خانهاخبار
کاسیو دنیای دوربین‌های کامپکت را ترک کرد

کاسیو دنیای دوربین‌های کامپکت را ترک کرد

سودده نبودن بازار دوربین‌های دیجیتال کامپکت، کاسیو را که یکی از نوآوران این عرصه بود، به خروج از آن واداشت.
۱۳۹۷/۲/۶

کاسیو با انتشار بیانیه‌ا‌ی خروج خود از صنعت دوربین‌های دیجیتال کوچک یا اصطلاحاً کامپکت را اعلام کرد. سودده نبودن این بازار علت تصمیم اخیر کاسیو ذکر شده است. در متن بیانیه مذکور اشاره شده است که میزان فروش این نوع دوربین به‌شدت کاهش یافته است و انتظار نمی‌رود که بازار آن در آینده گسترش پیداکند.

برنامه کاسیو برای آینده، تمرکز بر عرضه محصولات ارزش افزوده در حوزه‌ دوربین‌های دیجیتال است. این شرکت در پایان سال مالی اخیر که در مارس 2017 پایان یافت، زیانی 500 میلیون ینی (حدود 4.6 میلیون دلار) متحمل شد.

کاسیو قبلاً در سال 2015 از فروش دوربین‌های دیجیتال 1000 دلاری خود که به‌طور خاص برای گرفتن سلفی‌های بهتر طراحی شده بودند، پول زیادی به جیب زد؛ طوری که در آن سال توانست بیشترین سود عملیاتی طی نه سال منتهی به 2015، را کسب کند. تازه‌ترین نوع این دوربین یعنی Casio Exilim EX-TR70 هم‌اکنون حدود 500 تا 600 دلار به فروش می‌رسد.

Casio Exilim EX-TR70، جدیدترین گونه کنونی از دوربین‌های کاسیو است که به‌طور ویژه برای گرفتن سلفی ساخته شده است.

کاسیو در تاریخ دوربین‌های عکاسی دیجیتال نقش پررنگی ایفا کرد و توانست محصولات نوآورانه‌ای طراحی و تولید کند. یکی از نمونه‌های آن، Casio QV-10، نخستین دوربین دیجیتال مصرفی جهان با نمایشگر ال‌سی‌دی بود که در سال 1995 وارد بازار شد. با اینکه کیفیت عکس‌های دوربین‌های دیجیتال دهه 1990 هرگز به‌پای دوربین‌های فیلم‌خور نمی‌رسید، اما QV-10 با نمایشگر رنگی 1.8 اینچی خود برای نخستین بار امکانی فراهم آورد تا کاربران بتوانند عکس‌های ثبت شده را ببینند و به‌راحتی پاک‌شان کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)