خانهاخبار
احتمال معرفی iPhone SE 2 بدون جک هدفون تا ماه آینده!

احتمال معرفی iPhone SE 2 بدون جک هدفون تا ماه آینده!

پس از ماه‌ها انتشار شایعه‌های مختلف درباره iPhone SE 2 احتمالی حالا گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند این گوشی 4 اینچی ممکن است تا ماه آینده رسما معرفی شود.
۱۳۹۷/۲/۱

هفته گذشته نمایشگاه Global Sources Mobile Electronics در هنگ کنگ برگزار شد و براساس ادعای برخی سازندگان محصولات جانبی با خبرگزاری ژاپنی Mac Otakara نسخه تازه iPhone SE 2 احتمالا در ماه مه (اردیبهشت – خرداد) معرفی می‌شود.

این سازندگان گفته‌اند که iPhone SE 2 از نظر اندازه و ابعاد مشابه نسل قبلی طراحی می‌شود و انتظار می‌رود که تاچ آی دی از طراحی‌اش حذف نشود. بدین ترتیب این نسخه تازه به صفحه نمایش 4 اینچی مجهز می‌شود و پنل نمایش آن دارای حاشیه در بالا و پایین خواهد بود. دکمه خانه، دوربین و بلندگوی مکالمه هم در همین حاشیه‌ها طراحی می‌شود.

مدعیان این خبر تازه همچنین گفته‌اند که iPhone SE 2 مانند آیفون 7 و مدل‌های بعدی از جک هدفون 3.5 میلی متری بهره نمی‌برد. اگر این خبر صحت داشته باشد، با توجه به این موضوع که آیفون 6اس و 6 اس پلاس هم از سپتامبر امسال دیگر تولید نخواهند شد، اپل دیگر هیچ مدلی از گوشی‌های هوشمندش را با جک هدفون عرضه نخواهد کرد.

image

iPhone SE 2 همچنین مانند آیفون 7 و 7 پلاس به پردازنده A10 Fusion مجهز می‌شود که نسبت به پردازنده A9 موجود در iPhone SE قبلی حدودا 40 درصد سریع‌تر عمل می‌کند. این پردازنده از فرمت تصویر HEIF و فرمت ویدیویی HEVC پشتیبانی می‌کند.

در گزارش تازه درباره گوشی مذکور پیش بینی شده است که آیفون تازه و ارزان اپل مانند آیفون 8، 8 پلاس و آیفون 10 تازه با پنل پشتی از جنس شیشه معرفی می‌شود و از امکان شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند. البته هنوز مدرک معتبری برای تأیید این ادعا منتشر نشده است.

هنوز مشخص نیست که سازندگان قاب‌های محافظ چگونه موفق شده‌اند به این اطلاعات دست یابند اما احتمالا توانسته‌اند از زنجیره تأمین اپل بهره ببرند تا اولین لوازم جانبی و قاب‌های محافظ کاملا اندازه و مناسب را برای iPhone SE 2 طراحی و عرضه کنند.

هفته گذشته همچنین شاهد بودیم که چند مدل آیفون مختلف از Eurasian Economic Commission مجوز دریافت کردند و ظاهرا به معرفی رسمی نزدیک شدند. برای مثال، اپل در فوریه توانست مجوز یک تبلت را از این آژانس دریافت کند و در ماه مارس هم شاهد رونمایی از این دستگاه هوشمند 9.7 اینچی بودیم.

اگر تاریخ دوباره تکرار شود، صدور مجوز در ماه آوریل می‌تواند نشان دهنده احتمال معرفی رسمی iPhone SE 2 در ماه مه باشد. پیش از این هم خبرگزاری موثق DigiTimes بازه زمانی ماه‌های مه تا ژوئن را برای رونمایی از آیفون تازه ارزان اپل پیش بینی کرده بود. اپل در 5 سال گذشته تنها دو بار محصول تازه خود را در ماه مه معرفی کرده است. بدین ترتیب که نسل پنجم آیپاد تاچ در سال 2013 و نسخه به روزرسانی شده مک بوک پرو 15 اینچی در سال 2015 معرفی شدند.

برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2018 در ماه ژوئن هم می‌تواند موقعیت مناسبی برای رونمایی از iPhone SE تازه را فراهم آورد اما اخرین باری که یک گوشی در این رویداد معرفی شد، رونمایی از آیفون 4 در سال 2010 بود. به همین خاطر معرفی آیفون کوچک تازه در ماه مه منطقی به نظر می‌رسد.

همان‌طور که می‌دانید، در خلال ماه گذشته بارها شاهد انتشار خبرهای مختلف درباره iPhone SE 2 بودیم. گزارشی در وب‌سایت چینی QQ.com منتشر شده بود که ادعا می‌کرد نسل دوم این گوشی به صفحه نمایش 4.2 اینچی، تاچ آیدی، پردازنده A10 Fusion، 2 گیگابایت رم و پنل پشتی و فریم فلزی مجهز می‌شود و در دو نسخه با حافظه داخلی 32 و 128 گیگابایت به بازار راه می‌یابد.

چند سال از معرفی iPhone SE می‌گذرد و اپل احتمالا توجه خود را بیش از هر چیز به بهبود مشخصات داخلی این گوشی معطوف کرده است. پیش بینی شده است که نسل تازه این گوشی هوشمند حدودا 349 دلار قیمت گذاری شود و با توجه به این قیمت نمی‌توان انتظار داشت از نظر طراحی ظاهری شبیه آیفون 10 باشد.

مینگ چی کو، تحلیل گر ارشد KGI، اطلاعات خود را از زنجیره تأمین اپل در آسیا می‌گیرد. او اخیرا در یادداشتی اعلام کرد که ممکن است اپل به دلایلی دیگر گوشی iPhone SE 2 را در سه ماهه دوم سال 2018 معرفی نکند و به کلی از رونمایی آن پشیمان شود.

مینگ چی کو می‌گوید اگر واقعا iPhone SE 2 در برنامه معرفی اپل وجود داشته باشد، انتظار می‌رود که بهبودهای چشمگیری در آن اعمال شود. او پیش بینی کرده است که این گوشی از پردازنده سریع‌تری بهره می‌برد و قیمت کمی دارد اما از ویژگی‌های سطح بالای آیفون 10 مانند طراحی بدون حاشیه، Face ID یا شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.

iPhone SE موجود به خاطر صفحه نمایش 4 اینچی‌اش بسیار شبیه به آیفون 5اس به نظر می‌رسد. این گوشی از پردازنده A9 بهره می‌برد و 2 گیگابایت رم، دوربین 12 مگا پیکسلی و تاچ آیدی دارد و همچین از جک هدفون 3.5 میلی متری هم بهره می‌برد.

اپل از زمان معرفی رسمی iPhone SE در مارس 2016 تا به امروز نسخه به روزرسانی‌ شده‌ای از آن را معرفی نکرده است اما دقیقا یک سال پس از رونمایی رسمی آن دو نسخه مشابهش را با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت روانه بازار کرد. این غول تکنولوژی همچنین قیمت نسخه استاندارد این گوشی را از سپتامبر سال گذشته به 349 دلار کاهش داد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Reza

۱۳۹۷/۲/۲
من قبلا اس ای مدل ۱۲۸ گیگ داشتم گوشی خوبی با یک دست راحت میشه باهاش کارکرد اما به این دل خوش نباشین که حافظه‌اش ۱۲۸ گیگ هست چون وقتی تا ۴۰ گیگ پر میکنین شروع میکنه به داغ کردن و اون وقته که می فهمید اپل چجوری به آدم میندازه.روی هیچ برندی هم تعصب ندارم

amiram

۱۳۹۷/۲/۱
کاشکه زودتر معرفی کن بیاد چون SE ک واقعا دوست داشتنیه => SE 2 چی بشههههههههههه