خانهبررسی‌ها
مقایسه پرچمداران Galaxy Note 8 و G7 ThinQ

مقایسه پرچمداران Galaxy Note 8 و G7 ThinQ

گوشی‌های Galaxy Note 8 و G7 ThinQ از بهترین پرچمداران موجود در بازار هستند که طرفداران به خصوصی دارند. در این مطلب قصد داریم این دو گوشی سطح بالا را از هر نظر با هم مقایسه کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۵/۸

گوشی‌های Galaxy Note 8 سامسونگ و G7 ThinQ ال جی در حال حاضر از بهترین پرچمداران توانمند موجود در بازار به شمار می‌روند. اما آیا Galaxy Note 8 که در اکتبر سال 2017 معرفی شد همچنان قادر است پرچمدار ال جی را که امسال به بازار راه یافت مغلوب خود کند؟ آیا وقتش رسیده است که دارندگان گوشی Galaxy Note 8 دستگاه خود را به Galaxy S9 Plus ارتقا دهند یا منتظر بمانند تا Galaxy Note 9 معرفی شود؟ آیا وقتش رسیده است که دارندگان G6 ال جی گوشی خود را به G7 ThinQ ارتقا دهند؟ در مطلب پیش رو که به مقایسه گوشی‌های مذکور پرداخته است امیدواریم بتوانیم برای این سوالات پاسخی درخور پیدا کنیم. هر دو گوشی Galaxy Note 8 و G7 ThinQ با آن حاشیه‌های بسیار باریک و نسبت نمایش جالب توجه در سطح پرچمدار معرفی شده‌اند. البته Note 8 در ابتدای عرضه کمی گران‌تر بود اما حالا کمپانی سامسونگ آن را با تخفیف ارائه می‌کند و قیمت فروشش تقریبا هم سطح G7 ThinQ است. از طرفی سری G ال جی و Note سامسونگ برای مخاطبان متفاوتی طراحی شده‌اند و به همین خاطر باید مقایسه‌مان را به موضوعات مختلف از برند، طراحی و همچنین ویژگی‌های اختصاصی گسترش دهیم.

صفحه نمایش‌ها در این دو دستگاه تقریبا هم اندازه طراحی شده‌اند اما پنل Galaxy Note 8 کمی بزرگ‌تر است. این دو از وضوح تصویر کواد اچ دی پلاس، نسبت نمایش 18.5:9 / 19.5:9 و صفحه Always On بهره می‌برند و محافظ Corning Gorilla Glass 5 هم روی پنل‌شان را پوشانده است. پرچمداران مذکور از پردازنده اسنپ‌دراگون و پردازنده گرافیکی Adreno GPU قدرت می‌گیرند اما مدل آن‌ها کمی متفاوت است. حافظه داخلی در نسخه استاندارد آن‌ها 64 گیگابایت است و هر دوی‌شان را می‌توان به کمک کارت حافظه جانبی microSD ارتقا داد. Galaxy Note 8 و G7 ThinQ به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده‌اند و دوربین سلفی تکی‌شان یک لنز 8 مگا پیکسلی دارد. باتری‌های غیرقابل تعویض این فبلت‌ها تقریبا هم اندازه طراحی شده است و هر دو از تکنولوژی شارژ سریع و بی سیم پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این موارد Note 8 و G7 همچنین هر دو دارای قابلیت‌های Wi-Fi، بلوتوث نسخه 5.0، USB Type-C، مجوز IP68، Google Pay، جک هدفون 3.5 میلی متری، حسگر اثرانگشت در پنل پشتی و امکان شارژ بی سیم هستند.

برای مقایسه اجمالی Galaxy Note 8 سامسونگ و G7 ThinQ ال جی به جدول زیر که مشخصات فنی آن‌ها را در بر گرفته است توجه کنید. سپس برای مطالعه مشخصات به ادامه مطلب توجه کنید تا جزئیات هر کدام از این پرچمداران را در همه زمینه‌ها برایتان شرح دهیم. شما هم می‌توانید پس از مطالعه این بررسی دقیق  و در نظر گرفتن همه مزیت‌ها و معایب، برنده این میدان را انتخاب کنید.

مشخصات کلی

دستگاهGalaxy Note 8G7 ThinQ
صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.3 اینچی Super AMOLED با وضوح تصویر 2960 در 1440، نسبت نمایش 18.5:9 و تراکم پیکسلی 521، محافظ صفحه Gorilla Glass 5، HDR10، قابلیت Always On

صفحه نمایش 6.1 اینچی IPS LCD با بریدگی حاشیه (ناچ)، وضوح تصویر 3120 در 1440، نسبت نمایش 19.5:9، تراکم پیکسلی 564، محافظ Gorilla Glass 5، Dolby Vision، HDR10، DCI-P3، Always On

پردازنده

کوالکام اسنپ‌دراگون 835 با 8 هسته پردازشی و قدرت فرکانس 2.35 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Adreno 540 / اگزینوس 8895 با 8 هسته پردازشی و قدرت فرکانس 2.3 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP20

کوالکام اسنپ‌دراگون 845، 8 هسته‌ای با قدرت پردازش 2.80 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Adreno 630 GPU

حافظه رم

6 گیگابایت

4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی

64 گیگابایت، قابل ارتقا با کارت جانبی microSD

64 / 128 گیگابایت، قابل ارتقا به کمک کارت جانبی microSD

دوربین‌ها

لنز اصلی 12 مگا پیکسلی، دیافراگم 1.7، OIS، PDAF، فلش LED، HDR خودکار، بزرگنمایی اپتیکال دوبرابر

لنز ثانویه 12 مگا پیکسلی، دیافراگم 2.4، OIS، PDAF، فلش LED، HDR خودکار

دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی، دیافراگم 1.7، HDR خودکار، AF

16 مگا پیکسلی، دیافراگم 1.6، OIS، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لیزری،  فلش LED

16 مگا پیکسلی، دیافراگم 1.9، OIS، فلش، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لیزری

دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.9، کیفیت 1080

باتری

3300 میلی آمپر ساعتی غیرقابل تعویض، تکنولوژی شارژ بی سیم سامسونگ

3000 میلی آمپر ساعتی غیرقابل تعویض، پشتیبانی از شارژ سریع نسخه 3.0، امکان شارژ بی سیم PMA

ابعاد و وزن

162.5 × 74.8 × 8.6 میلی متر، 173 گرم

153.2 × 71.9 × 7.9 میلی متر، 162 گرم

سایر ویژگی‌ها

Wi-Fi، USB Type-C، بلوتوث نسخه 5.0، Samsung Pay، گوگل پلی، مجوز IP68، جک هدفون 3.5 میلی متری با کیفیت صدای 32 بیتی و 384 کیلوهرتزی، حسگر اثرانگشت، DeX، بیکسبی، قابلیت تشخیص چهره سامسونگ، امکان تشخیص عنبیه، پایش ضربان قلب، حسگر SpO2، قلم استایلوس

Google Pay، مجوز IP68، جک هدفون 3.5 میلی متری با پخش صوتی باکیفیت 32 بیتی و 192 کیلوهرتزی، بلندگوهای DTS-X Sound Boombox، حسگر اثرانگشت، دکمه اختصاصی دستیار هوشمند گوگل، Google Lens و قابلیت تشخیص صدا و چهره

سیستم عامل

اندروید 7.1.1، ارتقا یافته به 8.0 اوریو

اندروید 8.0 اوریو

 

Samsung Galaxy Note 8

دوستداران سری پرچمداران Galaxy Note سامسونگ از عرضه مدل Note 8 پس از مشکلاتی که Note 7 در سال 2016 به بار آورد بسیار خوشحال شدند. Note 8 از طراحی مدرنی بهره می‌برد و برای مثال، به پنل اینفینیتی مجهز شده است و با حذف دکمه خانه و دکمه‌های راهنمای روی صفحه حالا شاهد نمایش دکمه‌های نرم افزاری عملگر روی پنل نمایش آن هستیم که تنها زمانی ظاهر می‌شوند که کاربر به آن‌ها نیاز دارد. کمی حاشیه باریک به صورت نوار در قسمت پایین صفحه نمایش این فبلت طراحی شده است که هیچ کاربردی ندارد و نمی‌دانیم آیا سازنده نمی‌توانست آن را هم حذف کند یا خیر. از طرف دیگر بلندگوی مکالمه، چراغ نوتیفیکیشن، حسگر مجاورتی، اسکنر تشخیص عنبیه و دوربین سلفی که همچنین از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند در حاشیه باریک بالای صفحه قرار گرفته‌اند. حسگر اثرانگشت در پنل پشتی کنار لنزهای دوگانه Note 8 تعبیه شده تا امکان لمس و کثیف شدن لنزها را کاهش دهد اما بارها به همین خاطر مورد انتقاد قرار گرفته است. سامسونگ همچنین طبق انتظار صفحه نمایش، قلم استایلوس و نرم افزار سیستمی این فبلت را نسبت به نسل قبلی ارتقا داده است تا میزان کارآمدی آن افزایش یابد.

اندازه صفحه نمایش در Note 8 تقریبا 6.3 اینچ گزارش شده و نسبت به پنل 5.7 اینچی در Note 5 ارتقا یافته است. این گوشی حالا از پنل فوق العاده اینفینیتی با نسبت 18.5:9 و وضوح تصویر کواد اچ دی پلاس 2960 در 1440 و تراکم پیکسلی 521 بهره می‌برد و از تکنولوژی Always On به منظور کاهش مصرف انرژی باتری استفاده می‌کند. محافظ شیشه‌ای Gorilla Glass 5 هم هر دو پنل جلو و پشتی را پوشانده است.

image

نسخه آمریکایی پرچمدار Note 8 از پردازنده 8 هسته‌ای کوالکام اسنپ‌دراگون 835 که بهترین پردازنده موجود بود قدرت می‌گیرد. قدرت پردازش این چیپست 2.35 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی‌اش Adreno 540 GPU است. این فبلت به رم 6 گیگابایتی DDR4 مجهز شده است و نسخه استانداردش 64 گیگابایت رم دارد که می‌توان آن را با کارت حافظه جانبی ارتقا داد. سامسونگ همچنین باتری 3300 میلی آمپر ساعتی غیرقابل تعویض در این گوشی تعبیه کرده است که به راحتی 1 روز کامل دوام می‌آورد. کاربرانی که در طول روز بیشتر از دستگاه خود استفاده می‌کنند هم می‌توانند باتری گوشی را به کمک تکنولوژی شارژ سریع به سرعت شارژ کنند.

پیش از آن اغلب منتقدان پیش بینی کرده بودند که Galaxy S8 با دوربین دوگانه معرفی شود اما سامسونگ این طراحی را اولین بار با Galaxy Note 8 معرفی کرد. این فبلت از دو لنز اصلی 12 مگا پیکسلی بهره می‌برد که لنز اصلی آن از بزرگنمایی اپتیکال دو برابر، دیافراگم 1.7، PDAF، فلش LED، HDR خودکار و OIS پشتیبانی می‌کند و لنز ثانویه آن علاوه بر دیافراگم 2.4 بوکه افکت را اعمال می‌کند. سامسونگ همچنین دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.7، HDR خودکار و فوکوس خودکار در پنل جلوی Note 8 تعبیه کرده است که می‌تواند تصاویر و ویدیوهای سلفی باکیفیتی ثبت کند.

گوشی سطح بالای Galaxy Note 8 از اغلب ویژگی‌های رایج دستگاه‌های سامسونگ بهره می‌برد که در این میان می‌توان به Samsung Pay، پنل‌های کناری برای دسترسی به 10 اپلیکیشن محبوب یا 5 مخاطبی که بیشتر با آن‌ها در ارتباط هستید اشاره کرد. این دستگاه همچنین از IP68، حسگر ضربان قلب، حسگر SpO2، دستیار هوشمند بیکسبی، Samsung Connect و DeX که شما را قادر می‌سازد Note 8 را به کامپیوتر رومیزی هم تبدیل کنید، پشتیبانی می‌کند. البته قلم استایلوس و نرم افزار اختصاصی‌اش که که دسترسی به قابلیت‌های Note 8 را تسهیل می‌کند، از توانایی‌های منحصر به فرد این گوشی به شمار می‌روند. به کمک قلم S قادر هستید نقاشی بکشید، یادداشت بردارید یا حتی فهرست داروها و خریدهای موردنیاز روزانه‌تان را تنظیم کنید. Galaxy Note 8 در رنگ‌های مشکی، خاکستری بنفش، نقره‌ای، آبی اقیانوسی، طلایی و صورتی عرضه شده است و دسترسی کاربران به این مدل‌ها به بازارشان بستگی دارد. این فبلت به طور پیش فرضه به سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.0 مجهز شده بود اما چندی پیش با به روزرسانی نرم افزاری به نسخه 8.0 اوریو و پوسته اختصاصی Samsung Experience 9.0 ارتقا پیدا کرد. Note 8 در ابعاد 159.5 × 73.4 × 8.1 میلی متر ساخته شده است و 173 گرم وزن دارد و همچنین به طور متوسط به قیمت 950 دلار به فروش می‌رسد.

LG G7 ThinQ

علاوه بر اضافه شدن پسوند ThinQ به ادامه اسم تجاری G7 تنها ویژگی‌های معدودی نسبت به نسل قبلی به این گوشی اضافه شدند. کمپانی ال جی با نسبت نمایش 19.5:9 گوشی G7 ThinQ را کشیده و بلند طراحی کرده و به آن ظاهری مدرن بخشیده است. این کمپانی همچنین از تکنولوژی رایج LCD در این گوشی استفاده کرده و آن را به قابلیت مفید Always On مجهز کرده است. تعداد مگا پیکسل‌ها در لنزهای دوربین دوگانه پنل پشتی G7 ThinQ افزایش یافته‌اند اما بازه زاویه‌ای در لنز ثانویه آن به دلایلی کاهش یافته است. این پرچمدار تازه همچنین با بریدگی حاشیه (ناچ) در قسمت بالای صفحه نمایش عرضه شده است.

کمپانی ال جی همچنان اصرار دارد که از تکنولوژی IPS LCD به جای AMOLED در گوشی‌های سطح بالای خود بهره ببرد اما خوشبختانه وضوح تصویر کواد اچ دی پلاس 3120 در 1440 با تراکم پیکسلی 564 در G7 ThinQ به کار رفته است. این سازنده همچنین پرچمدار تازه سری G خود را به پنل بزرگ‌تری با اندازه 6.1 اینچی معرفی کرد در حالی که نسل قبلی از پنل 5.7 اینچی برخوردار بود. تعبیه این پنل کشیده و باریک باعث می‌شود مشاهده محتوای سرگرم کننده مانند تصویر و ویدیو، گیمینگ و اجرای عملکردهای چندگانه برای کاربر لذت بخش‌تر شود. پنل نمایش G7 ThinQ از نوع FullVision در نظر گرفته شده و محافظ Corning Gorilla Glass 5 هم روی آن را پوشانده است. صفحه نمایش شناور Always On در این گوشی برای به نمایش گذاشتن نوتیفیکیشن‌ها به کار می‌رود و همچنین عمر باتری را هم افزایش می‌دهد. این پنل نمایش قادر است تا 1000 نیت روشنایی را هم پشتیبانی کند و به همین خاطر کار با آن در نور روز و زیر آفتاب برای کاربر لذت بخش است. G7 ThinQ می‌تواند صفحه نمایش را به مدت 3 دقیقه با این میزان روشنایی فعال نگه دارد اما پس از آن برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی باتری دوباره به حالت عادی بازمی‌گردد.

image

پرچمدار G7 ThinQ ال جی امسال معرفی شده است و از بهترین پردازنده موجود یعنی کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی و پردازنده گرافیکی Adreno 630 قدرت می‌گیرد. پردازنده 32 بیتی اسنپ‌دراگون 845 با قدرت 2.8 گیگاهرتز پردازش می‌کند و به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که می‌توان آن را به کمک کارت حافظه جانبی microSD هم ارتقا داد. ال جی همچنین یک نسخه سطح بالا از G7 ThinQ را با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا معرفی کرده است و دسترسی کاربران به هرکدام از این مدل‌ها به کشور محل زندگی‌شان بستگی دارد. کمپانی سازنده این پرچمدار همچنین در اقدامی عجیب ظرفیت باتری را در G7 نسبت به نسل قبلی کاهش داده است. بدین ترتیب که پارسال G6 با باتری 3300 میلی امپر ساعتی معرفی شد اما ظرفیت باتری G7 ThinQ معادل 3000 میلی آمپر ساعت گزارش شده است. البته این گوشی همچنان از امکان شارژ بی سیم و تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 پشتیبانی می‌کند.

پرچمدار G7 ThinQ به دوربین اصلی با لنزهای دوگانه 16 مگا پیکسلی مجهز شده است؛ لنز اصلی دیافراگم 1.6، PDAF، فوکوس لیزری، OIS و فلش LED دارد و لنز دوم هم مخصوص ثبت تصاویر گروهی یا منظره طراحی شده چراکه از زاویه بازتری بهره می‌برد اما دیافراگم آن 1.9 است. دوربین سلفی در نسل قبلی این گوشی 5 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.2 طراحی شده بود اما در G7 ThinQ به لنز تکی 8 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.9 ارتقا یافته است.

کمپانی ال جی بریدگی حاشیه (ناچ) را به G7 ThinQ افزوده است، اما امکان خاموش / روشن کردن در حسگر اثرانگشت را غیرفعال کرده و عرض زاویه در دوربین ثانویه را هم کاهش داده است. این سازنده جک هدفون 3.5 میلی متری را از پرچمدار تازه خود حذف کرده اما بلندگوهایی با قابلیت نوین Boombox در آن به کار برده است که باعث می‌شود صدا در شاسی گوشی بپیچد و طنین بیندازد. G7 ThinQ از بلوتوث نسخه 5.0، NFC و اندروید 8.0 اوریو پشتیبانی می‌کند و در ابعاد 153.2 × 71.9 × 7.9 میلی متر با 162 گرم وزن ساخته شده است. این گوشی در رنگ‌های خاکستری پلاتینی، مشکی، آبی و صورتی پررنگ معرفی شده و قیمت نسخه 64 گیگابایتی‌اش حدودا 750 دلار است.

برنده میدان کدام است؟

image

 

نتیجه‌گیری

گوشی‌های Samsung Galaxy Note 8 و LG G7 ThinQ برای مخاطبان و سلیقه‌های متفاوت طراحی شده‌اند. Note 8 مخصوص کاربرانی است که به امور اجرایی می‌پردازند و تمایل دارند به کمک دستگاه هوشمندشان یادداشت بردارند؛ G7 ThinQ هم بیشتر برای استفاده روزمره توسعه یافته است. Note 8 سامسونگ قیمت بالاتری دارد و به پردازنده نسل قبلی مجهز شده است اما آن را علی‌رغم این موارد به عنوان برنده میدان انتخاب کرده‌ایم؛ چراکه ویژگی‌های جالب توجه دیگری دارد که آن را پرچمدار موجه‌تری نشان می‌دهد.

Galaxy Note 8 به پنل باکیفیت Super AMOLED مجهز شده است؛ به کمک 6 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده اسنپ‌دراگون 835 عملکرد روانی ارائه می‌کند و تصاویر فوق العاده‌ای به کمک دوربین دوگانه اصلی و سلفی‌اش ثبت می‌کند. این گوشی همچنین از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند و باتری بزرگی دارد. NFC امکان پرداخت موبایلی را میسر می‌سازد و به کمک Samsung Connect می‌توانید اینترنت اشیا در منزل را مدیریت کنید. علاوه بر دستیار هوشمند اختصاصی بیکسبی و ماژول DeX که جداگانه خریداری می‌شود، قابلیت‌های بیومتریک حفظ حریم شخصی مانند اسکنر اثرانگشت و عنبیه چشم در Note 8 طراحی شده‌اند. فبلت مذکور قادر است ضربان قلب و SpO2  کاربر را پایش کند و البته نباید قابلیت‌های ویژه قلم استایلوس آن را هم نادیده گرفت.

پرچمدار G7 ThinQ ال جی از پردازنده نسل تازه کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد و علاوه بر بلندگوی Boombox از دوربین فوق العاده باکیفیت هم برخوردار است، اما به جز این موارد هیچ قابلیت ویژه‌ای در آن وجود ندارد که بتواند قیمت فروش 750 دلار را توجیه کند. صفحه نمایش این گوشی کمی از Note 8 کوچک‌تر طراحی شده و در آن از تکنولوژی IPS LCD بهره گرفته شده است. حافظه رم و همچنین ظرفیت باتری هم در این گوشی نسبت به Note 8 سامسونگ کمتر است. G7 ThinQ ال جی استاندارد MIL-STD-810G، Google Lens و دکمه اختصاصی دستیار هوشمند دارد اما در حالی که Note 8 تقریبا 200 دلار از آن گران‌تر است، گزینه بهتری به نظر می‌رسد.

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

ارش

۱۳۹۸/۸/۲۸
بابا فقط بلدن طرفدار برند باشن اینا همش هدف داره تا کار موبایل فروشای تقریبا اسپانسر راحت تر راه بیفته شایدم جرعت مخالف و جهل عمومی(همیشه سامسونگ) را ندارند!

Amin

۱۳۹۷/۵/۲۳
من اصلا طرفدار ال چی نیستم
ولی واقعا شکی نیست که lg g7 بهترین گوشی 2018 هست
یه جورایی کامل شده ی همه ی گوشی های 2017 و البته galaxy s9 هست

امید

۱۳۹۷/۵/۱۰
خدایی دیگه تابلو تر از این نمیشد از سامسونگ جانب داری کرد.الان دیگه به یقین رسیدم ک کل مجموعه gsm یه تنفر خاصی از محصولات lg دارن و یه جانب داری و یه طرفداری خیلی خاصی از سام هنگ.اصلا خودت فهمیدی این مقایسه ای رو ک کردی؟

رضا

۱۳۹۷/۵/۹
البته قیمت نوت 8 حدود 200 دلار ارزون تره نه جی 7 چون نوت 8 650 دلاره و جی 7 فینکیو 128 با 6 گیگ رم 820 دلار

Sina

۱۳۹۷/۵/۸
اصلا عادلانه نیست
G7 پرچمدار 2018 هست و پردازندش خیلی قوی تر از note8 هست اگه به بنچمارک هاشون نگاه کنید متوجه میشید که خیلی فرق دارن با هم در کل g7 خیلی بهتر هست تازه ۲۰۰ دلار هم ارزون تره یعنی ۲۰۰ تا ۱۲ هزار تومن...