خانهاخبار
Dell در حال تولید یک دستگاه ویندوزی مجهز به دو صفحه نمایش

Dell در حال تولید یک دستگاه ویندوزی مجهز به دو صفحه نمایش

شاید نام اندرومدا، دستگاه عجیبی که مایکروسافت در حال توسعه دارد به ‌گوش‌تان خورده باشد؛ اما این بار کمپانی دل به فکر تولید محصولی با دو نمایش‌گر است که همان ایده‌ی اندرومدا را تحقق می‌بخشد.
۱۳۹۷/۳/۱۲

مدت‌هاست شایعه‌هایی از تلاش مایکروسافت برای تولید یک گجت ویندوزی تاشو با دو نمایش‌گر به گوش می‌رسد و در کنار طرح‌های مفهومی مختلفی که ارائه شده، چند پتنت درباره‌ی این دستگاه به ثبت رسیده که ما را به صحت این شایعات امیدوارتر می‌کند.

اما شرکای تجاری مایکروسافت هم بی‌کار ننشسته‌اند و فکر تولید محصولی مشابه را در سر دارند. WinFuture در گزارش خود مدعی شده است که کمپانی دل در حال توسعه محصولی مبتنی بر ویندوز ۱۰ است که به دو صفحه نمایش مجهز است و از چیپست اسنپ دراگون ۸۵۰ بهره می‌برد. این دستگاه با اسم رمز «Januss» شناخته می‌شود و توسعه‌ی آن از تابستان سال گذشته آغاز شده است، اما ورود آن به بازار و تجاری سازی آن مشخص نیست. پیش از این نیز شرکت مذکور قصد توسعه‌ی گجت‌های موبایل ویندوزی را داشت که البته پس از مدتی آن را لغو کرد. همچنین مایکروسافت نیز تولید سرفیس مینی را تنها چند هفته پیش از معرفی آن لغو کرد. بنابراین، TheVerge به این نتیجه رسیده است که اسناد منتشر شده از سوی WinFuture متعلق به سال قبل است و احتمال دارد دل تا الان برنامه‌ی خود را برای عرضه‌ی چنین محصولی تغییر داده باشد.

image

اما شایعات پیرامون دستگاه مرموز مایکروسافت با اسم رمز اندرومدا همچنان ادامه دارد؛ در حالی‌که ممکن است این دستگاه نیز هیچ‌گاه معرفی نشود. مایکروسافت همچنان در حال کار روی پروژه‌ای با نام Andromeda OS است که ممکن است سیستم عامل اختصاصی دستگاه مذکور باشد که از نسخه‌های آتی ویندوز ۱۰ است. پس از افشای توسعه‌ی این محصول بعید است مایکروسافت تنها کمپانی مشغول به توسعه‌ی آن باشد و کمپانی‌هایی مانند اچ‌پی، لنوو و ایسوس  که مدتی قبل از رایانه‌های مبتنی بر پردازنده‌ای اسنپ دراگون ۸۳۵ و اجرای ویندوز روی پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM روی آورده‌اند؛ از توسعه‌ی چنین دستگاهی صرف نظر نمایند.

سال گذشته، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که تلفن هوشمند بعدی این شرکت ممکن است شبیه به تلفن نباشد. همین موضوع ما را به تحقق حضور اندرومدا در بازار گجت‌های موبایل امیدوارتر می‌نماید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)