خانهاخبار
سامسونگ از عرضه Galaxy Note 9 با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر منصرف شده است

سامسونگ از عرضه Galaxy Note 9 با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر منصرف شده است

براساس یک گزارش جدید، سامسونگ به دلیل هزینه تولید بالای حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک تصمیم گرفته است تا Galaxy Note 9 را با یک حسگر اثرانگشت معمولی مانند نسل قبل ارائه دهد.
۱۳۹۷/۲/۲۶

گزارش‌های متعددی مبنی بر اینکه سامسونگ در تلاش است تا حسگر اثرانگشت را با نمایشگر گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود ادغام کند؛ وجود دارد. با این‌حال، هنوز مشخص نیست که شرکت کره‌ای، چه زمانی از اولین گوشی هوشمند خود با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر رونمایی خواهد کرد.

یک پتنت که در اوایل ماه جاری میلادی به ثبت رسیده بود، تأیید می‌رد که سامسونگ در حال توسعه فناوری لازم به منظور گنجاندن حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود است؛ هرچند، این پتنت هیچ شواهدی را مبنی بر اینکه فناوری مذکور در یک محصول مشخص مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ارائه نمی‌دهد.

صرف‌نظر از شایعات و تحلیل‌های مختلف، پیش‌بینی شده بود که Galaxy Note 9 به سیستم احراز هویت کاربر مبتنی بر تشخیص اثرانگشت کاربر مجهز خواهد شد؛ به‌نظر می‌رسید این فبلت از یک حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر بهره خواهد گرفت. با این‌حال، شواهد نشان می‌دهد که این فناوری برای استفاده گسترده در جانشین Galaxy Note 8 هنوز آماده نیست؛ گفته می‌شود هزینه تولید بالا و دقت حسگر اثرانگشت اولتراسونیک باعث شده است تا سامسونگ تصمیم بگیرد پرچمدار آینده خود را از سری Galaxy Note با یک حسگر اثرانگشت معمولی ارائه دهد. لازم به‌ذکر است که فناوری مذکور به پرچمدار Galaxy S10 خواهد رسید اما بعید است که در سال جاری میلادی، سامسونگ گوشی را مجهز به حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر ارائه دهد.

image

برخلاف Huawei و Vivo که از حسگر اثرانگشت اپتیکال به منظور احراز هویت کاربران استفاده می‌کنند، سامسونگ رویه دیگری را اتخاذ کرده است و تصمیم دارد با آماده‌سازی حسگر اثرانگشت اولتراسونیک، رقبای خود را به چالش بکشد؛ این فناوری دقت بالاتری در مقایسه با حسگرهای اثرانگشت اپتیکال دارد اما گران‌قیمت‌تر است و هزینه بیشتری را برای شرکت سازنده به منظور تولید به همراه خواهد داشت. 

دو بازیگر عمده دیگر که فناوری مشابهی را توسعه می‌دهند، اپل و کوالکام هستند که هرکدام روی حسگر اثرانگشت اولتراسونیک کار می‌کنند. البته مشخص نیست کوپرتینویی‌ها مجدداً به استفاده از حسگر اثرانگشت در گوشی‌های آیفون اقدام خواهند کرد یا سیستم Face ID همچنان تنها گزینه موجود برای احراز هویت کاربران باقی خواهد ماند.

در رابطه با فبلت Galaxy Note 9 سامسونگ، مدتی پیش اعلام شد که این مدل از نظر طراحی تفاوت چشمگیری با نسل گذشته نخواهد داشت؛ به‌نظر می‌رسد طراحی Galaxy Note 8 در پرچمدار جدید سامسونگ، حفظ شده است و شرکت کره‌ای تنها با بهبود مشخصات سخت‌افزاری درنظر دارد تا Galaxy Note 9 را به فروش برساند. این فبلت در ماه اوت به صورت رسمی رونمایی خواهد شد و انتظار داریم به پردازنده اگزینوس 9810 یا اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته پردازشی مجهز شده باشد؛ از این دو پردازنده در پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus سامسونگ استفاده شده است. همچنین پیش‌تر اعلام شده بود که جانشین Galaxy Note 8 دوربین بهبودیافته خواهد داشت و شاید نمایشگر بزرگ‌تری نیز داشته باشد؛ ضمن اینکه پیش‌تر به صوت رسمی اعلام شده بود که پرچم‌دار آینده سامسونگ با نسخه جدید دستیار صوتی بیکسبی عرضه خواهد شد. رئیس واحد موبایل سامسونگ، ابراز امیدواری کرده است که فرآیند ارزیابی نسخه آزمایشی دستیار صوتی Bixby 2.0 تا زمان عرضه Galaxy Note 9 به بازار، به اتمام برسد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۲/۲۹
هنگی جان اس9 معرفی شد رفت حسگر درون نمایشگر رو واسه اس10 میخواد بزنه خیلی پرتی.وضع آشفته اس9؟همونی که تو یک ماه یک میلیون در کره فروش داشت همونی که سوددهی ش از اس8 بیشتر بوده؟ همونی که پرفروش ترین پرچمدار امساله؟ کدوم وضع آشفته؟ با خودت درگیری؟نکنه وضع داغون هنگ تی سی رو میگی که تو کل دنیا در یک سال نمیتونه 1 میلیون گوشی بفروشه؟ شما برو نگران هنگ تی سی باش که پایان سال میخواد از بخش اسمبل سازی بیاد بیرون و بره پی کارش :دی

محمد

۱۳۹۷/۲/۲۹
سامسونگ که خدای تکنولوژیه در سطحی نیست؟؟؟خخخخخخخخخخ نکنه هنگ تی سی مالیه؟ همونی که گوشی های سامسونگ و الجی و برند های چینی رو کپی میکنه؟ همونی که گوگل رو بیچاره کرد با مشکلات فراوان؟ همونی که دوربین دوگانه و دکمه هوم سامسونگ رو کپی کرد؟ سامسونگ نباشه 80 درصد نوآوری ها هم وجود نداره سامسونگ نباشه آندروید کارش تمومه فقط سامسونگه که داره با اپل رقابت میکنه بقیه که نقش سیاه لشگر دارن

yashar2080

۱۳۹۷/۲/۲۹
چی تونسته بسازه که بخواد اینو بسازه؟!!! سامسونگ از لحاظ فن آوری تکنولوژی در سطحی نیست بخواد نو آوری کنه...

محمد

۱۳۹۷/۲/۲۹
واسه سامسونگ چیزی وجود نداره که نتونه همین حسگر درون نمایشگر رو برند های چینی دارن میزنن ولی حسگری که سامسونگ در اس10 میخواد بزنه هم تولید خودشه هم دقتش چندین برابر ایناست

yashar2080

۱۳۹۷/۲/۲۷
دیگه وقتی داره از الان s9‌رو تبلیغ میکنه و فقط داره رو سنسور اثر انگشت داخل صفحه نمایش در s9 تمرکز میکنه ..مشخصه که نوت 9 همچین چیزی رو نخواهد داشت وگرنه قبلتر رو این مانور تبلیغاتی میداد...کاملا مشخصه به نوت 9 امیدی نداره و از وضعیت آشفته s9 هم فهمیده که نوت 9 هم که همون s9 با قلم هستش و با قیمتی گزافتر...اصلا به فروش نخواهد رفت ..یکسره رفته رو تبلیغ گوشی سال آینده ...که تازه یه ماه نیست سری جدیدش بازار اومده...