خانهاخبار
گزارش‌ها از وجود دوربین سه گانه در آیفون 2019 خبر می‌دهند

گزارش‌ها از وجود دوربین سه گانه در آیفون 2019 خبر می‌دهند

ماه گذشته شایعاتی مبنی بر حضور دوربینی با سه لنز در آیفون سال آینده منتشر شدند. حال گزارش جدیدی ارائه شده که شایعات پیشین را تایید می‌کند.
۱۳۹۷/۲/۱۸

گزارش مذکور که در تایپه تایمز منتشر شده است، به نقل از جف پو، تحلیل‌گر Yuanta Securities، مدعی شده است که آیفون مجهز به دوربین سه گانه در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد.

همان‌طور که ممکن است مطلع باشید، هوآوی پی ۲۰، اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربینی متشکل از سه لنز بود که مدتی قبل رونمایی شد. به نظر می‌رسد اپل از این طرح استقبال کرده و قصد دارد راه هوآوی را ادامه دهد. البته هنوز مشخص نیست که ترتیب چینش لنزها در آیفون جدید چگونه خواهد بود و از چه نوع لنزی استفاده خواهد کرد. چینی‌ها با بهره‌گیری از سه لنز توانستند سیستمی ایجاد کنند که قادر به خلق تصاویری با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل خواهد بود.

image

بارها شنیده‌ایم و حتی شاید باور داشته باشیم که مگاپیکسل معیار کاملی برای سنجش کیفیت عکس نیست، اما باید بدانیم میزان پیکسل‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا جزئیات بیشتری را ثبت کنیم. به معنی ساده‌تر، این ویژگی باعث می‌شود تا جزئیات کمتری از سوژه و محیط را در لحظه ثبت تصویر از دست بدهیم.

در حال حاضر سیستم دوربین دوگانه موجود روی آیفون‌های اپل، در زمان ثبت تصاویر پرتره برای تولید افکتی مشابه بوکه استفاده می‌شود. هنوز مشخص نیست اضافه شدن لنز سوم چه مزیتی را برای گوشی‌های اول به همراه خواهد داشت، اما احتمال دارد که از لنز سوم برای زوم اپتیکال ۳ برابر استفاده شود؛ قابلیتی که تا به حال در هیچ آیفونی دیده نشده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

P

۱۳۹۷/۲/۱۹
ما ک نمیتونیم آیفون ۸.۵ میلیونی رو بخریم حالا چه سه دوربینه باشه چه صد دوربینه . یادش بخیر یه زمانی توی سایتهای موبایل فقط فقط بحث سر قدرت سخت افزاری و‌ عکاسی بود ولی الان فقط فقط بحث سر قیمت نجومی گوشی هاست . پارسال گرونترین آیفون ۳.۸۰۰ بود الان ارزونترین آیفون ۴.۶۰۰ هست .
چه رجیستریی بود !
چه بلای سیاهی بود !

محمد

۱۳۹۷/۲/۱۹
yh هنگ تی سی گوشی دو دوربین رو در سال 2011 زد به نام هنگی evo 3d در حالی که اوایل همون سال ال جی گوشی optimus 3d رو با دو دوربین زده بود البته قبل اینا در سال 2007 یعنی 4 سال قبلش سامسونگ گوشی b710 رو با دو دوربین روانه بازار کرد در واقع سامسونگ در این قسمت هم پیشرو بوده و هنگ تی سی سومین برندی بود که از گوشی دو دوربین استفاده کرده بود یکم تاریخو مطالعه کن از رو هوا حرف نزن تا ضایع نشی

yashar2080

۱۳۹۷/۲/۱۹
تلفیق چند دوربین هنر دست htc‌بود... که امروزه همه پیشرو آن هستند

Platform

۱۳۹۷/۲/۱۸
دوربین سه گانه گذشته از جنبه بازاریابی یک تکنولوژی حساب شده در دوربین موبایلی بود که حاصلی جز بهترین و باکیفیت ترین عکاسی ها و فیلم برداری ها رو نداره که شرکت موفق Huawei در P20pro برای اولین بار اجراش کرد و واقعا امیدوارم که در جانشین mate10 pro به شکل بهتر شده تکرار بشه و شرکت های دیگر مانند Samsung در S10 plus وnote10 اجراییش کنه همینطور و اپل و و دیگران
?
Amen