خانهاخبار
پرچمدار ارزان‌قیمت Honor 10 با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

پرچمدار ارزان‌قیمت Honor 10 با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

پرچمدار Honor 10 را باید از نظر طراحی ظاهری ترکیبی از گوشی‌های P20 هوآوی و Honor 9 بدانیم. این گوشی از قدرتمندترین پردازنده هوآوی بهره می‌برد و به دوربین دوگانه جالب توجهی با قابلیت هوش مصنوعی در پنل پشتی مجهز شده است.
۱۳۹۷/۱/۳۱

آنر درواقع برند زیرمجموعه هوآوی اما یک کمپانی مجزا به شمار می‌رود که در خلال سال‌های اخیر توانسته است به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یابد. گوشی‌های هوشمند برند آنر مخصوصا در آسیا و بازار اروپا مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند و جالب است بدانید که در کنار بهره گرفتن از مشخصات مناسب، ارزان قیمت‌تر از گوشی‌های هوآوی هستند. Honor 8 و Honor 9 دو پرچمدار کامپکت آنر هستند که به ترتیب در سال 2016 و 2017 معرفی شدند و Honor V9 و Honor View 10 تازه‌ترین گوشی‌های سطح بالای آن هستند که آنر اخیرا از آن‌ها رونمایی کرد. اما تازه‌ترین خبر آنکه آنر امروز تازه‌ترین پرچمدار خود را تحت عنوان Honor 10 سرانجام پس از مدت‌ها انتشار شایعه‌های مختلف در چین رسما معرفی کرد. همان‌طور که گفتیم این گوشی ترکیبی از Honor 9 و P20 هوآوی است و در ادامه بیشتر به این موضوع در باب طراحی ظاهری می‌پردازیم. آنر این گوشی تازه را در چند نسخه متفاوت معرفی کرده و رویداد رونمایی جهانی‌اش هم قرار است 15 مه (25 اردیبهشت) در لندن برگزار شود.

مشخصات فنی Honor 10

Honor 10 را باید نسخه پرچمدار آنر با الگوبرداری از P20 هوآوی قلمداد کرد و به همین خاطر بسیاری از مشخصات فنی داخلی‌اش هم مشابه پرچمدار هوآوی در نظر گرفته شده است. این گوشی هم مانند P20 و P20 Pro از Kirin 970 قدرت می‌گیرد که در حال حاضر توانمندترین چیپست هوآوی شناخته می‌شود و Honor View 10 هم به آن مجهز شده است. Honor 10 همچنان اندازه کامپکت خود را حفظ کرده است اما از صفحه نمایش بزرگ 5.84 اینچی فول اچ دی پلاس با وضوح تصویر 2280 در 1080 از نوع IPS LCD بهره می‌برد و حاشیه‌های صفحه‌اش هم نسبت به نسل قبلی به شکل چشم‌گیری کمتر شده‌اند. Honor 10 در دو نسخه با حافظه داخلی متفاوت معرفی شده است که از میزان رم مشابهی بهره می‌برند. این گوشی 6 گیگابایت رم دارد و حافظه داخلی دو نسخه آن 64 و 128 گیگابایت در نظر گرفته شده است. البته هر دو نسخه از کارت حافظه جانبی microSD پشتیبانی می‌کنند.

Honor 10 به باتری 3400 میلی آمپر ساعتی با امکان شارژ سریع مجهز شده و سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو به همراه پوسته اختصاصی EMUI 8.1 هم به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است. دوربین دوگانه اصلی این گوشی از دو لنز 16 و 24 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.8 بهره می‌برد اما با توجه به قیمت مناسبش دیگر برخلاف دوربین اصلی P20 و P20 Pro از لنزهای Leica خبری نیست. حسگر 24 مگا پیکسلی سلفی با دیافراگم 2.0 هم در بریدگی حاشیه بالای صفحه نمایش دیده می‌شود و حسگر اثرانگشت آن در حاشیه پایین تعبیه شده است. پرچمدار تازه آنر همچنین قابلیت تشخیص چهره را ارائه می‌دهد و برای این منظور از دوربین سلفی کمک می‌گیرد. این گوشی در ابعاد 149.6 × 71.2 × 7.7 میلی متر ساخته شده است و 153 گرم وزن دارد و همچنین در رنگ‌های آبی، مشکی، خاکستری و بنفش معرفی شده است. Honor 10 از بلوتوث نسخه 4.2، 4G LTE، TD-LTE (B34/B38/B39/B40/B41) و FDD-LTE (B1/B3/B5/B8) هم پشتیبانی می‌کند.

طراحی ظاهری

پنل‌های Honor 10 از جنس شیشه طراحی شده و در میان فریم فلزی قرار گرفته‌اند. پنل پشتی این گوشی کاملا براق و آینه‌ای طراحی شده است و در هنگام انعکاس نور توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. آنر همچنین دو رنگ از مجموعه Honor 10 را به شکل گرادیان رنگی طراحی  و معرفی کرده است که پیش از این هم هوآوی در نسخه Twilight گوشی P20 از آن رونمایی کرده بود. پنل پشتی Honor 10 کمی خمیده ساخته شده است تا بهتر در دست جای گیرد و همچنین لازم است دوباره اشاره کنیم که بالای پنل نمایش آن با الهام از آیفون 10 اپل دارای بریدگی حاشیه است.

image

البته شایان ذکر است که اندازه این بریدگی حاشیه بسیار کوچک‌تر از بریدگی موجود در آیفون 10 دیده می‌شود. دوربین دوگانه اصلی با چینش افقی در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی تعبیه شده است و فلش LED هم آن را همراهی می‌کند. در حاشیه پایین صفحه نمایش حسگر اثرانگشت تعبیه شده که به عنوان دکمه خانه و همچنین پد لمسی برای برخی ژست‌های تازه در Honor 10 کاربرد دارد و می‌توانید آن‌ها را در منوی تنظیمات اصلی به دلخواه خود تغییر دهید. همه دکمه‌های فیزیکی گوشی مذکور در کناره سمت راست قرار گرفته‌اند و درگاه سیم‌کارت‌ها هم در کناره سمت چپ دستگاه تعبیه شده‌اند. اینفرارد در لبه بالای گوشی طراحی شده است و بلندگوهای دوگانه به همراه پورت ارتباطی USB Type-C در لبه پایینی دیده می‌شوند.

دوربین

Honor 10 از دوربین اصلی با لنزهای دوگانه در پنل پشتی بهره می‌برد و لنز دوربین سلفی‌اش هم تکی است. لنزهای دوربین اصلی آن برخلاف P20 به صورت افقی چینش شده‌اند و از بدنه اصلی گوشی هم بیرون نزده‌اند. لنز 16 مگا پیکسلی اصلی Honor 10 از حسگر RBG با PDAF بهره می‌برد و دیافراگمش 1.8 است. لنز ثانویه 24 مگا پیکسلی آن مونوکروم در نظر گرفته شده است و از دیافراگم مشابه بهره می‌برد. نیازی نیست اشاره کنیم که Honor 10 قادر است تصاویر سیاه و سفید ثبت کند اما جالب است بدانید که تعبیه لنز مونوکروم درواقع با هدف بهبود و تعادل تصاویر ثبت شده توسط این ماژول برنامه ریزی شده است.

image

دوربین اصلی همچنین از ضبط ویدیو 4K پشتیبانی می‌کند و با دوربین سلفی هم قادر به ضبط ویدیوی فول اچ دی خواهید بود. آنر در خلال کنفرانس خبری خود همچنین به طور اختصاصی درباره قابلیت هوش مصنوعی پرچمدار تازه‌اش صحبت کرد و همان‌طور که می‌دانید چیپست Kirin 970 به واحد اختصاصی NPU مجهز شده است و همین موضوع باعث می‌شود عملکرد کلی گوشی و همچنین دوربین‌های آن مستقیما تحت تاثیر هوش مصنوعی باشند. آنر اپلیکیشن دوربین گوشی تازه‌اش را به چند وضعیت تازه ازجمله استیکرهای مختلف، AR Mode، Portrait Mode، 3D Creative Shootinh، Panorama Mode و چند ویژگی دیگر مجهز کرده است. همچنین قادر خواهید بود ویدیوهای کوتاه و سریع تایم لپس و همچنین صحنه آهسته (اسلو موشن) هم ثبت کنید.

باتری

Honor 10 باتری 3400 میلی آمپر ساعتی غیرقابل تعویض دارد که شارژ سریع هوآوی 5V/4.5A ارائه می‌کند. این گوشی همان‌طور که گفتیم صفحه نمایش 5.84 اینچی فول اچ دی پلاس و پردازنده Kirin 970 دارد که پیش بینی می‌شود با توجه به پردازنده تازه و قدرتمندش میزان مصرف انرژی‌اش هم بهینه سازی شده باشد. البته بهینه سازی نرم افزاری بخش مهم‌تری به شمار می‌رود و آنر هم به همین خاطر اندروید 8.1 اوریو و Emotion UI 8.1 را روی Honor 10 نصب کرده است. از طرفی هوآوی معمولا ویژگی‌های مرتبط با مصرف باتری را هم در نرم افزار خود تعبیه می‌کند و شما به عنوان کاربر قادر خواهید بود به کمک نرم افزار مصرف باتری را بیشتر کنترل کنید. برای مثال می‌توانید برخی اپلیکیشن‌ها را بلاک کنید یا از میان وضعیت‌های مختلف ذخیره انرژی باتری یکی را برگزینید. در حال حاضر اطلاعات مشخصی درباره طول عمر باتری Honor 10 منتشر نشده است اما میزان دوام آن به طور کلی به شیوه مصرف خودتان بستگی دارد.

نرم افزار

آنر گوشی تازه‌اش را به طور پیش فرض به اندروید 8.1 اوریو و پوسته اختصاصی Emotion UI 8.1 مجهز کرده است. از زمانی که هوآوی نسخه EMUI 5.0 را منتشر کرد، پوسته اختصاصی‌اش بیش از هر زمان دیگری شبیه اندروید ناب گوگل به نظر می‌رسد در حالی که نسخه‌های قبل‌تر از آن شبیه iOS طراحی شده بودند. بدین ترتیب در EMUI 8.1 تقریبا همه ویژگی‌ها و قابلیت‌های اندروید ناب هم موجود هستند اما با تمهیدات هوآوی کمی متفاوت‌تر دیده می‌شود و برای مثال منوی آن کمی فرق دارد و به طور پیش فرض اصلا از منوی کشویی اپلیکیشن بهره نمی‌برد اما در تنظیمات می‌توانید آن را ایجاد کنید. رنگ رایج نوتیفیکیشن، امکان پاسخ سریع به آن‌ها و اساسا اغلب امکانات اندروید ناب در این پوسته اختصاصی تازه ارائه شده‌اند. از طرفی EMUI 8.1 قابلیت‌های اختصاصی دیگری هم به اندروید گوگل اضافه کرده است. برای مثال می‌توانید راهبری ژست‌های مخصوص (Gesture Navigation) را در تنظیمات فعال کنید و از دکمه فیزیکی حاشیه پایین صفحه (دکمه خانه و حسگر اثرانگشت) بیشتر بهره ببرید و از همین یک دکمه به جای چند دکمه عملگرد دیگر استفاده کنید.

امنیت

آنر چند متد مختلف تأیید هویت را در Honor 10 تعبیه کرده است تا سطح امنیت آن را بالا ببرد. این گوشی از امکان استفاده از PIN، قفل الگو و همچنین حسگر اثرانگشت بهره می‌برد. اگر به استفاده از حسگر اثرانگشت عادت ندارید هم می‌توانید به کمک دوربین سلفی قابلیت تشخیص چهره را به کار بیندازید. آنر ادعا می‌کند که تکنولوژی تشخیص چهره‌اش کاملا سریع است و در نور کم هم بسیار خوب عمل می‌کند اما همچنان معتقدیم که حسگر اثرانگشت از امنیت بالاتری بهره می‌برد. آنر از تکنولوژی سطح بالایی برای اسکن کردن خطوط چهره در این گوشی استفاده نکرده و حسگر مجزایی برای قابلیت تشخیص چهره آن در نظر گرفته نشده است اما همان‌طور که می‌دانید آیفون 10 اپل از دوربین سلفی و حسگر اختصاصی بهره می‌برد.

image

قیمت و تاریخ عرضه

آنر گوشی Honor 10 را فعلا در بازار چین معرفی کرده و تاریخ عرضه و قیمت نهایی‌اش هم متعلق به همین بازار است. البته این سازنده چینی اطلاعات مبسوطی هم در این باره منتشر کرده است که می‌تواند تا حدودی نشان دهنده سایر اطلاعات جهانی آن باشد. نسخه 6 / 64 گیگابایتی این گوشی 414 دلار قیمت دارد و نسخه 6 / 128 گیگابایتی‌اش هم قرار است 478 دلار باشد. امکان رزرو Honor 10 برای کاربران چینی از امروز آغاز شده و همچنین قرار است از 27 آوریل (7 اردیبهشت) در اختیار بازار چین قرار گیرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

reza

۱۳۹۸/۱/۲۲
نخریدیم ولی بازم رفت بالا
الان شده 3.7 میلیون
تکلیف چیست؟

ابوالفضل

۱۳۹۷/۱۱/۲۵
سلام، منم دوست دارم قیمت موبایل تا یک تومن بیاد پایین دوست عزیز
ولی ی عده مثل من استفاده ی کاری دارن با موبایل و باید به روز باشن، اینکه بگیم نمی‌خریم نمیشه ک، جای شعار دادن باید ی کاری بکنیم براش

کامران

۱۳۹۷/۹/۲۳
نمی خریم
تاگوشی ارزان نشود نمی خریم
گوشی ها باید حداکثر یک میلیون تومن باشند وگرنه
نمی خریم

کامران

۱۳۹۷/۹/۲۳
اصلا هم مقرون به صرفه نیست
گوشی باید حداکثر یک میلیون تومن قیمت دشته باشه وگرنه ما گوشی نخواهیم خرید
دلالان عزیز خوب توجهکنند به حرف های من

mehD

۱۳۹۷/۲/۲
مانی جان اصلا نمیشه گفت
nova 3e هم با قیمت 468 دلار معرفی شد که الان در بازار 1700 هست
نسخه 4/64 انر 10 که بالا دربارش نوشته 414 دلار قسمت داره پس از nova 3e ارزون تره و انر همیشه گوشی هاش ارزون تر از بقیس ولی در کل انقدر ارزون برای پرچمدار عجبیه