خانهاخبار
پرچمدار P20 Pro هوآوی برنده جایزه عکاسی سال شد!

پرچمدار P20 Pro هوآوی برنده جایزه عکاسی سال شد!

پرچمدار P20 Pro هوآوی که ماه گذشته رسما معرفی شد، توانسته است با دوربین سه گانه بی نظیرش جایزه عکاسی سال 2018 را از TIPA ببرد.
۱۳۹۷/۲/۳

هوآوی ماه گذشته از تازه‌ترین پرچمدار خود تحت عنوان P20 و P20 Pro با مشخصات سطح بالا و قیمت مناسب رونمایی کرد. این گوشی از زمان معرفی رسمی تا به حال مورد توجه عموم کاربران و کارشناسان قرار گرفته و حالا توانسته است جایزه عکاسی را هم از TIPA (Technical Image Press Association) دریافت کند. پیش از معرفی این گوشی، پرچمدار Galaxy S9 در ابزار DxOMark توانسته بود بیشترین امتیاز را کسب کند اما P20 Pro توانست با آن دوربین بی نظیر سه گانه تاج پادشاهی را از سر پرچمدار سامسونگ بردارد. در ادامه تحسین‌های فراوان، حالا P20 Pro توانسته است جایزه بهترین گوشی همراه عکاسی را در سال 2018 از TIPA بگیرد.

image

به دست آوردن این جایزه فصل تازه‌ای را برای کمپانی هوآوی آغاز می‌کند. TIPA یک سازمان غیرانتفاعی است که به طور سالانه با بیش از 30 مجله بسیار معروف عکس و تصویر همکاری می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد که به تصاویر در دسته‌بندی‌های مختلف ازجمله DSLR و سایر مفاهیم بی نظیر مانند دوربین‌های پهپاد و 360 درجه امتیاز دهند. در ارتباط با برنده شدن گوشی تازه هوآوی هم به نظر می‌رسد که طراحی لنزهای سه‌گانه با لنزهای مونوکروم و تله فوتو در کنار هم امتیاز اصلی P20 Pro در مقابل سایر گوشی‌های رقیب با تنها دو لنز بوده است.

جوایز مرتبط با دوربین گوشی‌ها همیشه بحث برانگیز بوده‌اند چراکه داوران الزاما قادر نخواهند بود که دوربین گوشی‌ها را براساس نیازمندی‌های همه مصرف کنندگان ارزشیابی کنند. از طرفی همین ارزیابی‌ها می‌توانند ابزار مفیدی برای نمایش سطح کیفی حسگرهای دوربین گوشی‌ها باشند. از آنجا که P20 Pro مدتهاست توانسته است حس تحسین همگان را نسبت به خود برانگیزاند، منطقی به نظر می‌رسد که از دوربین فوق العاده‌ای هم بهره ببرد.

هوآوی وعده داده بود که قصد دارد در تصمیم‌گیری‌های آینده‌نگرانه خود جسورانه‌تر رفتار کند و به نظر می‌رسد که طراحی لنزهای سه گانه در پرچمدار تازه‌اش هم به دنبال همین وعده محقق شد. این کمپانی موفق چینی همچنین اخیرا اعلام کرد که طراحی بریدگی حاشیه را تقریبا 4 سال پیش در دست داشته است اما به خاطر احتمال بروز عکس العمل منفی ازسوی کاربران آن را تا امسال محقق نکرده بود. هوآوی همچنین اعلام کرده است که در آینده نمی‌خواهد دوباره چنین اشتباهاتی را مرتکب شود و رنگ توایلایت از این دوگانه سطح بالا را در راستای برهم زدن مرزهای طراحی ظاهری معرفی کرده است.

کمپانی چینی مذکور بسیار نسبت به فروش دوگانه پرچمدار تازه‌اش امیدوار است. هوآوی پیش بینی کرده است که حدود 20 میلیون واحد از دو گوشی P20 و P20 Pro را در سال 2018 به فروش می‌رساند. اگر ارقام فروش اخیر این گوشی‌ها در چین را در نظر بگیریم، شروع فروش آن‌ها بسیار چشمگیر و خوب بوده است. کمپانی هوآوی توانسته است تنها در عرض 10 ثانیه حدودا 15 میلیون دلار از فروش گوشی‌های مذکور درآمد کسب کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

وثوقی

۱۳۹۷/۲/۱۴
برای فوکوس خودکار از ترکیب قابلیت‌های مختلفی مانند تشخیص عمق به مدد سنسورهای دوربین، تشخیص فاز و کنتراست و فوکوس خودکار لیزری تا فاصله‌ی ۲.۴ متری بهره می‌بره؛ ضمن اینکه یک سنسور دمای نور برای تشخیص بهتر وایت‌بالانس، دوربین سه‌گانه‌ی پی ۲۰ پرو را همراهی می‌کنه . این گوشی به‌ لطف تراشه‌ی کرین ۹۷۰ از قابلیتی موسوم به فوکوس پیش‌بین 4D نیز بهره می‌بره که به موجب آن، دوربین با پیش‌بینی حرکت سوژه، فوکوس بهتری روی آن انجام می‌ده. وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی بر عهده‌ی دوربینی با رزولوشن بسیار بالای ۲۴ مگاپیکسلی قرار دارد، این سنسور از لنزی با دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کنه. وجود لرزش‌گیر اپتیکال ۶ محوره در سنسور ۴۰ مگاپیکسلی این گوشی در کنار فناوری لرزش‌گیر اپتیکال مبتنی بر هوش مصنوعی (AIS) هواوی هم به مزایای این گوشی اضافه شده.هواوی برای عکاسی خودکار، قابلیتی موسوم به Master AI در نظر گرفته که به‌صورت پیش‌فرض در تنظیمات دوربین فعاله به‌ کمک این قابلیت، پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو با بهره‌ گرفتن از هوش مصنوعی، توانایی تشخیص بیش از ۵۰۰ سناریوی مختلف در زمینه‌ی عکاسی و به تبع آن، تغییر خودکار پارامترهای مختلف عکاسی با توجه به شرایط سوژه دارن !!!

نیوشا

۱۳۹۷/۲/۱۴
علاوه بر نکاتی که دوستان گفتن باید به این نکته هم اشاره کرد که پی ۲۰ پرو تنها گوشی هوشمند موجود در بازار دنیا محسوب می‌شود که از ایزو تا سطح ۱۰۲۴۰۰ نیز پشتیبانی می‌کند؛ البته ایزوی بالا به معنی نویز بیش‌تر است؛ بنابراین برای عکاسی در شب یا محیط‌های تاریک، بهتر است از اکسپوژر طولانی‌تر بهره برد، جایی که سیستم لرزش‌گیر مبتنی بر هوش مصنوعی هواوی به شما اجازه می‌دهد بدون استفاده از پایه، تصاویری با اکسپوژر چندثانیه‌ای ثبت کنید. برای فوکوس خودکار از ترکیب قابلیت‌های مختلفی مانند تشخیص عمق به مدد سنسورهای دوربین، تشخیص فاز و کنتراست و فوکوس خودکار لیزری تا فاصله‌ی ۲.۴ متری بهره می‌برد؛ ضمن اینکه یک سنسور دمای نور برای تشخیص بهتر وایت‌بالانس، دوربین سه‌گانه‌ی پی ۲۰ پرو را همراهی می‌کند. فیلم‌برداری سوپراسلوموشن اچ‌دی با نرخ فو‌ق‌العاده‌ی ۹۶۰ فریم‌ بر ثانیه که در ابتدا توسط سونی به‌‌ دنیای گوشی‌های هوشمند وارد شد، اکنون به یک استاندارد بدل شده است و پس از سامسونگ، هواوی نیز با پی ۲۰ آن را دنبال می‌کند.

rastegari

۱۳۹۷/۲/۱۴
ترکیب سه گانه دوربین ها که برای اولین بار تو گوشی استفاده شده و هم کاری هواووی با لایکا که دوربین های حرفه ای رو تولید میکنه واقعا واسه یه گوشی محشره ... عملا یه دوربین دستته که میشه باهاش تلفن زد!!! دوربین سه‌گانه‌ی پی ۲۰ پرو از ترکیب یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی رنگی، یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره می‌بره. دوربین سه‌‌گانه‌ی پی ۲۰ پرو چینشی عمودی دارد؛ اما هواوی ترجیح داده است سنسور‌های ۸ و ۴۰ مگاپیکسلی را در یک مجموعه قرار دهد و سنسور ۲۰ مگاپیکسلی را به‌صورت جداگانه، زیر این مجموعه‌ی دوگانه تعبیه کند، ضمن اینکه یک فلش Dual-Tone این سه سنسور را همراهی می‌کنه که وظیفه‌ی روشنی بخشیدن به محیط تاریک سوژه‌ی شما را بر عهده داره. از آنجایی که سنسور ۸ مگاپیکسلی در کنار سنسور ۴۰ مگاپیکسلی قرار داره، تصویر ثبت‌شده توسط آن‌ها از یک سوژه، هم‌پوشانی داره، بنابراین پی ۲۰ پرو از اطلاعات این دو سنسور می‌تواند برای دستیابی به زوم هیبریدی ۵ برابری (فاصله‌ی کانونی معادل حدودی ۱۳۵ میلی‌متری) استفاده کنه.

مجید

۱۳۹۷/۲/۱۴
سلام به همه دوستان این سری دیگه واقعا هواووی کولاک کرده ...انتظاری جز فروش بالا نمی ره از بهترین پرچمدارمعرفی شده تا به امروز .همه سایت های معتبر مثل techradar و...به طراحی خیره کننده وزیبا و خوش دست وسبک ودوربین خیره کننده و باتری عالی که واقعا نسبت به سایر گوشی های بازار جلو تره و کاراییش دیرتر افت میکنه وکیفیت صوتی محشرش وسریع ترین فیس ایدی که با عینک وریشم نمی شه فریبش داد اشاره کردن یه سری شاخص های امنیتی هم بهش اضافه شده که مثلا اگر طرف خواب باشه نمیتونن ان لاکش کنن .ودرکنار این ها عملکرد نرم وسریع وبدون داغ شدن درکارهای روزانه ودستیار جدید هواوی که عملکردی عالی داره ومی شه اکثرقسمت های گوشی رو با صوت کنترل کرد وp20 اولین گوشی هواوی بااین دستیار جدیده وحتی مدیرگوگل حدود7-8دقیقه درمورد این دستیارتوضیح داد وعملکرد اونو حتی تودوربین وکنترل دوربین با صدا توضیح داد اونو به انتخابی عالی برای هر کسی تبدیل کرده.

مانی

۱۳۹۷/۲/۹
و هواوی بعد از گذشت 1دهه به تنهایی بار نوآوری گوشی‌های اسمارتو به دوش می‌کشه
یادتون باشه 10 سال پیش پردازنده ضخامت معیار نبود، اول دوربین و بعد هم حافظه داخلی که بعد ورود اولین گوشی اسمارت دیگه توقعات تغییر کرد
تو چند سال گذشته کسی دنبال گوشی تاشو یا کشویی یا مفاصل چرخشی نبوده همهمنتظر یه تغییر واقعی بودیم که به لظف هواوی الان داریمش و هرسال هم امیدوار کننده‌تر میشه!