خانهاخبار
عربستان سعودی به دنبال تصاحب شرکت تسلا!

عربستان سعودی به دنبال تصاحب شرکت تسلا!

مدیر عامل تسلا به تازگی به عرضه خصوصی سهام این شرکت اشاره کرده است. گزارش‌ها از احتمال فروش آن به عربستان سعودی خبر می‌دهند.
۱۳۹۷/۵/۲۴

در هفته گذشته مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک از برنامه خود برای تبدیل این کمپانی به یک شرکت خصوصی پرده برداشت. ماسک این موضوع را در توییتر خود اعلام کرد. به نظر می‌رسد ماسک به دنبال جذب سرمایه بیشتر برای افزایش فعالیت‌های این کمپانی است. گفته می‌شود ارزش هر سهم شرکت تسلا برابر با 420 دلار است و عربستان سعودی قصد خرید آن را دارد.

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی بلومبرگ منتشر شده، عربستان سعودی که هم اکنون کمتر از 5 درصد سهام شرکت تسلا را در اختیار دارد به دنبال مشارکت بیشتر در طرح خصوصی‌سازی ایلان ماسک است. در گذشته ماسک اعلام کرده بود سرمایه لازم برای این کار وجود دارد ولی به علت قوانین ایالات متحده آمریکا و کمیسیون مربوط به فروش سهام ممکن است مشکلاتی برای عملی کردن این ایده ایجاد شود.

image

یکی از مواردی که می‌تواند در فروش تسلا و عقب‌نشینی عربستان سعودی تاثیر داشته باشد، ارزش 82 میلیارد دلاری این شرکت است. ایلان ماسک 20 درصد سهام تسلا را در اختیار دارد و اعلام کرده قصد فروش سهام خود را ندارد. با توجه به این موضوع خریداران برای تصاحب تسلا باید مبلغی بیش از 60 میلیارد دلار به سهام‌داران آن پرداخت کنند. شاید خرید این شرکت برای بسیاری از سرمایه‌گذاران مناسب نباشد چرا که زمان طولانی برای بازگشت سرمایه نیاز است و خریدار باید برنامه بلندمدتی برای آن داشت.بنابر این دلایل عربستان سعودی یکی از خریداران مناسب برای شرکت تسلا محسوب می‌شود.

image

به احتمال زیاد عربستان سعودی تسلا را به عنوان بخش بزرگی از صنعت خودروهای برقی در آینده می‌داند و تنها عملکرد آن را در زمان حاضر مدنظر قرار نداده است. لازم به ذکر است، ایلان نزدیک به یکسال بوده که احتمال خصوصی شدن تسلا را بررسی می‌کند. شاید برخی از سهام‌داران تسلا نسبت به این موضوع علاقه داشته باشند، با این حال نمی‌توان منتظر فروش تسلا در آینده نزدیک بود. عربستان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در سراسر جهان محسوب می‌شود بنابراین سرمایه‌گذاری آن در یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده خودروهای برقی می‌تواند موضوع جذابی باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بات

۱۳۹۷/۵/۲۴
ما عربستان را زیر پا له خواهیم کرد