خانهاخبار
سیستم جدید فورد که جان انسان‌ها را نجات می‌دهد

سیستم جدید فورد که جان انسان‌ها را نجات می‌دهد

یکی از بزرگترین خودروسازی‌های آمریکا قصد دارد تا با همکاری کمپانی دوچرخه‌سازی تِرِک و جمعی از برنامه‌نویسان کاربلد، سیستم ارتباط بین دوچرخه و خودرو به نام تام را ارائه دهد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
۱۳۹۷/۲/۲۵
image

اگر تا بحال در خیابان‌های شهری دوچرخه‌سواری کرده باشید، حتما با خطرات احتمالی این کار آشنایی دارید. رانندگانی که در فاصله نزدیکی از شما عبور می‌کنند، بدون نگاه به آینه درب خودرو را باز می‌کنند، از سمت راست شما سبقت می‌گیرند و ... ، هر لحظه ممکن است جان شما را بگیرند.

کمپانی فورد به دنبال نفوذ بیشتر در حوزه هوش مصنوعی و ارتباطات است و این کار را با طراحی سیستم B2V(Bike-to-Vehicle) انجام خواهد داد. این غول خودروسازی آمریکا اعلام کرده است که در این راستا با شرکت تِرِک که شهرت زیادی در تولید دوچرخه دارد همکاری خواهد کرد.

image

جیم هولاند، مدیر عامل شرکت فورد اعلام کرده است،"توسعه سیستم ارتباطی بین دوچرخه‌ها و خودروها، همکاری چند شرکت را می‌طلبد". او همچنین بیان کرد،"شهرهای آینده حالات مختلفی از سیستم حمل و نقل را در خود خواهند دید که نیاز به زبانی یکتا برای ارتباط دارند". سیستم «تام» با هدف کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادف خودروها و دوچرخه‌ها ساخته می‌شود. طبق آمار، در سال ۲۰۱۶ هجده هزار دوچرخه‌سوار مصدوم و ۱۰۲ نفر جان خود را در تصادفات دوچرخه و خودرو در ایالات متحده آمریکا از دست داده‌اند. شرکت برنامه‌نویسی تام با همکاری فورد و تِرِک به مدت یکسال بر روی اثبات عملکرد این فناوری در کاهش تلفات کار کرده است. کمپانی دوچرخه‌سازی تِرِک نیز اعلام کرده است که به سمت تولید دوچرخه‌های پیشرفته با بهره‌گیری از این فناوری حرکت خواهد کرد.

اسکات کَسین، مدیر بخش تولیدات الکترونیکی شرکت تِرِک گفت:"کمپانی تِرِک هزینه زیادی را به جستجوی ایده‌های خلاقانه اختصاص داده و به دنبال راهی برای افزایش ایمنی دوچرخه‌سواران و عابرین پیاده است". او همچنین از اینکه خودروسازان و شرکت‌های دیگر به فکر توسعه این نرم‌افزارها افتاده‌اند اظهار امیدواری کرده است.

شرکت تام در رابطه با توسعه نرم‌افزار خود گفت:"مهندسین تام در حال کار بر روی ساخت نقشه و زیرساخت‌های لازم و استفاده از هوش مصنوعی برای یافتن جاده‌های خطرناک و حساس هستند و در این راه با شرکت‌های خودروسازی و همچنین شهروندان همکاری می‌کنند".

image

در هیات مشاوره این طرح شرکت‌های زیادی چون اکسل، بوش، دورل، اسپورتز، فورد، جاینت، شیمانو، اسپشلایزد، اسرم، استیجز سایکلینک، تام، ترک و ... مشارکت دارند.

همکاری شرکت‌های خودروسازی و دوچرخه‌سازی در توسعه اینچنین نرم‌افزارهایی نویدبخش افزایش ایمنی جاده‌ها در آینده است. دوچرخه به عنوان پایدارترین صنعت حمل و نقل شناخته می‌شود که اگر به آن بها داده شود می‌توان زمین را از خطرات احتمالی دور کرد. امیدواریم شرکت‌های مختلف که محصولات باکیفیتی در حوزه‌های متفاوت تولید می‌کنند، به یکدیگر پیوسته و شاهد توسعه بیشتر فناوری های مرتبط با افزایش ایمنی باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)