خانهاخبار
شیائومی Mi 8 از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بهره می‌گیرد

شیائومی Mi 8 از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بهره می‌گیرد

تصویر منتشر شده پرچمدار جدید شیائومی را با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی به نمایش می‌گذارد؛ Xiaomi Mi 8 اولین گوشی اندرویدی مجهز به این فناوری محسوب خواهد شد.
۱۳۹۷/۳/۲

شرکت شیائومی در تاریخ 31 مه از گوشی پرچمدار جدید خود با نام Xiaomi Mi 8 رونمایی خواهد کرد؛ در حالی‌که گمان می‌رفت Xiaomi Mi 7 به عنوان جانشین Xiaomi Mi 6 عرضه شود، اخیراً اعلام شده است که این مدل هیچ‌گاه معرفی نخواهد شد. با این‌حال برخی مخالف گمانه‌زنی‌ها پیرامون عدم عرضه Xiaomi Mi 7 هستند و ادعا می‌کنند Xiaomi Mi 7 نیز معرفی خواهد شد؛ البته نسخه ارتقا یافته آن با نام تجاری Xiaomi Mi  8 روانه بازار می‌شود. صرف‌نظر از اینکه کدام گوشی پرچمدار جدید شیائومی خواهد بود و این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد؛ جانشین Xiaomi Mi 6 از طراحی بدون حاشیه برخوردار است و حتی شرکت سازنده، زائده نسبتاً کوچکی را در بالای نمایشگر اعمال کرده. در نگاه اول، شاید گمان کنید که این طراحی هیچ کاربردی ندارد اما به‌نظر می‌رسد که شیائومی، نظر شما را تغییر خواهد داد؛ آن‌طور که پیداست، پرچمدار جدید شرکت چینی از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی پیشرفته مانند آیفون 10 برخوردار خواهد بود و سیستم تشخیص چهره در بالای نمایشگر جای گرفته است.

تصویری که اخیراً از گوشی جدید شیائومی به‌دست آمده است، تأیید می‌کند این مدل از فناوری نور ساختاریافته برخوردار خواهد بود؛ به همین جهت، بعید نیست سیستم تشخیص چهره Xiaomi Mi 8 یا Xiaomi Mi 7 دقتی همانند آیفون 10 اپل داشته باشد؛ کوپرتینویی‌ها، پرچمدار 1000 دلاری خود را با چنین فناوری پیشرفته‌ای به بازار عرضه کرده‌اند. در رابطه با عملکرد این سیستم، باید اشاره کرد که پرتوهای نور به سمت یک جسم تابیده می‌شوند و با تغییر مسیر پرتوها، موقعیت و شکل احتمالی جسم (که در این‌جا، منظور چهره است) تشخیص داده می‌شود.

image

پرچمدار آینده شیائومی به پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز خواهد شد؛ تراشه‌ای که از هشت هسته پردازشی 2.8 گیگاهرتزی برخوردار است و برمبنای فرآیند پردازش 10 نانومتری LPP شکل گرفته. گمان می‌رود بهترین نسخه از Xiaomi Mi 8 با هشت گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X عرضه شود؛ این در حالی است که نسخه‌های ارزان‌قیمت‌تر به شش گیگابایت رم مجهز خواهند بود. در رابطه با حافظه ذخیره‌سازی، اطلاعات چندان دقیقی وجود ندارد اما بعید نیست که مدل مذکور با حافظه فلش از نوع UFS 2.1 ارائه شود. از آنجایی‌که می‌دانیم پرچمدارآینده شیائومی متفاوت‌تر از مدل قبلی خواهد بود، بعید نیست Xiaomi Mi 8 یا Xiaomi Mi 7 به حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز شده باشد؛ کاربر با لمس بخشی از نمایشگر، می‌تواند قفل دستگاه را باز نماید و هویتش توسط گوشی تشخیص داده خواهد شد. چنین فناوری در گوشی‌های دیگر از جمله Vivo X21 UD به کار گرفته شده است؛ حتی هوآوی که رقابت جدی با شیائومی دارد، پرچمدار 1800 دلاری میت RS پورش دیزاین را با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر ارائه داده است. البته ناگفته نماند که این گوشی گران‌قیمت، از یک حسگر اثرانگشت دیگر در قاب پشتی استفاده می‌کند که برای  اطمینان خاطر جای گرفته است.

شما جی‌اس‌امی‌ها چه انتظاری از گوشی Xiaomi Mi 8 دارید؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ناصر

۱۳۹۷/۱۱/۲
فیس آیدی توی آپدیت جدیدش هم نبود . من mi8 دارم ولی نمیدونم چطوری باید فعالش کنم ؟

صادق

۱۳۹۷/۹/۱۲
فیس ایدیش چطور میشه فعال کرد

جواد

۱۳۹۷/۳/۲
قیمتش چند دلاره؟؟