خانهاخبار
پتنت سامسونگ برای ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر

پتنت سامسونگ برای ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر

پتنت به ثبت رسیده توسط سامسونگ، احتمال عرضه Galaxy Note 9 را با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر افزایش می‌دهد. گمان می‌رود پرچمدار بعدی کره‌ای‌ها از چنین فناوری بهره خواهد برد.
۱۳۹۷/۲/۱۷

شرکت سامسونگ، به‌تازگی پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که احتمال عرضه فبلت Galaxy Note 9 را با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر تقویت می‌کند. سال گذشته انتظار داشتیم که فبلت Galaxy Note 8 به چنین فناوری مجهز شود اما چنین نشد؛ به دنبال گلکسی نوت 8، شایعاتی مبنی بر عرضه Galaxy S9 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر منتشر شده بود اما سامسونگ در نهایت ترجیح داد از حسگرهای رایج در پرچم‌داران نیمه‌ اول 2018 خود یعنی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus استفاده نماید. به همین جهت، حسگر اثرانگشت در قاب پشتی جانشین Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus به کار گرفته شده است.

با این‌حال، هم‌اکنون انتظار داریم Galaxy Note 9 به عنوان اولین گوشی سامسونگ با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر عرضه شود در پتنت‌هایی جدیدی که توسط شرکت کره‌ای به ثبت رسیده است، احتمال عرضه فبلت آینده‌اش با چنین فناوری افزایش می‌یابد. نحوه‌ی کار حسگر اثرانگشت درون نمایشگر گوشی جدید سامسونگ بدین شکل است که شرکت سازنده، باید آن‌را با قسمت پایین نمایشگر AMOLED گوشی ادغام کند؛ بدین شکل، کاربر با لمس پایین صفحه‌نمایش می‌تواند به گوشی خود دسترسی داشته باشد. به محض اینکه انگشت شما روی پایین نمایشگر قرار بگیرد، بخشی از صفحه‌نمایش روشن خواهد شد و پردازش‌های لازم برای احراز هویت کاربران انجام می‌شود.

image

برطبق گمانه‌زنی‌ها، Galaxy Note 9 احتمالاً تا پایان ماه اوت (August) به صورت رسمی توسط سامسونگ معرفی خواهد شد؛ البته اگر شرکت کره‌ای تصمیم داشته باشد تا رویه مدل‌های قبل را حفظ کند. به همین جهت، انتظار داریم گمانه‌زنی‌ها پیرامون این گوشی تا پایان ماه ژوئن (June) یا اوایل ماه جولای (July) آغاز شود؛ در آن زمان، مشخص خواهد شد گوشی جدید Galaxy Note 9 به حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش مجهز خواهد بود یا مانند نسل قبل از یک حسگر اثرانگشت در قاب پشتی خود بهره خواهد گرفت.

اگر سامسونگ نتواند تا پیش از تولید انبوه فبلت جدیدش، حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مدنظر خود را به تولید برساند؛ احتمالاً Galaxy S10 در سال آینده به این فناوری مجهز خواهد شد. مدتی پیش اعلام شده بود که شرکت کره‌ای به شرکای خود از قصدش برای ادغام سنسور اثرانگشت با نمایشگر پرچم‌دار 2019 خود گفته است.

گفته می‌شود Galaxy S10 با کدنام Beyond توسط سامسونگ در حال توسعه است؛ با این وجود، طراحی پرچم‌دار آینده سامسونگ تفاوت چشمگیری با نسل قبل نخواهد داشت. از دیگر قابلیت‌هایی که انتظار داریم توسط Galaxy S10 ارائه شود، می‌توان به سیستم تشخیص چهره پیشرفته اشاره کرد؛ به احتمال زیاد، ویژگی AR Emoji نیز به لطف بهره‌گیری از سنسورهای پیشرفته، متحول خواهد شد و عملکرد بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارد.

حتی اگر سامسونگ نتواند پرچم‌دار آینده خود را به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز کند، شیائومی احتمالاً اولین سازنده‌ای خواهد بود که یک گوشی رده‌بالا با سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش به صورت جهانی ارائه می‌دهد. گفته می‌شود جانشین پرچمدار Xiaomi Mi 7 از سنسور اثرانگشت درون نمایشگر بهره خواهد برد و حتی شاید به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز شده باشد؛ همین موضوع باعث شده است تا عرضه این گوشی به سه ماهه سوم سال 2018 موکول شود.

از دیگر شایعات موجود پیرامون Galaxy Note 9، می‌توان به افزایش اندازه نمایشگر به 6.4 اینچ اشاره کرد؛ ضمن اینکه گفته می‌شود مدل مذکور در زمینه عکاسی، عملکرد قابل مقایسه با Galaxy S9 Plus خواهد داشت و طرفداران را ناامید نمی‌کند. دیگر مشخصات این فبلت رده‌بالا هنوز مشخص نشده است و در حد گمانه‌زنی قرار دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

alikh79

۱۳۹۷/۲/۱۸
گوشی هاییی که اثر انگشت درون نمایشگر دارن از دو تا نمایشگر استفاده شده برای این امر اما سامسونگ تو یکی این کارو کرد که اوج قدرت رو نشون میده به رقبا

محسن

۱۳۹۷/۲/۱۷
شما بهتره بری یخورده بیشتر مطالعه کنی نظر دادن جایز نیس

محمد

۱۳۹۷/۲/۱۷
اونی که صبر میکنه تا بقیه بزنن وتقلیدکنه هنگ تی سیه که توان تولیدش صفره و از قدیم به تقلید کاریش ادامه داده تا به امروز از گوشی دو دوربینه گرفته تا صفحه نمایش دوم و دکمه هوم و حسگر اثر انگشت جلو و صفحه نمایش 18به 9 کلا چیزی نمونده که تقلید نکرده باشه در ضمن با واژ پتنت هم به کل بیگانه اس چون تولید نداره.اسمبل کاره مثل glx

مجتبی

۱۳۹۷/۲/۱۷
حتما تو میدونی پتنت چیه برو با گوشی طرحت بازیتو بکن پسر جان تو رو چه به حسگر درون صفحه نمایش اصلا بهش فکر نکن که داغون میشی

yashar2080

۱۳۹۷/۲/۱۷
پتنت!!!!!!!!!!... سامسونگ اصلا پتنت میدونه چیه؟!!!... وایسد بقیه بزنن اینم کپیش کنه