خانهاخبار
درایوهای پرسرعت 970PRO و 970EVO سامسونگ در راه بازار

درایوهای پرسرعت 970PRO و 970EVO سامسونگ در راه بازار

درایوهای حالت جامد (SSD) سامسونگ، داده‌ها را در مقیاس گیگابایت بر ثانیه می‌خوانند و می‌نویسند.
۱۳۹۷/۲/۸
image

شرکت سامسونگ برای علاقمندان و زبدگان حوزه‌های فنی، دو مدل درایو حالت جامد یا اصطلاحا SSD (سرنام solid state drive) تولید کرده است. این دو درایو که یکی 970 PRO و دیگری 970 EVO نام دارد، داده‌ها را در مقیاس گیگابایت بر ثانیه دادوستد می‌کنند و از ظرفیت زیادی برای ذخیره‌سازی داده‌ها برخوردار هستند. همین ویژگی‌ها کافی است تا این دو درایو در حیطه‌هایی همچون ویرایش عکس و ویدیوهای حجیم، عملکرد مطلوبی داشته باشند.

درایوهای جدید سامسونگ در قطع M.2، مبتنی بر تازه‌ترین نسل گذرگاه‌های PCIe، و سازگار با استاندارد NVMe (استانداردی که هدف آن افزایش پهنای باند و در عین حال، کاهش تاخیر در دسترسی به داده‌ها است) ساخته شده‌اند. درایو 970 PRO می‌تواند داده‌ها را با سرعت 3500 مگابایت در ثانیه بخواند و با سرعت 2700 مگابایت در ثانیه بنویسد. سرعت خوانش داده‌ها در مدل 970 EVO مشابه مدل PRO است اما سرعت نگارش آن اندکی کمتر یعنی برابر با 2500 مگابایت در ثانیه است؛ اما حتی همین سرعت نیز در مقایسه با سرعت درایو پیشین که 960 EVO نام داشت، 30 درصد افزایش یافته است. سامسونگ با پیاده‌سازی تازه‌ترین فناوری خود در این عرصه موسوم به V-NAND و نیز ارتقای کنترلر فونیکس توانسته است به چنین سرعتی دست پیدا کند. مضاف بر این، درایو 970 EVO با بهره‌گیری از فناوری اختصاصی TurboWrite سامسونگ می‌تواند ظرفیت بافر را به 78 گیگابایت برساند تا به سرعت نوشتن داده‌ها را بیش از پیش افزایش دهد.  

این دو درایو یا حافظه SSD علاوه بر سرعت اطمینان‌پذیری زیادی هم دارند. سامسونگ با استفاده از فناوری Dynamic Thermal Guard دمای درایو را پیوسته پایش می‌کند تا از گرم شدن زیاده از حد آن جلوگیری به عمل آورد. در راستای این هدف، یک گرماپراکن و یک پوشش نیکلی جدید نیز روی کنترلر کشیده شده است تا دما را هرچه بیشتر کاهش دهد. سامسونگ این درایوها را بسته به انتخاب کاربر دو نوع تضمین می‌کند؛ یکی بر اساس زمان که شامل ضمانت پنج ساله است، و دیگری بر اساس حجم داده‌هایی که روی آن نوشته می‌شود که در این‌صورت تا 1200 ترابایت داده‌نویسی تضمین می‌شود.

درایو 970 EVO در ظرفیت‌‌های 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت، و درایو 970 PRO در دو ظرفیت 512 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه خواهدشد. هر دو آن‌ها از 7 می 2018 روانه بازارهای جهانی می‌شوند. قیمت مدل PRO از 330 دلار آغاز می‌شود و کم‌حجم‌ترین مدل EVO نیز با قیمت 120 دلار به فروش خواهدرسید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

alikh79

۱۳۹۷/۲/۸
این شرکت چه شرکتیه واقعا توی همه جور فناوری دست داره و کالاهای عالی بیرون میده همه جا اسم این شرکت هست