خانهاخبار
پرچمدار ارزان قیمت OnePlus 6 با پردازنده اسنپ‌دراگون 845 رونمایی شد

پرچمدار ارزان قیمت OnePlus 6 با پردازنده اسنپ‌دراگون 845 رونمایی شد

کمپانی چینی وان پلاس سرانجام از تازه‌ترین پرچمدار خود به نام OnePlus 6 رونمایی کرد. این گوشی سطح بالا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد و با بریدگی حاشیه طراحی شده است.
۱۳۹۷/۲/۲۷
image

4 سال از رونمایی اولین گوشی کمپانی وان پلاس تحت عنوان OnePlus می‌گذرد. این پرچمدار مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفت اما در عین حال توانست نظر بسیاری را هم به خود جلب کند. کمپانی چینی مذکور هم در خلال 4 سال اخیر تلاش کرد فناوری و فعالیت خود را گسترش دهد و به یک برند شناخته شده جهانی تبدیل شود.

کمپانی وان پلاس روز گذشته تازه‌ترین پرچمدار سطح بالای خود را به نام OnePlus 6 سرانجام معرفی کرد. OnePlus 6 را باید با توجه به همه ویژگی‌های ظاهری و فنی‌اش جانشین مناسبی برای دو گوشی OnePlus 5 و OnePlus 5T دانست چراکه در کنار همه مشخصات سطح بالا و جالب توجهش قیمت پایین و مناسبی دارد. همان‌طور که می‌دانید، اغلب پرچمداران شناخته شده امروزه در بازه قیمتی 1000 دلار قرار دارند اما پرچمداران چینی با قیمت بسیار مناسبی روانه بازار می‌شوند.

طراحی ظاهری شیشه و فلز

OnePlus 6 هم از ترند محبوب و رایج طراحی شیشه روی سطح فلزی بهره می‌برد. فریم فلزی این گوشی را از کناره‌ها در بر گرفته و محافظ شیشه‌ای Gorilla Glass 5 روی هر دو پنل جلو و پشتش را پوشانده است. جک هدفون 3.5 میلی متری، بلندگوی تکی و پورت ارتباطی USB Type-C در لبه پایینی قرار دارند و اسلایدر اختصاصی برند وان پلاس هم در کناره سمت راست بدنه بالای دکمه‌های تنظیم صدا تعبیه شده است. ماژول دوربین اصلی دوگانه با چینش عمودی در پنل پشتی در میانه عرض طراحی شده است و حسگر اثرانگشت هم زیر آن دیده می‌شود.

قابلیت مقاومت در مقابل نفوذ آب حالا برای اولین بار با یک گوشی از برند وان پلاس همراه شده است اما هنوز نمی‌دانیم مجوز IP آن دقیقا چند است. آنچه می‌دانیم این است که OnePlus 6 می‌تواند در مقابل نفوذ قطرات باران و همچنین سقوط در ظرف آب دوام بیاورد.

وان پلاس تازه‌ترین پرچمدار خود را در سه رنگ مشکی آینه‌ای، مشکی نیمه شب و سفید ابریشمی معرفی کرده است. OnePlus 6 صفحه نمایش 6.3 اینچی دارد که بزرگ‌تر از نسل قبلی است اما از لحاظ ابعاد و اندازه بدنه تقریبا مشابه OnePlus 5T طراحی شده است. در ادامه می‌توانید ابعاد OnePlus 6 را در مقایسه با نسل قبلی و برخی رقیبان تازه‌اش مشاهده کنید.

image

صفحه نمایش با طراحی بریدگی حاشیه

همان‌طور که انتظار می‌رفت، پرچمدار OnePlus 6 با صفحه نمایشی بدون حاشیه اما با بریدگی حاشیه در قسمت بالا طراحی شده است. بلندگوی مکالمه و دوربین سلفی در این بریدگی حاشیه تعبیه شده‌اند و اگر مایل هستید می‌توانید آن را به کمک انتخاب تصویر پس زمینه مشکی پنهان کنید.

image

پنل نمایش این گوشی از نوع AMOLED در اندازه 6.3 اینچ با گوشه‌های خمیده انتخاب شده است. نسبت نمایش در این صفحه 19:9 و وضوح تصویر آن 1080 در 2280 گزارش شده است.

نرم افزار و رابط کاربری : وقتی ژست‌های مختلف به Oxygen OS اضافه می‌شوند

OnePlus 6 به سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو مجهز شده است و برخلاف ظاهر اندروید نابش، وان پلاس برخی ویژگی‌های اختصاصی را به آن افزوده است. برای مثال، کاربران این پرچمدار تازه می‌توانند دکمه‌های عملگر روی صفحه نمایش را به ژست‌های لمسی اختصاصی تغییر دهند و فضای مورداستفاده در پنل نمایش را هم افزایش دهند. برای مثال، با کشیدن صفحه به بالا می‌توانید به خانه دسترسی پیدا کنید. اگر صفحه را به بالا بگشید و انگشت‌تان را نگه دارید، فهرست اپلیکیشن‌های اخیر به نمایش درمی‌آید و بالا کشیدن صفحه از سمت راست یا چپ شما را به صفحه قبلی بازمی‌گرداند.

image

Oxygen OS روی OnePlus 6 همچنین شامل برخی ویژگی‌های آشنا هم می‌شود. وضعیت Reading که صفحه نمایش را بهینه سازی می‌کند تا خواندن متن آسان‌تر شود و همچنین ژست‌های اسکرین آف که شما را قادر می‌سازند دوربین و چراغ قوه را بدون حتی نگاه کردن اجرا کنید. وضعیت Gaming به بازی در حال اجرا اولویت می‌بخشد و همه نوتیفیکیشن‌ها را بی صدا می‌کند؛  امکان باز کردن قفل صفحه با تشخیص چهره هم به عنوان یک روش بیومتریک دیگر علاوه بر PIN و حسگر اثرانگشت فراهم شده است.

پردازنده، حافظه و امکانات ارتباطی

کمپانی وان پلاس ادعا می‌کند OnePlus 6 با ایده سرعت طراحی شده است. این سرعت هم با تعبیه بهترین پردازنده موجود در بازار یعنی کوالکام اسنپ‌دراگون 845 به همراه 8 گیگابایت رم فراهم شده است. OnePlus 6 در سه نسخه با حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت معرفی شده است و البته هیچکدام از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.

کمپانی وان پلاس همچنین تازه‌ترین پرچمدارش را در حالت آنلاک عرضه می‌کند و باتوجه به پشتیبانی آن از 40 باند ارتباطی مختلف احتمالا مشکل ارتباطی با آن نخواهید داشت. شایان ذکر است که OnePlus 6 از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند.

دوربین

OnePlus 6 به دوربین اصلی دوگانه با لنز اصلی 16 مگا پیکسلی و دیافراگم 1.7 مجهز شده است. این مشخصات تقریبا مشابه دوربین OnePlus 5T سال گذشته به نظر می‌رسند اما لنز این پرچمدار تازه از اندازه پیکسلی 1.22 میکرون و همچنین پایداری تصویر اپتیکال بهره می‌برد.

image

لنز ثانویه 20 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.7 در نظر گرفته شده است و از امکان بزرگنمایی اپتیکال پشتیبانی نمی‌کند اما دارای قابلیت ثبت تصویر به صورت بوکه افکت است. دوربین سلفی OnePlus 6 هم یک لنز 16 مگا پیکسلی دارد که می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 1080 ضبط کند.

پرچمدار OnePlus 6 مانند سایر رقیبانش ازجمله آیفون 10 اپل و گلکسی اس 9 سامسونگ می‌تواند ویدیوهای 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط و از قابلیت صحنه آهسته هم پشتیبانی کند. دوربین این گوشی قادر است ویدیوهای 720 را با سرعت 480 فریم در ثانیه ضبط کند و کاربران می‌توانند از امکان ویرایش ویدیو هم در اپلیکیشن دوربین آن بهره ببرند.

باتری

باتری در OnePlus 6 نسبت به نسل گذشته چندان تغییر نکرده است. این گوشی باتری 3300 میلی آمپر ساعتی دارد اما از امکان شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند. البته قابلیت Dash Charge همچنین در آن تعبیه شده است.

تاریخ نهایی عرضه

دو نسخه مشکی آینه‌ای و مشکی نیمه شب قرار است از هفته آینده در دسترس کاربران قرار گیرند اما گفته می‌شود که رنگ سفید ابریشمی احتمالا به تعداد محدودی از 15 ژوئن روانه بازار خواهد شد.

قیمت نسخه‌ها

image
  • 6 گیگابایت رم – 64 گیگابایت حافظه داخلی – مشکی آینه‌ای – 529 دلار
  • 8 گیگابایت رم – 128 گیگابایت حافظه داخلی – مشکی آینه‌ای – 579 دلار
  • 8 گیگابایت رم – 128 گیگابایت حافظه داخلی – مشکی نیمه شب – 579 دلار
  • 8 گیگابایت رم – 256 گیگابایت حافظه داخلی – مشکی نیمه شب – 629 دلار
  • 8 گیگابایت رم – 128 گیگابایت حافظه داخلی – سفید ابریشمی – 579 دلار

 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

علی احمدی

۱۳۹۷/۳/۱۰
سلام گوشی این شرکت عالیه
آپدیت عالی سریع
سخت افزار به روز
سیستم عامل خالص اندروید

سعید

۱۳۹۷/۲/۲۹
سلام ممنون از پست عالی تون.
فقط یه سوالی داشتم جنس پشت گوشی در دو مدل سفید و مشکی چیه اون یکی که کاملا شیشه است ولی سفید و مشکی رو یه چیزایی در موردش شنیدم ولی دقیق نمیدونم چیه؟؟؟؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

Mehrdad. As

۱۳۹۷/۲/۲۸
گوشیای این شرکت.من تاحالا استفاده نکردم.میشه یکی توضیح بده

ایمان

۱۳۹۷/۲/۲۷
با سلام
از نظر ظاهر و سخت افزار عالیه.فقط با این بزرگی اندازه گوشی بهتر بود یه باتری بزرگتر میذاشتن.
انصافا قیمت گوشی واقعا خوبه البته با این قیمت دلار و ... فرقی به حال ما نمیکنه نجومی وارد میشه.
زمان وارد شدن به ایران و همچنین قیمتش مشخص نیست؟؟؟
با تشکر

مهدی

۱۳۹۷/۲/۲۷
پس چرا میگین ارزان قیمت؟؟؟؟ بزارین بیاد ایران. با این اوضاع دلار ببینین چقدر میشه.