خانهاخبار
استعفای وزیر ارتباطات در پی فیلترینگ تلگرام (آپدیت: جهرمی موضوع استعفا را تکذیب کرد)

استعفای وزیر ارتباطات در پی فیلترینگ تلگرام (آپدیت: جهرمی موضوع استعفا را تکذیب کرد)

روند فیلتر شدن تلگرام در سرویس‌دهنده‌های اینترنت کشور در حال انجام است و هم‌اکنون خبر رسیده که در پی اجرای این حکم وزیر ارتباطات استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرده است.
۱۳۹۷/۲/۱۱

شب گذشته در پی حکمی که به تایید دادستانی تهران رسید، دستور فیلترینگ کامل تلگرام به تمام سرویس‌دهنده‌های اینترنت کشور صادر شد. از ساعاتی بعد ابتدا اپراتورهای موبایل و سپس به تدریج سایر سرویس‌دهنده‌ها اقدام به فیلترینگ تلگرام کرده‌اند. این خبر بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته تا جایی که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز در یک رشته توییت در توییتر رسمی خود اعلام کرد دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات توقف ناپذیر است اما زمانی که مقررات کشورها محترم شمرده نشود، عکس العمل حاکمیتها امری غیرطبیعی و غیرمعقول نمی‌نماید.

image

اما خبر دیگری که در این رابطه از سوی برخی خبرگزاری‌ها منتشر شده موضوع استعفای آذری جهرمی است. خبرگزاری‌های رسمی تایید کرده‌اند که وزیر ارتباطات استعفای خود را به ریاست جمهور تقدیم کرده و در انتظار گرفتن پاسخ ایشان است. خبرهای تکمیلی در این مورد به زودی اعلام می‌شود.

به‌روزرسانی:

وزیر ارتباطات در پاسخ به شایعه استعفای خود به خبرگزاری ایسنا گفت: اعلام نظرات کارشناسی لزوما به معنای استعفا نیست. چالشهای فیلترینگ را مستند و مستدل اعلام کرده‌ایم. مراجع تصمیم‌گیر نظرات ما را شنیده‌اند و تصمیم گرفته‌اند.

وزیر ارتباطات در پاسخ سوال ایسنا در مورد صحت استعفای خود گفت: نباید اعلام نظرات کارشناسی را استعفا تفسیر کنیم. در مورد فیلترینگ ما بارها اعلام کرده‌ایم که فیلترینگ تنها راه حل نیست و در مورد چالشهای آن نیز نظرات را مستدل و مستند به مراجع مربوطه اعلام کرده‌ایم. شواهد حاکی از بروز مشکلاتی در فیلتر تلگرام  در روسیه نیز هست و ممکن است اینگونه مشکلات در ایران هم رخ دهد. در هر حال به نظر می‌رسد فراتر از بحث امروز باید سیاستگذاری و قانونگذاری کشور در مورد رسانه‌های نوین را سریعتر به نتیجه رساند تا دیگر شاهد اینگونه چالشها نباشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Hadi

۱۳۹۷/۲/۱۱
خود وزارت ارتباطات برای مسدود سازی کامل تلگرام برنامه ساخته و امتحانش هم کرده. حالا چرا باید وزیر ارتباطات استعفا بده؟!!
با عقل جور در نمیاد

یوسف

۱۳۹۷/۲/۱۱
چرا فکر میکنن مهمه که استعفا بده آدما برای توانایی و کاری که برای مردم انجام میدن مهمن