خانهاخبار
اسنپدراگون 710 اولین تراشه از پردازنده‌های سری 700 کوالکام خواهد بود

اسنپدراگون 710 اولین تراشه از پردازنده‌های سری 700 کوالکام خواهد بود

براساس اطلاعاتی که اخیراً منتشر شده است، اسنپدراگون 710 اولین پردازنده کوالکام از سری 700 تراشه‌های اسنپدراگون خواهد بود.
۱۳۹۷/۱/۱۸

در نمایشگاه MWC 2018 که در ماه فوریه برگزار شده بود، کوالکام از پردازنده اسنپدراگون 670 رونمایی کرد؛ به جای معرفی عضو جدیدی از پردازنده‌های سری 600، این شرکت خانواده اسنپدراگون 700 را معرفی نمود. کوالکام مدعی است که پردازنده‌های سری 700، قادر به پردازش محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی خواهند بود؛ به لطف بهره‌گیری از AI Engine، ارائه‌قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در پردازنده جدید کوالکام ممکن شده است.

گفته می‌شود AI Engine قادر است در زمینه پردازش قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، دو برابر عملکرد بهتری نسبت به تراشه‌های اسنپدراگون سری 660 داشته باشد.  ضمن اینکه تراشه مذکور، پیشرفت‌هایی را در زمینه عکاسی، عملکرد دستگاه و مصرف انرژی به همراه دارد. پردازنده‌های جدید اسنپدراگون کوالکام از سری 700 از نسخه بهبود یافته بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کنند و ضمن اینکه از LTE برخوردار هستند.

image

کوالکام در یک بیانه رسمی، اعلام کرده بود که اولین نمونه‌های تجاری از پردازنده‌های اسنپدراگون سری 700 در نیمه اول سال 2018 به دست شرکای تجاری این شرکت خواهد رسید؛ با این‌حال، مشخص نشد که کدام تراشه در ابتدا از این خانواده عرضه خواهد شد. با این‌حال، افشاگر معروف جزئیاتی را پیرامون پردازنده جدید کوالکام از سری تراشه‌های اسنپدراگون 700 ارائه داده است؛ براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، اسنپدراگون 710 با شماره مدل SDM710 به عنوان اولین عضو از سری 700 پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام ارائه می‌شود.

در حال‌حاضر، هیچ جزئیاتی پیرامون تراشه جدید اسنپدراگون 710 ارائه نشده است؛ به نظر می‌رسد فعلاً مشخصات‌فنی این تراشه در دسترس قرار ندارد و برای مشخص شدن آن، باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانیم. ضمن اینکه مشخص نیست کدام برند، اولین گوشی را با پردازنده اسنپدراگون 710 ارائه خواهد داد؛ هرچند، بعید است گوشی‌های مجهز به این تراشه تا نیمه دوم سال جاری میلادی راهی بازار شوند. به گفته‌ی کوالکام، گوشی‌هایی که با پردازنده اسنپدراگون 710 کوالکام راهی بازار خواهند شد؛ به عنوان محصولاتی رده‌بالا ارائه می‌شوند که قادر هستند قابلیت‌های مدل‌های گران‌قیمت‌تر را با پردازنده اسنپدراگون سری 800 ارائه دهند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)