایت به صورت رسمی معرفی نشده است اما می‌توانید آن‌را پیش‌خرید کنید. پیش‌فروش مدل مذکور در آلمان و لهستان آغاز شده است و سفارش مشتریان در تاریخ 9 سپتامبر به آن‌ها تحویل داده خواهد شد.  

image

می‌توانید در ادامه، به مشخصات فنی هوآوی میت 20 لایت به طور خلاصه نگاهی بیاندازید:

  • سیستم‌عامل: اندروید اوریو 8.1 با رام EMUI 8.2
  • نمایشگر: 6.3 اینچی FHD+ با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل؛ از نوع IPS LCD
  • تراشه: Kirin 710 با هشت هسته پردازشی؛ پردازنده مبتنی بر فرآیند ساخت 12 نانومتری
  • حافظه رم: چهار یا شش گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • دوربین اصلی: دوگانه؛ 24 (با دیافراگم F1.8) و 2 مگاپیکسلی 
  • دوربین سلفی: دوگانه؛ 20 (با دیافراگم F2.0) و 2 مگاپیکسلی
  • مشخصات دیگر: بلوتوث 4.2، وای‌فای ac، جی‌پی‌اس، مودم LTE، حسگر اثرانگشت، جک 3.5 میلی‌متری صدا، NFC، پورت یواس‌ب تایپ سی
  • باتری: 3750 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع
  • ابعاد: 158.3 در 75.3 در 7.6 میلی‌متر / وزن: 172 گرم
image

هوآوی جدیدترین میان‌رده خود را که میت 20 لایت نامیده می‌شود؛ با طراحی متفاوت نسبت به نسل قبل ارائه می‌دهد. در مدل قبل شاهد استفاده از یک صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد 18:9 بودیم اما میت 20 لایت که جانشین میت 10 لایت است، از نمایشگری کشیده‌تر با نسبت ابعاد 19.5 به 9 بهره می‌گیرد؛ شرکت چینی مانند دیگر گوشی‌های هوشمندی که با برند خود یا برند آنر عرضه کرده است، در بالای صفحه‌نمایش بریدگی اعمال نموده و دوربین سلفی دوگانه و بلندگوی مخاطب را درون آن جای داده است. به همین جهت، میت 20 لایت در اطراف صفحه‌نمایش خود حاشیه‌های بسیار باریکی دارد؛ البته شرکت چینی موفق نشده است تا حاشیه‌ی پایین نمایشگر را حذف کند. با وجود همه این تغییرات، هوآوی مدعی است که بیشتر از 81 درصد از پنل جلوی گوشی با نمایشگر 6.3 اینچی پوشانده شده که برای یک میان‌رده نظیر میت 20 لایت رقم قابل‌قبولی به شمار می‌رود.

image

دکمه‌ی پارو و کلید یکپارچه تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست دستگاه قرار دارد و در قاب پشتی نیز شاهد جای‌گیری سنسور اثرانگشت و دوربین اصلی دوگانه هستیم. طراحی میت 20 لایت بیشتر از آنکه به پرچمداران سری «میت 20» شباهت داشته باشد (با درنظر گرفتن تصاویر فاش شده)، به نسل قبل یعنی میت 10 شباهت دارد؛ سنسورها و حسگر اثرانگشت درون یک بافت متفاوت به‌کار گرفته شده‌اند که باعث جذابیت هرچه بیشتر هوآوی میت 20 لایت می‌شود. لوگوی شرکت چینی نیز در قاب پشتی قابل مشاهده است.

تراشه Kirin 710 در میان‌رده هوآوی میت 20 لایت مورد استفاده قرار گرفته است؛ این پردازنده از هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.2. گیگاهرتز بهره می‌گیرد که چهار هسته آن از نوع Cortex A73 است. به همین جهت، قدرت پردازشی بالایی از سوی چیپ‌ست Kirin 710 ارائه می‌شود. واحد پردازشگر گرافیکی Mali-G51MP4 نیز در تراشه مذکور مورد استفاده قرار گرفته. از نظر توان پردازشی، می‌توان گفت که محصولات مجهز به تراشه Kirin 710 توان پردازشی بالاتری نسبت به میان‌رده‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 636 کوالکام ارائه می‌دهند؛ البته شرکت هوآوی تراشه مذکور را برای رقابت با اسنپدراگون 710 کوالکام توسعه داده است. چهار گیگابایت رم از دیگر مشخصاتی است که در هوآوی میت 20 لایت از آن استفاده شده؛ البته نسخه دیگری با شش گیگابایت رم عرضه خواهد شد. فضای ذخیره‌سازی در مدل پایه 64 گیگابایت است اما هنوز نمی‌دانیم نسخه رده‌بالا با چه فضای ذخیره‌سازی ارائه خواهد شد و آیا شاهد ارائه مدل 128 گیگابایتی از میت 20 لایت خواهیم بود یا خیر.

image

در قاب پشتی هوآوی میت 20 لایت می‌توانید دو سنسور 20 و 2 مگاپیکسلی را مشاهده کنید. سنسور اصلی 20 مگاپیکسلی بوده و لنزی با دیافراگم F1.8 دارد؛ همچنین سنسور 2 مگاپیکسلی که آن‌را همراهی می‌کند، به ثبت تصاویر با افکت بوکه کمک خواهد کرد. در جلوی گوشی نیز شاهد جای‌گیری دو سنسور 20 و 2 مگاپیکسلی هستیم که سنسور اصلی لنزی با دهانه F2.0 دارد. آنچه باعث تمایز این گوشی میان‌رده از رقبایش در زمینه عکاسی می‌شود؛ هوش مصنوعی است که تأثیر خود را در هنگام عکاسی نشان خواهد داد. براساس سوژه‌ای که از آن عکس می‌گیرد (انسان، گل، چشم‌انداز یا ...) برخی از تنظیمات دوربین به صورت خودکار تغییر پیدا می‌کند تا نتیجه نهایی بتواند نظر شما را به خود جلب نماید. همچنین دوربین اصلی می‌تواند تصاویر پرتره استودیویی به ثبت برساند که خیره‌کننده است. بد نیست اشاره کنیم که با دوربین اصلی می‌توانید ویدیوهایی با رزولوشن 4K به ثبت برسانید.

باتری 3750 میلی‌آمپر ساعت گوشی هوآوی میت 20 لایت به شما تضمین می‌دهد که حداقل برای یک روز نیازی به شارژ مجدد دستگاه خود ندارید. همچنین می‌توانید به سرعت باتری گوشی را شارژ کنید زیرا میان‌رده جدید شرکت چینی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند؛ البته مشخص نیست این مدل از شارژ سریع 18 واتی مانند پرچمداران هوآوی پشتیبانی خواهد کرد یا خیر. برای شارژ گوشی نیز پورت USB-C درنظر گرفته شده است.

image

در رابطه با قیمت میت 20 لایت نمی‌توان به طور مشخص صحبت کرد؛ در لهستان این گوشی با قیمت 370 یورو به فروش می‌رسد و در آلمان نیز قیمت این مدل 435 یورو اعلام شده است. همچنین میان‌رده مذکور به رنگ مشکی، آبی و طلایی عرضه خواهد شد؛ در تمامی مدل‌ها حاشیه‌های اطراف نمایشگر مشکی بوده و همچنین پنل پشتی از جنس شیشه است. 

برخلاف میت 20 لایت که اخیرا از سوی هوآوی معرفی شده است، میت 20 و میت 20 پرو احتمالا دوربین سه‌گانه خواهند شد؛ همچنین شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد نسخه «پرو» با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر همراه شده است یا حتی قابلیتی مانند سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی دارد. پردازنده Kirin 980 که در تاریخ 31 اوت معرفی خواهد شد؛ قلب تپنده پرچمداران میت 20 و میت 20 پرو خواهیم بود. انتظار داریم تا چند روز آینده جزئیات بیشتری از سری «میت 20» از سوی شرکت هوآوی اعلام شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

پیمان

۱۳۹۷/۶/۶
کم کم گوشی هم داره شبیه ماشینای خارجی میشه که فقط دست فوتبالیستا و عاقازاده هاست :smirk::smirk::smirk::smirk::smirk:

ali

۱۳۹۷/۶/۶
اروپایی ها از ما احمق ترن چون بیشتر از ما هواوی میخرن

ali_micro_f

۱۳۹۷/۶/۶
گوشی خوبیه

علیرضا ناصری

۱۳۹۷/۶/۶
400 یورو؟
۵ میلیون دیگه درسته؟