خانهاخبار
پرچمدار مرموز POCOPHONE F1 شیائومی در تصاویر زنده فاش شد

پرچمدار مرموز POCOPHONE F1 شیائومی در تصاویر زنده فاش شد

شیائومی یک گوشی پرچمدار تازه را به نام POCOPHONE F1 در دست توسعه دارد. تصاویر زنده متعددی منتسب به این گوشی منتشر شده و طراحی ظاهری آن را به نمایش گذاشته است.
۱۳۹۷/۵/۱۸

دو روز پیش تصاویر گوشی مرموز پرچمدار Xiaomi Pocophone F1 در یک وب‌سایت فروشگاهی رومانیایی فاش شد و حالا شاهد انتشار تصاویر زنده تازه‌تری منتسب به آن هستیم. این تصاویر هم درواقع توسط همان فروشگاه رومانیایی که گوشی Pocophone F1 را در مرحله پیش فروش ارائه کرده است، منتشر شده‌اند.

image

اولین تصویر فاش شده گوشی تازه شیائومی را از نمای روبرو به نمایش می‌گذارد و تأیید می‌کند که بریدگی حاشیه (ناچ) در طراحی آن به کار رفته است. همچنین باتوجه به این تصویر شاهد هستیم که فلش LED، بلندگوی مکالمه و دوربین 20 مگا پیکسلی درون این بریدگی حاشیه تعبیه شده‌اند. علاوه بر موارد مذکور، حسگرهای دیگری هم در این حاشیه نه چندان کوچک طراحی شده‌اند و باتوجه به برچسب روی صفحه نمایش گوشی Pocophone F1 برای تشخیص چهره هوشمند کاربر از حسگر IR (اینفرارد) بهره می‌برد.

image

روی این برچسب شفاف همچنین درج شده است که پرچمدار شیائومی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی و ماشین هوش مصنوعی این سازنده قدرت می‌گیرد و به سیستم خنک کننده داخلی هم مجهز شده است. ظرفیت باتری Pocophone F1 معادل 4000 میلی آمپر ساعت درج شده است و همچنین از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 هم پشتیبانی می‌کند.

تصویر زنده دیگری هم از این گوشی منتشر شده است که صفحه نمایش آن را در حالت روشن به نمایش می‌گذارد. در این تصویر شاهد طراحی حاشیه نه چندان باریکی در قسمت پایین پنل نمایش Pocophone F1 هستیم که اصلا از حاشیه به کار رفته در طراحی ظاهری گوشی‌های Mi 8 شیائومی باریک‌تر نشده است.

 

علاوه بر تصاویر فوق همچنین دو تصویر دیگر از گوشی Pocophone F1 منتشر شده است که آن را از نمای پشتی به نمایش می‌گذارد. باتوجه به تصویر مقابل شاهد طراحی فلزی آبی در پنل پشتی این گوشی هستیم. نحوه طراحی و چینش ماژول دوربین اصلی در این تصویر هم مانند همان تصویری به نظر می‌رسد که قبلا در اسناد مجوز FCC منتشر شده بود. اغلب گوشی‌های شیائومی که امسال عرضه شده‌اند و از دوربین دوگانه بهره می‌برند، از طراحی تقریبا مشابهی هم برخوردارند. حالا تصویر pocophone F1 از طراحی متفاوتی خبر می‌دهد و نشان دهنده تغییر موضع سازنده در طراحی ظاهری گوشی‌های تازه‌تر آن است.

دور این لنزها مانند گوشی نوبیا یک حلقه قرمز طراحی شده و همچنین حسگر اثرانگشت هم زیر آن‌ها قرار گرفته است. همچنین جالب است که این سیستم شامل حسگر اثرانگشت و لنزهای دوگانه در یک ماژول واحد قرار گرفته‌اندو فلش LED دوگانه هم آن‌ها را همراهی می‌کند.

سایر تصاویر کناره‌های گوشی Pocophone F1 را به نمایش می‌گذارند. درگاه سیم کارت در کناره سمت چپ و پورت ارتباطی USB Type-C در لبه پایین بدنه و در میان شیارهای دوگانه تعبیه شده‌اند اما جالب است بدانید که این دو قسمت مجزا به بلندگوهای استریو دوگانه متعلق نیستند بلکه قسمتی از آن‌ها به هدفون مربوط می‌شود. دکمه‌های تنظیم صدا و قفل گوشی در کناره سمت راست تعبیه شده‌اند و همچنین جک هدفون 3.5 میلی متری هم در لبه بالایی بدنه دیده می‌شود.

تصویر متعلق به جعبه هم نشان می‌دهد که شیائومی این بار تصمیم گرفته است جعبه گوشی تازه خود را با نمای رنگی عرضه کند. این سازنده پیش از این معمولا از رنگ مشکی برای جعبه پرچمداران اخیر خود استفاده کرده بود در حالی که حالا شاهد طراحی جعبه گوشی Pocophone F1 به رنگ زرد هستیم.

برچسبی که روی این جعبه چسبانده شده نشان می‌دهد که متعلق به نسخه‌ای با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است. این برچسب همچنین تأیید می‌کند که گوشی مذکور از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند. سایر مشخصاتی که روی برچسب تصاویر فوق درج شده بود، روی برچسب این جعبه هم دیده می‌شوند و براساس اطلاعات مندرج بر جعبه این گوشی به نظر می‌رسد که شیائومی در نظر دارد یک قاب محافظ شفاف و انعطاف پذیر هم به همراه گوشی Pocophone F1 عرضه کندو

براساس منبع انتشار این خبر، گوشی pocophone F1 از اواسط ماه سپتامبر روانه بازار اروپا می‌شود و احتمالا در هفته اول ماه اکتبر هم شاهد ورودش به بازارهای آسیایی خواهیم بود. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که قیمت نسخه استاندارد این گوشی حداقل 420 یورو خواهد بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)