خانهاخبار
صدور مجوز برای چند آیفون مرموز تازه؛ احتمال معرفی iPhone SE 2 قوت گرفت!

صدور مجوز برای چند آیفون مرموز تازه؛ احتمال معرفی iPhone SE 2 قوت گرفت!

اسناد مجوز تازه برای آیفون‌های مرموز اپل از احتمال معرفی نسل تازه iPhone SE 2 خبر می‌دهد. شایعه شده که اپل ممکن است علاوه بر 3 آیفون اصلی 2018 خود از یک آیفون ساده و ارزان هم رونمایی کند.
۱۳۹۷/۱/۳۰

وب‌سایت فرانسوی Consomac اسنادی به زبان روسی مربوط به مجوز رگولاتوری Eurasian Economic Commission (EEC) به دست آورده که به چند مدل آیفون مرموز تعلق دارد و پیش بینی می‌شود که اپل این گوشی‌ها را به زودی رسما معرفی کند.

نسخه‌های مختلفی از این آیفون مرموز با سیستم عامل iOS 11 و شناسه‌های A1920، A1921، A1984، A2097، A2098، A2099، A2102، A2103، A2104، A2105 و A2106 در این اسناد کشف شده دیده شده‌اند. هیچکدام از این شناسه‌ها به آیفون‌های موجود اپل تعلق ندارند و به همین خاطر احتمال معرفی‌شان گزارش شده است.

image

اسناد EEC که روز سه شنبه گذشته منتشر شدند، نیازمندی‌های روسیه را برای ثبت همه محصولات شامل ابزارهای رمزگذاری ارضا می‌کند. آژانس EEC همچنین در 19 فوریه تأیید کرد که دو آیپد اپل در دست توسعه هستند. این دو مدل با قابلیت ارتباطی متفاوت (وای فای و سلولار) 27 مارس به نام iPad 9.7 رسما رونمایی شدند. به همین خاطر پیش بینی می‌شود شناسه‌های تازه آیفون‌های مرموز در اسناد جدید EEC هم به آیفون‌های دیگری متعلق باشند و اپل در ماه‌های مه یا ژوئن از آن‌ها پرده بردارد. چندین مدل مختلف از مک بوک‌های اپل هم در ماه مه سال گذشته از EEC مجوز گرفتند و سرانجام در رویداد WWDC 2017 این سازنده رونمایی شدند.

شایعه شده است که اپل قصد دارد سه آیفون سطح بالا را در سال 2018 معرفی کند. دو مدل 5.8 و 6.5 اینچی آن به پنل نمایش OLED مجهز می‌شوند و آیفون 6.1 اینچی‌اش هم با صفحه نمایش LCD معرفی می‌شود. هر سه مدل مذکور از طراحی لبه تا لبه و ویژگی Face ID بهره می‌برند اما هیچکدام تا پیش از ماه سپتامبر رونمایی نخواهند شد چراکه کمپانی اپل معمولا مهم‌ترین رویداد اختصاصی موبایلی خود را به طور سالانه در همین ماه برگزار می‌کند.

از طرفی شایعه شده است که اپل قصد دارد یک آیفون سطح پایین هم معرفی کند. گفته می‌شود که این آیفون ارزان قیمت تقریبا شبیه iPhone SE است و از ویژگی شارژ بی سیم هم پشتیبانی می‌کند. شایعه‌ها مدعی شده‌اند که iPhone SE 2 احتمالا تا پایان تابستان 2018 معرفی می‌شود.

کمپانی اپل گوشی iPhone SE را مارس سال 2016 روانه بازار کرد و پس از آن دیگر نسخه‌ ارتقا یافته‌ای را از آن معرفی نکرد، البته شایان ذکر است که نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی این گوشی مارس سال 2017 یعنی درست یک سال بعد از معرفی اولیه روانه بازار شدند. کنفرانس توسعه دهندگان اپل قرار است از 8 ژوئن آغاز شود و احتمال معرفی iPhone SE 2 در ماه مه یا ژوئن باعث می‌شود تصور کنیم که این گوشی در WWDC 2018 معرفی می‌شود. از طرفی اپل حدودا 7 سال است که هیچ گوشی هوشمندی را در کنفرانس ماه ژوئن خود معرفی نکرده است. آخرین گوشی معرفی شده iPhone 4 بود که در WWDC 2010 رسما رونمایی شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)