خانهاخبار
HMD به دنبال عرضه جهانی دو گوشی Nokia X5 و Nokia X7 است

HMD به دنبال عرضه جهانی دو گوشی Nokia X5 و Nokia X7 است

براساس یک گزارش جدید، شرکت فنلاندی HMD درنظر دارد تا دو گوشی جدید را از سری X به بازار عرضه نماید؛ آن‌طور که پیداست، Nokia X5 و Nokia X7 تا پایان سال توسط این سازنده معرفی خواهند شد.
۱۳۹۷/۲/۲۹

یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌هایی که توسط شرکت فنلاندی HMD Global عرضه شده، Nokia X6 است؛ با این‌حال، فعلاً این مدل به صورت انحصاری در بازار چین عرضه می‌شود. البته HMD به عرضه انحصاری گوشی‌های هوشمند خود در بازار چین مشهور است؛ این سازنده معمولاً پس از مدت کوتاهی، گوشی‌های جدیدش را با نام تجاری متفاوت (و مشخصات سخت‌افزاری بهبود یافته) به صورت جهانی عرضه می‌کند اما به‌نظر می‌رسد که این روند برای Nokia X6 تکرار نخواهد شد.

براساس گزارشی که اخیراً منتشر شده است، گوشی Nokia X6 که از بریدگی در بالای نمایشگر بهره می‌گیرد؛ احتمالاً به بازار چین محدود باقی خواهد ماند. البته خبر خوب این است که سازند فنلاندی، درنظر دارد تا دو گوشی دیگر را از سری X ارائه دهد که هر دو مدل به صورت جهانی راهی بازار خواهند شد. براساس شنیده‌ها، Nokia X5 و Nokia X7 دو گوشی جدیدی است که شرکت HMD Global برای عرضه جهانی آن‌ها برنامه‌ریزی کرده؛ این دو مدل احتمالاً تا پایان سال به بازار عرضه خواهند شد. در حال‌حاضر، مشخصات سخت‌افزاری یا طراحی احتمالی هیچ‌یک از این دو مدل فاش نشده است؛ به همین جهت، نمی‌دانیم Nokia X5 که احتمالاً مدل ارزان‌قیمت‌تر باشد، از بریدگی در بالای نمایشگر برخوردار است یا طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به Nokia X6 خواهد داشت.

image

با قضاوت براساس نام تجاری که برای این دو گوشی درنظر گرفته شده است، Nokia X5 مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری در مقایسه با Nokia X6 خواهد داشت؛ این در حالی است که Nokia X7 با مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندتر راهی بازار خواهد شد. شرکت HMD Global تأیید کرده است که در تاریخ 29 مه (May) کنفرانس خبری را در روسیه به منظور عرضه جهانی محصولات جدیدش برگزار خواهد کرد؛ با این‌حال، نمی‌دانیم کدام‌یک از اعضای جدید سری X در این رویداد خبری به نمایش گذاشته می‌شود.

Nokia X6 که اخیراً توسط شرکت فنلاندی HMD عرضه شده است، از نمایشگر 5.8 اینچی از نوع IPS LCD بهره می‌گیرد؛ وجه تمایز این گوشی نسبت به دیگر مدل‌هایی که توسط HMD Global معرفی شده، وجود زائده‌ای کوچک در بالای نمایشگر است که دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب را درون خود جای داده. HMD Global با تعبیه بریدگی در بالای نمایشگر، توانسته نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه در گوشی جدیدش را به 80.3 درصد برساند. گوشی جدید HMD به دوربین دوگانه 16 و 5 مگاپیکسلی مجهز شده است؛ دوربین سلفی 16 مگاپیکسی نیز در زائده بالای نمایشگر مورد استفاده قرار گرفته است.

Nokia X6 با پردازنده اسنپدراگون 636 کوالکام راهی بازار خواهد شد که هشت هسته Kryo 260 را با فرکانس 1.8 گیگاهرتز درون خود جای داده است. این مدل در دو نسخه با چهار یا شش گیگابایت رم عرضه خواهد شد؛ مدل پایه از 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد اما می‌توانید در هر دو نسخه چهار و شش گیگابایتی، مدلی را مجهز به 64 گیگابایت حافظه داخلی پیدا نمایید. مدل مذکور از باتری 3060 میلی‌آمپر ساعت از نوع لیتیوم یون بهره می‌گیرد که از QC 3.0 کوالکام پشتیبانی می‌کند؛ برای شارژ باتری، باید آداپتور برق را به درگاه USB Type-C این گوشی میان‌رده متصل کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۲/۲۹
سری ایکس ینی بدنه شیشه ای و صفحه نمایش بریده؟