خانهاخبار
ال‌جی سازنده پنل OLED برای آیفون 6.5 اینچی اپل نخواهد بود

ال‌جی سازنده پنل OLED برای آیفون 6.5 اینچی اپل نخواهد بود

وال استریت ژورنال مدعی شده است که شرکت ال‌جی دیسپلی، احتمالاً از تولید نمایشگر OLED برای آیفون‌های 2018 اپل کنار گذاشته می‌شود؛ ظاهراً پنل‌های تولیدی این شرکت، در حد و اندازه انتظارات اپل ظاهر نشده است.
۱۳۹۷/۲/۴

اپل در سال 2018 از دو گوشی آیفون با صفحه‌نمایش اولد رونمایی خواهد کرد؛ مدل پایه به عنوان جانشین آیفون 10 با نمایشگر 5.8 اینچی از نوع اولد ارائه می‌شود و نسخه دیگر به صفحه‌نمایش 6.5 اینچی مجهز شده است. به همین جهت، کوپرتینونشین‌ها انتظار داشتند که شرکت ال‌جی، بتواند تولید پنل اولد برای مدل «پلاس» جانشین آیفون 10 را برعهده بگیرد؛ بدین شکل، اپل به انحصار سامسونگ در زمینه تولید پنل اولد خاتمه می‌داد. نشریه وال استریت ژورنال، به‌تازگی مدعی شده است که شرکت ال‌جی تولیدکننده پنل اولد برای آیفون‌های 2018 نخواهد بود؛ ظاهراً شرکت کُره‌ای از تجهیزات و امکانات رقیب خود یعنی سامسونگ دیسپلی برخوردار نیست و همین موضوع باعث شده است تا پنل‌های اولد تولیدی، نتواند انتظارات اپل را در زمینه کیفیت و بازده تولید برآورده نماید.

image

شرکت آمریکایی برای تولید انبوه آیفون‌های جدیدش در ماه جولای برنامه‌یزی کرده است؛ به همین جهت، انتظار داریم مدل‌های جدید در ماه سپتامبر به صورت رسمی معرفی شود و یک یا دو هفته پس از معرفی رسمی به بازار عرضه شوند. البته اگر اپل نتواند مشکل ایجاد شده برای پنل‌های اولد آیفون‌ 6.5 اینچی را برطرف نماید، ممکن است ناچار باشد تا بار دیگر تولید تمامی پنل‌های اولد مورد نیاز خود را به سامسونگ دیسپلی بسپارد. کوپرتینونشین‌ها برای تولید حدود 100 میلیون آیفون برنامه‌ریزی کرده‌اند و نیمی از این تعداد، به مدل‌های OLED با نمایشگر 5.8 اینچی و 6.5 اینچی اختصاص دارد.

علاوه‌بر گوشی‌های پرچم‌داری که اپل در سال 2018 عرضه خواهد کرد، یک مدل مجهز به نمایشگر LCD نیز توسط اپل رونمایی می‌شود که با قیمت مناسب‌تری راهی بازار خواهد شد. گفته می‌شود آیفون LCD اپل از یک نمایشگر 6.1 اینچی برخوردار است و مانند مدل‌های گران‌قیمت که اپل برای عرضه آن‌ها با نمایشگر OLED برنامه‌ریزی کرده است، طراحی بدون حاشیه خواهد داشت؛ ضمن اینکه دکمه‌ی فیزیکی Home از این گوشی حذف شده است و اکنون برای احراز هویت کاربران، از سیستم تشخیص چهره Face ID استفاده می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امین

۱۳۹۷/۲/۵
معلومه که سامسونگ میزنه چون پنل های ال جی کیفیت نداره و سایه میندازه