خانهاخبار
نکته‌ها و ترفندهای کار با Galaxy S9 سامسونگ

نکته‌ها و ترفندهای کار با Galaxy S9 سامسونگ

دوگانه پرچمدار Galaxy S9 سامسونگ ماه گذشته با سروصدای فراوان روانه بازار شدند و مورد استقبال کاربران قرار گرفتند. در این مطلب به نکته‌هایی درباره کار با این گوشی‌ها اشاره می‌کنیم تا بتوانید نهایت استفاده را از Galaxy S9 ببرید.
۱۳۹۷/۱/۲۶

اگر سرانجام گوشی خود را ارتقا داده‌اید و یک Galaxy S9 یا S9 Plus سامسونگ خریده‌اید، وقتش رسیده است تا با همه نکته‌ها و ویژگی‌های آن آشنا شوید. شاید بسیاری از قابلیت‌ها در این دوگانه تازه مشابه Galaxy S8 سال گذشته طراحی شده باشد اما همچنان ویژگی‌های متعدد تازه‌ای به آن‌ها اضافه شده است که درباره آن‌ها بی اطلاع هستید.

چگونه از AR Emoji استفاده کنیم

AR Emoji یکی از آن ویژگی‌های تازه و پر سروصدا در Galaxy S9 است که از زمان معرفی آن تا به حال بارها به آن پرداخته شده. با قابلیت AR Emoji قادر خواهید بود ایموجی‌های شخصی سازی شده متعددی را با توجه به سلیقه خودتان طراحی کنید. البته این ویژگی به اندازه انیموجی اپل پیشرفته نیست اما همچنان قابلیت سرگرم کننده و نوینی به شمار می‌رود.

کار با Bixby Vision

می‌توان ادعا کرد که Bixby Vision درواقع پاسخ سامسونگ به Google Lens است. به کمک این قابلیت می‌توانید اطلاعات تکمیلی درباره اشیا و اماکن موجود در تصاویرتان به دست آورید.

image

Bixby Vision در حال حاضر شامل 7 دسته بندی مختلف مکان، متن، QR Code، غذا، نوشیدنی، خرید و تصویر است. علاوه بر این 7 دسته مختلف همچنین مورد دیگری در این قابلیت وجود دارد که شما را قادر می‌سازد تا به صورت مجازی محصولات آرایشی را روی صورت خود امتحان کنید و همچنین لینک خریدشان را هم در اختیارتان می‌گذارد.

در ابتدا باید Bixby Vision را تنظیم کنید و برای این کار هم لازم است دکمه بیکسبی را در کناره سمت چپ بدنه فشار دهید یا انگشت خود را در صفحه خانه به سمت راست بکشید. از دستورات در پنجره‌های مختلف باز شده پیروی کنید تا صفحه خانه Bixby به نمایش درآید و Bixby Level 1 را در بالا به نمایش بگذارد.

حالا Bixby برای شما تنظیم شده است و می‌توانید شروع کنید. می‌توانید به راحتی از اپلیکیشن‌های دوربین و گالری با انتخاب آیکون مخصوص آن به Bixby Vision دسترسی پیدا کنید. در اولین مرتبه استفاده از Bixby همچنین قادر خواهید بود آیکون Bixby Vision را به صفحه خانه گوشی اضافه کنید.

وقتی آیکون Bixby Vision را انتخاب می‌کنید همه دسته بندی‌ها برایتان به نمایش درمی‌آیند. دسته صحیح را انتخاب کنید و دوربین را به سمت شیء مرتبط نگه دارید. سپس شاهد به نمایش درآمدن پیشنهادهای مختلف خواهید بود. وقتی شیء موردنظرتان در فوکوس قرار گرفت، دوباره دسته بندی را انتخاب کنید تا Bixby Vision اطلاعات آن را در اختیارتان بگذارد.

ضبط ویدیوی صحنه آهسته (اسلوموشن)

سامسونگ پیش از رونمایی رسمی از دوگانه Galaxy S9 وعده داده بود که این گوشی‌ها قرار است به دوربین با کیفیت فوق العاده مجهز شوند. بدین ترتیب قابلیت فیلم برداری صحنه آهسته در کنار برخی ویژگی‌های دیگر معرفی شد. به کمک قابلیت صحنه آهسته قادر خواهید بود با سرعت 960 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید.

برای بهره گرفتن از این ویژگی باید اپلیکیشن دوربین را اجرا کنید؛ سپس Super Slow-Motion را بالای منظره یاب بیابید. همان طور که احتمالا می‌دانید، امکان فیلم برداری صحنه آهسته به دو صورت فراهم شده است. در اولی می‌توانید بدون دخالت اما با سرعت پایین‌تر فیلم برداری را آغاز کنید تا وقتی شیء موردنظرتان به محدوده مشخص وارد شد، تصاویر با صحنه آهسته ضبط شوند. در حالت دوم هم قادر خواهید فیلم برداری صحنه آهسته را با بیشترین سرعت ممکن و به صورت دستی انجام دهید.

وقتی حالت فیلم برداری دستی را انتخاب می‌کنید، کافیست که دکمه شاتر را فشار دهید تا این روند آغاز شود. وقتی آماده ضبط لحظات اسلوموشن شدید، آیکون مخصوص با سه دکمه را انتخاب کنید. از آنجا که لحظات صحنه آهسته کمتر از یک ثانیه و حدودا 0.2 ثانیه هستند، ممکن است مجبور شوید این آیکون را چندین بار فشار دهید تا تصویر موردنظر در ویدیو به شکل صحنه آهسته ثبت شود.

اگر وضعیت خودکار را انتخاب می‌کنید، باید Auto Mode را پایین صفحه دوربین برگزینید و آن را به شکلی تنظیم کنید که شیء موردنظرتان درست داخل باکس مخصوص صحنه آهسته قرار گیرد. حالا دکمه شاتر را فشار دهید تا فیلم برداری آغاز شود. باکس در هنگام آغاز فیلم برداری صحنه آهسته به رنگ زرد درمی‌آید. در این حالت هم مانند حالت دستی می‌توانید فیلم برداری صحنه آهسته را بیش از یک بار در یک ویدیو تکرار کنید.

 تنظیم ویژگی تشخیص چهره هوشمند (Intelligent Scan)

کمپانی سامسونگ سخت افزار دوربین پرچمداران تازه‌اش را ارتقا داده است اما انتظار نداشته باشید که قابلیت تشخیص چهره آن به اندازه آیفون 10 اپل پیشرفته باشد. به کمک ویژگی تازه Intelligent Scan سامسونگ قادر خواهید بود قفل گوشی را با داده‌های الگوی چهره یا عنبیه چشم باز کنید. البته به خاطر داشته باشید که این ویژگی همچنان معایب خودش را دارد و برای اطمینان بیشتر بهتر است که یک قفل دیگر هم برای آن تنظیم کنید.

اگر می‌خواهید Intelligent Scan را فعال کنید، در منوی تنظیمات به Lock Screen and Security و سپس intelligent Scan بروید. رمز عبور، PIN یا الگو را وارد و Continue را انتخاب کنید. یکی از موارد قفل کردن صفحه را برگزینید و پیغام بعدی را تأیید کنید. حالا Continue را دو بار دیگر فشار دهید.

ابتدا گوشی را در فاصله 20 تا 50 سانتی متری نگه دارید و چهره‌تان را ثبت کنید. حالا Continue را انتخاب کنید. حالا گوشی را در 25 تا 35 سانتی متری بگیرید و تصویر عنبیه چشمانتان را ثبت کنید.

برای آنکه داده‌ها به بهترین شکل ممکن ثبت شوند، این مراحل را در اتاقی با نور مناسب اجرا کنید و حواستان باشد در محیطی با تابش نور از پشت سر قرار نگیرید. همچنین به خاطر داشته باشید که برای ثبت اثر عنبیه چشم باید عینک را از روی چشمانتان بردارید و پس از ثبتش هم برای باز کردن قفل گوشی به این روش باید هر بار عینک را از چشمان خود بردارید.

تنظیم پوشه امن (Secure Folder)

اگر اسناد و تصاویری روی گوشی خود دارید که مایل نیستید دیگران به آن‌ها دسترسی پیدا کنند، می‌توانید از Secure Folder یا پوشه امن Galaxy S9 بهره ببرید و همه آن‌ها را در این پوشه نگهداری کنید.

برای تنظیم Secure Folder در منوی اصلی تنظیمات به Lock Screen and Security و سپس Secure Folder بروید. حالا Next و بعد Start را انتخاب کنید. وارد حساب کاربری خود در سامسونگ شوید و مرحله آخر را با انتخاب Confirm نهایی کنید.

حالا باید روش موردنظر خود را برای دسترسی به محتوا این پوشه امن انتخاب کنید. اگر از PIN، رمز ورود یا الگوی ترسیمی برای باز کردن گوشی بهره می‌برید، بهتر است رمز دیگری را برای Secure Folder برگزینید. به محض انتخاب و تأیید شیوه ورود به Secure Folder، این پوشه امن ایجاد شده و به صفحه خانه گوشی هم اضافه می‌شود.

برای باز کردن Secure Folder تنها کافیست آیکون صفحه خانه را انتخاب کنید. در این برنامه امکاناتی برای افزودن اپلیکیشن، فایل و تصاویر وجود دارد.

چگونه از امکان Autofill گوگل یا Samsung Pass بهره ببریم؟

Samsung Pass شما را قادر می‌سازد تا اطلاعات شخصی‌تان را مانند نام و آدرس ایمیل به صورت خودکار درون فرم‌ها وارد کنید. البته گوگل هم چنین ویژگی مشابهی به نام Google Autofill ارائه کرده اما Samsung Pass در مقایسه با آن می‌تواند روی مرورگر وب اصلی سازنده فعالیت کند.

image

اگر می‌خواهید از Samsung Pass بهره ببرید، در منوی تنظیمات اصلی به Lock Screen and Screen و سپس Samsung Pass بروید؛ حالا Next را انتخاب کنید. وارد حساب کاربری خود در سامسونگ شوید و Start را برگزینید. پیغام بعدی را تأیید و سپس Next را انتخاب کنید. در انتها شیوه بازگشایی رمز را انتخاب کنید.

از این به بعد هربار که می‌خواهید با مرورگر سامسونگ وارد وب‌سایت‌ها شوید یا اطلاعات کاربری خود را وارد کنید، این اطلاعات در Samsung Pass ذخیره می‌شوند تا بعدا دوباره مورداستفاده قرار گیرند. وقتی می‌خواهید از اطلاعات ذخیره شده در Samsung Pass استفاده کنید، باید به روش بیومتریک انتخابی خود دوباره هویت‌تان را تأیید کنید.

شخصی سازی صفحه خانه

اگر می‌خواهید صفحه خانه را روی گوشی خود دستخوش تغییر کنید اما مایل نیستید تم را عوض کنید، راه‌های متفاوتی پیش رویتان وجود دارد.

اگر می‌خواهید فریم دور آیکون‌ها را حذف کنید، در منوی تنظیمات به Display سپس Icon Frames بروید و Icons Only را انتخاب کنید.

برای تغییر پس زمینه باید انگشت خود را چند ثانیه روی بخش خالی صفحه خانه نگه دارید. Wallpapers را انتخاب کنید و بعد از آن تصویر تازه را برگزینید. همچنین قادر خواهید بود ویجت‌های صفحه خانه را با انتخاب Widgets به جای wallpapers تغییر دهید.

اگر می‌خواهید تغییرات بیشتری در صفحه خانه اعمال کنید، انگشت خود را چند ثانیه روی صفحه نگه دارید و گزینه Home Screen Settings را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید اندازه آیکون‌ها و طرح نمایش کلی را تغییر دهید و بسیاری تغییرات دیگر اعمال کنید.

شخصی سازی قابلیت Always-On و قفل صفحه

البته بسیاری از کاربران با تنظیمات پیش فرض Always-On پیش می‌روند و مشکلی با آن ندارند اما اگر مایل هستید، می‌توانید با صرف تنها چند ثانیه آن را تغییر دهید.

برای این منظور در منوی تنظیمات کلی به Lock Screen and Security و سپس Always On Display بروید. در این قسمت می‌توانید آنچه قرار است در این گزینه به نمایش درآید را به روزرسانی کنید. برای تغییر حالت ویجت و ساعت در منوی آن به Clock و FaceWidgets بروید.

Live Focus

بسیاری از پرچمداران مدرن حالا به قابلیت پرتره مجهز شده‌اند اما Galaxy S9 سامسونگ ویژگی تقریبا مشابهی به نام Live Focus را معرفی کرده است. به کمک این قابلیت می‌توانید پرتره‌های شخصی سازی و ویرایش شده بسیار زیبایی ثبت کنید.

برای بهره گرفتن از Live Focus اپلیکیشن دوربین را باز کنید و انگشتت‌ان را روی صفحه منظره یاب به سمت راست بکشید. شیء موردنظر را در فاصله 90 تا 150 سانتی متر دورتر از دوربین نگه دارید. وقتی شیء موردنظر در بهترین موقعیت ممکن قرار گرفت، از اسلایدر تار کردن پس زمینه کمک بگیرید و میزان آن را با توجه به سلیقه خودتان تنظیم کنید. سامسونگ این امکان را برای کاربران خود فراهم آورده است تا تغییرات تنظیم تار کردن پس زمینه را در همان هنگام و پیش از ثبت تصویر مشاهده کنند.

همچنین می‌توانید فیلتر زیبایی را هم در هنگام ثبت تصویر غیرفعال کنید چراکه این گزینه به صورت پیش فرض فعال شده است. در آخر هم اطمینان حاصل کنید که هر دو دایره Live Focus به رنگ زرد درآمده باشند و سپس شاتر را فشار دهید.

وقتی تصویر را ثبت کردید، می‌توانید دو تصویر مختلف را در گالری خود مشاهده کنید. اولی تصویر Live Focus و دومی تصویر معمولی با زاویه باز است. خوشبختانه حتی پس از ثبت تصویر هم قادر خواهید بود تنظیمات تار بودن پس زمینه را در تصویر Live Focus دستخوش تغییر کنید. برای این منظور باید اسلایدر مخصوص آن که در گالری به نمایش درمی‌آید را کمی تغییر دهید.

البته هر دو تصویر در گالری ذخیره می‌شوند اما همچنان می‌توانید تصویر ثبت شده مورد نظرتان را به صورت دستی در اپلیکیشن دوربین ذخیره کنید. برای این منظور آیکون شناور را انتخاب و سپس Save image را بفشرید. با ذخیره کردن تصاویر به این روش، هر دو تصویر Live Focus و زاویه باز در حساب کاربری Google Photos هم ذخیره می‌شوند.

غیرفعال کردن دکمه Bixby

دستیار هوشمند Bixby سامسونگ از سال گذشته تا کنون بهبود یافته اما هنوز هم ممکن است که برخی کاربران نخواهند از آن استفاده کنند. البته برخلاف اغلب شایعه‌ها همچنان قادر نخواهید بود از دکمه آن برای مقاصد دیگر بهره ببرید اما حداقل می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

برای این کار انگشت‌تان را روی صفحه گوشی به سمت راست بکشید تا وارد صفحه خانه Bixby شوید. آیکون بالا سمت راست را انتخاب کنید و سپس Bixby Settings را برگزینید. Bixby Key و بعد Don’t Open Anything را انتخاب کنید.

شخصی سازی منوی تنظیمات سریع

منوی تنظیمات سریع شما را قادر می‌سازد تا به ویژگی‌هایی که بیش از سایرین استفاده می‌کنید، در کمترین زمان ممکن دسترسی یابید. کافیست انگشت خود را روی صفحه نمایش از بالا به پایین بکشید تا بتوانید در عرض یک ثانیه به Wi-Fi متصل شوید، چراغ گوشی را روشن کنید یا حتی به سرعت توسط بلوتوث به دستگاه دیگری متصل شوید. اگر تعداد آیکون‌ها و برنامه‌های این منو برایتان شلوغ به نظر می‌رسد، زمانش رسیده است تا آن را کمی تغییر دهید.

برای تنظیم منوی دسترسی سریع، از دو انگشت خود کمک بگیرید و آن را از بالا به سمت پایین بکشید. آیکون بالا سمت راست را انتخاب کنید. حالا می‌توانید امکانات مختلف را برای انواع چینش به صورت‌های مختلف مشاهده کنید. با انتخاب گزینه Button grid می‌توانید تعداد آیکون‌های منوی تنظیمات سریع را تغییر دهید و Button order هم شما را قادر می‌سازد تا آیکون‌ها را دوباره مرتب سازی کنید و حتی برخی از آن‌ها را هم حذف کنید.

تغییر نوار راهبردی (Navigation Bar)

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که سلیقه‌تان با نوار راهنمای پیش فرض سامسونگ جور نیست، می‌توانید آن را به راحتی تغییر دهید.

در منوی تنظیمات به Display سپس Navigation Bar و Button Layout بروید. حالا می‌توانید از میان گزینه‌های مختلف ارائه شده هرکدام را که مایل هستید برگزینید.

پنهان کردن اپلیکیشن‌ها

اپلیکیشن‌های متعددی به صورت پیش فرض روی دوگانه Galaxy S9 نصب شده‌اند و ممکن است از برخی از آن‌ها هرگز استفاده نکنید. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها قابل حذف شدن نیستند اما می‌توانید آن‌ها را پنهان کنید.

دو روش برای پنهان کردن این اپلیکیشن‌ها وجود دارد. انگشت خود را در صفحه خانه گوشی چند ثانیه روی آیکون اپلیکیشن مورد نظر نگه دارید و Remove from Home را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید اپلیکیشن را از منوی اپ‌ها پنهان کنید، انگشت خود را در صفحه خانه به سمت بالا بکشید و آیکون بالا سمت راست را انتخاب کنید. حالا Home Screen Settings و سپس Hide Apps را برگزینید. در منوی باز شده می‌توانید همه اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اگر پس از تکمیل روند پنهان کردن تمایل داشتید به یکی از این اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنید، کافیست نام آن را در نوار مخصوص بالای اپلیکیشن‌ها جستجو کنید.

نحوه تنظیم Do Not Disturb

اگر تا به حال برایتان پیش آمده است که نیمه شب با صدای نوتیفیکیشن بیدار شوید، از این به بعد می‌توانید از ویژگی Do Not Disturb سامسونگ بهره ببرید. به کمک این ویژگی به راحتی می‌توانید از ورود نوتیفیکیشن‌ها جلوگیری یا برنامه مشخصی برای آن‌ها در طول روز تعیین کنید.

برای فعال کردن این ویژگی در منوی تنظیمات اصلی گوشی به Sound and Vibration و سپس Do not disturb بروید. در این قسمت می‌توانید Do Not Disturb را به کمک اهرم نرم افزاری آن فعال یا غیرفعال کنید. اگر مایل هستید این ویژگی را در بازه زمانی مشخصی فعال کنید، Turn on as scheduled را انتخاب کنید.

در آخر اگر می‌خواهید تنها از ورود نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌های مشخصی جلوگیری کنید، می‌توانید استثنا برای آن در نظر بگیرید. در منوی تنظیمات به Sounds and Vibration، سپس Do not Disturb و Allow Exceptions بروید. حالا Custom را انتخاب و معیارهایتان را وارد کنید.

فعال کردن Dual Messenger

اگر حساب‌های کاربری متعددی در شبکه‌های اجتماعی دارید، سامسونگ ویژگی نوین و مفیدی به نام Dual Messenger را برای شما طراحی کرده است. به کمک Dual Messenger قادر خواهید بود نمونه‌های بیشتری از یک اپلیکیشن ایجاد کنید.

برای فعال کردن Dual Messenger در منوی تنظیمات به Advance Features بروید و وارد بخش Dual Messengers شوید.

برنامه‌ریزی دریافت به روزرسانی‌های نرم افزاری

تنظیمات پیش فرض سیستم عامل اندروید به گونه‌ایست که امکان به روزرسانی نرم افزاری را در شرایط اتصال دستگاه به شبکه ارتباطی Wi-Fi میسر می‌سازد. اگر مایل هستید این مورد را تغییر دهید، در منوی تنظیمات به Software Updates و Scheduled Software Updates بروید. زمان موردنظر خودتان را انتخاب و سپس Done را بزنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین

۱۳۹۷/۱/۲۷
سلام.البته بعضی ویژگی ها مختص این گوشی نیست و ویژگی های اندروید۷ به بالاست.