خانهاخبار
39 زبان تازه به گوگل مپ اضافه شدند

39 زبان تازه به گوگل مپ اضافه شدند

برنامه‌ نقشه‌های گوگل از سال 2004 تا به حال توجه کاربران بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جلب کرده است. گوگل هم تلاش کرده است دسترسی کاربران را از زبان‌های مختلف به آن تسهیل کند. 39 زبان تازه اخیرا به این نرم افزار مفید اضافه شده است.
۱۳۹۷/۱/۱۰

کمپانی گوگل روز گذشته در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که برنامه Google Maps حالا در 39 زبان تازه در دسترس کاربران قرار گرفته است. این زبان‌ها شامل آفریقایی، دانمارکی، فیلیپینی، عبرو، ایسلندی، مغولی، صربستانی، اسلواکی، سواحیلی، ترکی و ویتنامی و همچنین چند زبان دیگر توسط 1.25 میلیارد نفر در سرتاسر جهان صحبت می‌شوند.

image

این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که مجموعا 6909 زبان زنده در فهرست قوم شناسی جهانی به ثب رسیده و بسیاری از زبان‌های تازه‌ای که گوگل به تازگی به Google Maps افزوده است، توسط جوامع پرجمعیتی به صحبت گرفته می‌شود. برای مثال، 8% از مردم آفریقا به زبان سواحیلی صحبت می‌کنند و زبان 9% از مردم قاره اروپا هم ترکی است.

این زبان‌های تازه افزوده شده به زودی به نسخه‌های دسکتاپ و موبایل برنامه Google Maps روی پلتفرم‌های متعدد iOS، Android، Mac و Windows OS افزوده می‌شوند. نرم افزار Google Maps کار خود را از سال 2004 و با زبان انگلیسی آغاز کرد اما فعالیتش به تدریج گسترده تر شد و زبان‌های بیشتری به آن اضافه شدند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)