خانهاخبار
مشکل از کار افتادن رادیو FM در برخی گوشی‌های Galaxy S9

مشکل از کار افتادن رادیو FM در برخی گوشی‌های Galaxy S9

تنها چند هفته از عرضه پرچمداران Galaxy S9 سامسونگ می‌گذرد اما پس از انتشار خبر مشکل مربوط به صفحه نمایش لمسی حالا گزارش شده است که رادیو FM در برخی از این دستگاه‌ها از همان ابتدا و به صورت پیش فرض غیرفعال شده است.
۱۳۹۷/۱/۱۰

دوگانه پرچمدار Galaxy S9 و S9 Plus سامسونگ چند هفته پیش رسما روانه بازار شدند و بسیاری از کارشناسان معتقدند که این گوشی‌ها در حال حاضر بهترین پرچمداران سطح بالای موجود در بازار هستند اما باید اشاره کنیم که برخی از این دستگاه‌ها با مشکل در قابلیت رادیو FM عرضه می‌شوند. برای مثال، گزارش شده است که برخی گوشی‌های S9 آنلاک در آمریکا که از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 بهره می‌برند، با مشکل رادیو مواجه شده‌اند و قادر نیستند امواج FM را دریافت و پخش کنند. این موضوع ابتدا توسط چند منبع مختلف در فضای وب منتشر شد و حالا کمپانی سامسونگ هم آن را مورد تأیید قرار داده است. سامسونگ درواقع این مشکل را در صفحه پشتیبانی اپلیکیشن محبوب NextRadio که در زمینه پخش آنلاین و زنده رادیو FM فعالیت می‌کند، تأیید کرده است. این موضوع همچنین نشان می‌دهد که مشکل در پخش رادیو FM اصلا به نوع اپلیکیشن مورد استفاده کاربران مربوط نمی‌شود بلکه منشا آن در دستگاه هوشمند مذکور است.

image

هنوز اطلاعات تکمیلی در این باره منتشر نشده است و درباره چند و چون آن چیزی نمی‌دانیم. البته به نظر نمی‌رسد که مشکل سخت افزاری باشد چراکه سامسونگ اعلام کرده است قصد دارد آن را در به روزرسانی نرم افزاری بعدی مخصوص Galaxy S9 و S9 Plus رفع کند اما هنوز مشخص نیست که این به روزرسانی قرار است چه زمانی منتشر شود. این مشکل تازه ممکن است برای برخی دوستداران رادیو FM ناراحت کننده باشد چراکه سامسونگ متاسفانه در روند انتشار به روزرسانی‌های نرم افزاری اصلا سریع عمل نمی‌کند و گوشی‌هایش معمولا با تأخیر ارتقا می‌یابند.

image

از طرفی جای بسی خوشحالیست که مشکل رادیو FM سخت افزاری نیست و به پردازنده اسنپ‌دراگون 845 یا سایر قطعات داخلی مربوط نمی‌شود. بدین ترتیب کمپانی سامسونگ هم احتمالا مجبور نخواهد شد برای جبران خسارت درخواست کند کاربران Galaxy S9 گوشی‌های خود را برای تعمیر به سازنده بازگردانند یا هزینه دریافتی از آن‌ها پس بدهد. همچنین پیش بینی می‌شود که انتقاد کاربران از سامسونگ این غول تکنولوژی را وادار کند به روزرسانی نرم افزاری بعدی را با سرعت بیشتری آماده و منتشر کند. بدین ترتیب امیدواریم به روزرسانی نرم افزاری بعدی برای تازه‌ترین پرچمداران سامسونگ در آینده نزدیک منتشر شود و مشکل پخش رادیو FM را رفع کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱/۱۴
هنگی جان سامسونگ بزرگترین برند موبایله واسه همین یک اتفاق کوچیک واسه همه مهمه در ضمن نسخه اگزینوس اس9 اصلا رادیو نداره

saman

۱۳۹۷/۱/۱۲
سلام.از سامسونگ انتظاری بیش نیست