خانهاخبار
ال‌جی از گوشی‌های میان‌رده Q7، کیو 7 پلاس و Q7 آلفا رونمایی کرد

ال‌جی از گوشی‌های میان‌رده Q7، کیو 7 پلاس و Q7 آلفا رونمایی کرد

شرکت ال‌جی، به‌تازگی از سه گوشی میان‌رده جدید خود از سری Q7 رونمایی کرده است؛ تمامی مدل‌ها، حاشیه‌های نسبتاً باریکی در اطراف نمایشگر 5.5 اینچی FHD+ خود دارند.
۱۳۹۷/۳/۱

شرکت ال‌جی، گوشی میان‌رده جدیدی رونمایی کرده است که Q7 نامیده می‌شود؛ محصولی مورد انتظار که در شایعات مختلف به عرضه آن اشاره شده بود. این گوشی در سه مدل به بازار عرضه خواهد شد و طراحی تمامی نسخه‌ها با یک‌دیگر مشابه است؛ با این‌ وجود از نظر مشخصات سخت‌افزاری، مدل‌های Q7 با یک‌دیگر تفاوت دارند.

image

اگر گمان می‌کنید که گوشی LG Q7 طراحی‌اش را از پرچمداران امسال ال‌جی نظیر V30s ThinQ یا Q7 ThinQ به ارث برده است، احتمالاً باید در تصمیم خود برای خرید این گوشی تجدیدنظر کنید؛ جانشین LG Q6 همچنان یک محصول اقتصادی است و این موضوع باعث شده تا شرکت سازنده در طراحی میان‌رده خود، با موانع مختلفی دست‌وپنجه نرم کند. گوشی جدید ال‌جی، بدنه شیشه‌ای و فلزی دارد و به حسگر اثرانگشت در قاب پشتی مجهز شده است؛ در بالای سنسور اثرانگشت، شاهد جای‌گیری فلاش LED هستیم که برای بهبود تصاویر در محیط‌های کم‌نور کاربرد خواهد داشت. در جلوی گوشی، خبری از برند LG نیست اما در قاب پشتی، برند شرکت سازنده جلب‌توجه می‌کند. دکمه‌ی پاور نیز در لبه‌ی سمت راست گوشی گنجانده شده است و کلیدهای تنظیم صدا نیز در لبه‌ی سمت چپ فرار گرفته‌اند. متناسب با روند طراحی جدید که برای گوشی‌های هوشمند اخیراً مورداستفاده قرار گرفته است، میان‌رده جدید ال‌جی از نمایشگری با گوشه‌های گرد برخوردار است. 

image

همان‌طور که که گفته شد، میان‌رده LG Q7 در سه نسخه عرضه شده است؛ LG Q7، ال‌جی کیو 7 پلاس و LG Q7 Alpha نام‌هایی است که احتمالاً در هنگام خرید یک میان‌رده جدید، باید به خاطر بسپارید. عرضه هم‌زمان چندین نسخه‌ از این گوشی‌ها، بسته به بازاری دارد که شرکت ال‌جی به دنبال فروش جانشین LG Q6 در آن است؛ به همین جهت، شاید تمامی مدل‌ها به صورت هم‌زمان در یک بازار عرضه نشوند. خانواده LG Q7 که شامل سه مدل مختلف است، در زمینه عکاسی، حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی با یکدیگر تفاوت دارند اما بهتر است در ابتدا، نگاهی به وجه اشتراک آن‌ها بیاندازیم.

هر سه مدل از سری LG Q7 به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی FHD+ (با رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل) مجهز شده‌اند و از پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس متغیر 1.5 تا 1.8 گیگاهرتز بهره می‌گیرند؛ نوع پردازنده مشخص نشده است اما پیش‌تر اعلام شده بود که ال‌جی، جانشین LG Q6 را به پردازنده Helio P10 مجهز خواهد کرد. سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 روی گوشی‌های جدید ال‌جی اجرا می‌شود و رام شخصی‌سازی شده ال‌جی، باعث شده تا رابط‌کاربری جذاب‌تر شود. تمامی گوشی‌ها، صدای فراگیر DTX:X 3D ارائه می‌دهند و می‌توانند با استفاده از دوربین سلفی، هویت کاربران را احراز نمایند. لازم به‌ذکر است که گوشی‌های جدید LG Q7 موفق به دریافت گواهی IP68 و استاندارد نظامی MIL-STD 810G شده‌اند و رادیو FM نیز ارائه می‌دهند.

image

حال، به تفاوت‌ها میان اعضای جدید سری Q گوشی‌های ال‌جی نگاهی خواهیم داشت؛ مدل LG Q7 به سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل گسترش مجهز شده است و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی دارد. بسته به بازار عرضه، این مدل از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (با لنز واید) یا دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. مدل LG Q7 Plus نیز به چهار گیگابایت رم مجهز شده است و فضای ذخیره‌سازی دو برابر مدل قبلی ارائه می‌دهد؛ به همین جهت، این گوشی از 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. مانند دیگر مدل، می‌توانید نسخه Plus گوشی LG Q7 را با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (با لنز واید) یا دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی خریداری کنید. آخرین مدل که LG Q7 Alpha است، از سه گیگابایت رم استفاده می‌کند و تنها 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ البته می‌توانید با استفاده از کارت حافظه Micro SD نسبت به افزایش فضای ذخیره‌سازی اقدام کنید. گوشی LG Q7 و LG Q7 Plus به رنگ مشکی، آبی مراکشی و بنفش عرضه خواهند شد اما مدل LG Q7 Alpha تنها در یک مدل با رنگ آبی مراکشی ارائه می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کاوان

۱۳۹۷/۳/۱۰
بابا چرا یه خبر میدین نفس آدم را بالا میارین ولی قیمت نمیگین